Ik had samen met Vera (bijrijdster) gereden met ze, zij op Exel en ik op Vera, heerlijk ritje gehad. Op stal lekker allebei slobber gehad van Vera en toen gingen wij de stallen uitmesten. Ze stonden samen op de poetsplaats vast, tot we ineens een hoop kabaal hoorden. Is Vera van de grond gaan eten en is toen met haar halstertouw onder het rek vast komen te zitten. En daar hing ze

We hadden een paardenknoop in het halstertouw gemaakt, maar het stond zo strak dat we die niet meer los kregen. Halster af doen lukte ook niet, gelukkig bleef Veer heel rustig en liet ze alles toe. Inmiddels was de neusriem van het halster gezakt en kwam over haar neus heen, waarop ook een deel van haar halster in haar mond kwam. Wat we ook probeerden we kregen haar niet los, gelukkig hangt daar een ijzer geval wat als mesje dient om de stro en hooibalen open te maken, dus ik heb dat ding in de handen van Vera geduwd en gezegd snij dat halstertouw maar door.
Toen ze bevrijd was heeft ze nog een hele tijd staan snuiven en proesten, daarna stond ze ook echt helemaal stil en van slag te staan, zij is volgens mij ook verschrikkelijk geschrokken.

Ben direct vanaf stal doorgereden naar Hyporama en heb een halstertouw met panieksluiting gekocht