welke deken past nou het beste op een fjord.

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
nobbygaard

Re: welke deken past nou het beste op een fjord.

Bericht door nobbygaard » di 15 feb 2011, 21:21

Claudje schreef:Ik heb voor Caylinn alleen nog Dominick dekens :j Die had ik voor Ullwinn op een gegeven moment en
wilde daarna nooit weer anders, vandaar dat ik ze nu in drie verschillende diktes voor Keet gekocht heb :D
Voor Nobby had ik daar een aantal jaren geleden ook 2 dekens laten maken. Maar bij alle 2 kreeg ze toch schuurplekken. Nadat ze 5 keer terug geweest zijn om aangepast te worden heb ik het opgegeven en ben overgestapt op andere dekens.
Esther

Bericht door Esther » di 15 feb 2011, 22:12

Ik had voor Tea, stevige fjord, veel front en brede hals, een deken van Pessoa die super ligt, maar die zijn er helaa sniet meer geloof ik. Nu heb ik ook een eskadron en die zit ook mooi, maar niet geheel schuurplekvrij helaas..
HH vind ik niet zo fijn, dan liever Pagony, maar ook niet super.
Heb ook nog een merkloze die heel mooi zit en een deken van Piaffe eigen merk die mooi ligt, dat zijn beide staldekens.
De baseline die Annabel heeft past ook mooi!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ilonka

Bericht door Ilonka » wo 16 feb 2011, 06:59

Ik gebruik voor zowel Ilonka als Brass Bucas dekens (niet eens de bigneck oid). Zweer ik bij, liggen altijd op hun plek zonder ingewikkelde lieskoorden (alleen kruissingels en bilkoord) zijn altijd super waterdicht, voor mij het aller belangrijkste.
Heb Rhino gehad maar werd niet heel gelukkig van de gladde binnenstof, Bucas heeft fleece als je de 'normale' lijn neemt en niet de Irish. Heb nu wel een Rambo Wug, dat kleine stukje hals is wel perfect, maar ik heb pony's met lange manen dus geen last van platte manenkammen.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Jilly

Bericht door Jilly » wo 16 feb 2011, 07:19

Ik vond het eerst zo gek dat die dekens als Bucas en Horseware maar een enkele bilkoord hadden, was bang dat die nooit zo blijven liggen als ze zouden rollen ofzo. Maar Hay kreeg van die bilkoorden bij z'n laatste deken wat schuurplekjes, dus ik deed ze er regelmatig af en deken bleef eigenlijk redelijk liggen. De Amigo blijft echt super liggen met een enkele koord :j
Tot dusver ook nog geen schade, heb wel bewust voor een 1200D gekozen met die lomperd van mij.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 16 feb 2011, 07:52

amigo! ligt altijd goed op uniek
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Kelly

Bericht door Kelly » wo 16 feb 2011, 07:54

nobbygaard schreef:
MarcellaBalou schreef: Hebben ze deze dekens dan ook in waterdichte outdoor dekens. Want volgens mij zijn dit stal dekens. Iemand bij mij op stal heeft deze deken ook stond er al een paar keer bij te kijken.
Het zijn alleen staldekens, maar ik doe er altijd gewoon een ongevoerde regendeken overheen als ze er mee buiten gaan staan. Dat werd ook perfect.
Niet geheeel waar, van de Lamicell heb je ook een waterdichte met bijpassende hals.
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 17 feb 2011, 21:31

Esther schreef:De baseline die Annabel heeft past ook mooi!!
:j ben daar heel tevreden over. Drafur heeft een Pagony op liggen en die vond ik eigenlijk wel super liggen, lekker los en toch mooi aansluitend. Eenmaal bij divoza ging mijn voorkeur alleen toch naar de goedkopere Baseline, niet vanwege de prijs, maar de voorsluiting (verstelbaar). En tot op de dag van vandaag nog steeds enorm tevreden...geen schuurplekje te vinden, ligt mooi stabiel (alleen bij flinke rukwinden niet buiten zetten, zonder bilkoorden O:) )
Geluk is de vrucht van intens werk
Charret

Bericht door Charret » za 19 feb 2011, 10:24

Kelly schreef: Niet geheeel waar, van de Lamicell heb je ook een waterdichte met bijpassende hals.
Die hebben ze niet met zo'n gesloten voorkant he? Dat vind ik erg jammer.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Calendula
Contacteer:

Bericht door Calendula » zo 20 feb 2011, 10:31

dekens van hh liggen voor geen meter op mijn fjord.

pagony ligt redelijk.

de amigo dekens liggen echt super op mijn fjord.
verder heefd hij nu een nika deken met halve hals op,deze ligt ook perfect.
Cairo mijn superman voor altijd!!!

Afbeelding
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 20 feb 2011, 17:50

HH lag altijd prima, maar Karev is wel breder geworden, dus nu heeft ze wel schuurplekjes
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Wanja

Bericht door Wanja » ma 21 feb 2011, 20:21

Ik heb ook heel veel merken dekens gehad, o.a. BR, HH, Pagony etc. Ik heb nu sinds een aantal jaren alleen nog maar Horseware dekens, voor op stal de Original van Horseware en voor buiten gaat daar een Amigo regendeken overheen. Nooit geen schuurplekken meer! Verder heb ik sinds deze winter een Eskadron staldeken op proef en die bevalt tot nu toe ook heel erg goed, alleen zijn de borstsluitingen erg zwak, die heb ik al moeten vervangen helaas (terwijl mijn Fjord echt geen sloper is)
Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
Plaats reactie