Wat leuk deze reacties, had dit filmpje ook gemaakt met de bedoeling dat het jullie wat zou doen. Ben blij dat het zo overkomt zoals ik het bedoeld heb
Nontsje had veel kwaaltjes. Het ging de laatste tijd al niet zo lekker, ze is opgenomen in de kliniek omdat ze bijna niet meer kon lopen. Ze had een zwelling links achter net boven de kogel. Ze was dus voor de tweede keer hoefbevangen en had waarschijnlijk een peesverkalking. Ze dachten ook dat ze Cushing had, maar later bleek dit gelukkig niet zo te zijn. Het leek ook weel beter te gaan, ik mocht weer kleine ritjes maken. Toen werd ze Dampig en konden we dus weer weinig, veel hoesten en heel benauwd. Ook dit leek weer beter te gaan met medicatie en pufjes. De dag voordat ze stierf, liep ze ook nog vrolijk bokkend door de bak, het ging dus geweldig goed met d'r!
Ze is uiteindelijk gestorven aan wat waarschijnlijk een darminfarct geweest is. Ze had zo ontzettend veel pijn! De dierenarts is er vaak bij geweest, ze kreeg weer medicatie maar het hielp niets. Ze bleek in elkaar storten en rollen als een dolle. Toen heeft de eigenaar m'n ouders gebelt en die hebben me 's morgens vroeg uit bed gehaald met het bericht dat Nontsje het waarschijnlijk niet zou halen. Half 10 's morgens heeft ze een spuitje gekregen.
Sorry voor het lange verhaal, maar dit is een kleine samenvatting van wat er gaande was