Mijn Duitsland avontuur loopt anders dan verwacht.....

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
truus1970
Contacteer:

Re: Mijn Duitsland avontuur loopt anders dan verwacht.....

Bericht door truus1970 » wo 16 feb 2011, 12:30

wow marlee, dat is heftig, maar ze krijgt het goed. En jij kan zonder schuldgevoel aan je toekomst werken. Dat is ook fijn.

Benthe zal vast haar strepen verdienen in duitsland en haar waarde daar bewijzen.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » wo 16 feb 2011, 18:16

Anita45 schreef:Ik vind het jammer dat een goeie merrie uit een waardevolle lijn nu verloren gaat voor de NL fokkerij.

sorry, maar wat moet marleen nou met zo'n opmerking? Het is al lastig genoeg om je paardenmaatje te verkopen onder deze omstandigheden.

Marleen, sterkte met je besluit, Dapper van je. Je weet dat benthe het goed gaat krijgen, dat is natuurlijk super!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
foss

Bericht door foss » wo 16 feb 2011, 20:15

Soms is afscheid nemen ook liefde voor je paard en op deze manier is het helemaal super.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Viv

Bericht door Viv » do 17 feb 2011, 05:40

Mrln_ schreef:En nu maar eens onderzoeken hoe het importeren gaat werken... Iemand tips/ervaring?
Je moet gewoon het stamboek even bellen. Volgens mij staat er ook wel info op de stamboeksite. Hmmm ff gekeken maar kan maar weinig vinden op dit na:
Exportcontrole incl. paspoort € 37,-
Exportcontrole € 14,-
Maar vraag me niet wat het inhoudt :D

Dus even stamboek bellen of mailen lijkt me het slimste.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Mrln_
Contacteer:

Bericht door Mrln_ » do 17 feb 2011, 07:14

Ik heb inderdaad een mail gestuurd. Ik moet het paspoort opsturen en dan krijg ik daar een export verklaring voor. Dan kan ze in Duitsland ingeschreven worden.
Bedankt voor alle lieve reacties. Het is fijn dat het positieve idee achter dit hele gebeuren benadrukt wordt, toch nog het gevoel dat ik een goede keuze maak.
Ik verkoop nooit weer een paard, jeetje wat skjede!!!
I wish you were a little smaller, not just small but really really short. So I could put you in my pocket, and carry you around all day.
Plaats reactie