Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Oeps, ik heb een mep gehad van Fjella.. Naja, de band die ik inmijn handen had en het was ook wel voornamelijk mijn eigen schuld al mag ze natuurlijk niet uithalen..
Ze staan altijd per paard in een inhammetje te eten, afgezet met stroomdraad zodat ze allemaal rustig kunnen eten en het niet zo versmeren. Ik had verderop op in de wei op een autoband gezeten en nam die nu weer mee naar voren. Ik denk ga binnendoor, mooi langs Fjella, dus ik lomper dan lomp met die band in mijn hand langs Fjella, die dat dus even helemaal niet zag zitten!! Eng!!
Maar omdat ze in een inhammetje stond met stroomdraad zat ze dus helemaal opgesloten en kon ze niet weg, dat werd haar even te veel en boem was het!! Ik beetje boos, van mag niet!!
Daarna even geaaid om de schrik weg te nemen en even met de band en Fjella bezig gegaan. Eerst op de band zitten bij haar en haar aaien, daarna de band optillen en haar aaien totdat ik hem zelfs op haar rug kon leggen en zij gewoon stond te eten. Daarna natuurlijk de andere kant van Fjel met de band bewerkt, was in het begin dan weer eng natuurlijk, tja zo'n band is ineens heel anders aan de andere kant van je lijf, hihi.. Maar ook aan die kant Fjella aaien met de band, best nog zwaar, en daarna ook op haar rug gelegd e.d.
Was dus wel weer even een leermomentje voor zowel Fjella als mij.
Fjella: Banden zijn niet eng.
Esther: Wees voorzichtig, het blijft een jong dier!!
Ze staan altijd per paard in een inhammetje te eten, afgezet met stroomdraad zodat ze allemaal rustig kunnen eten en het niet zo versmeren. Ik had verderop op in de wei op een autoband gezeten en nam die nu weer mee naar voren. Ik denk ga binnendoor, mooi langs Fjella, dus ik lomper dan lomp met die band in mijn hand langs Fjella, die dat dus even helemaal niet zag zitten!! Eng!!
Maar omdat ze in een inhammetje stond met stroomdraad zat ze dus helemaal opgesloten en kon ze niet weg, dat werd haar even te veel en boem was het!! Ik beetje boos, van mag niet!!
Daarna even geaaid om de schrik weg te nemen en even met de band en Fjella bezig gegaan. Eerst op de band zitten bij haar en haar aaien, daarna de band optillen en haar aaien totdat ik hem zelfs op haar rug kon leggen en zij gewoon stond te eten. Daarna natuurlijk de andere kant van Fjel met de band bewerkt, was in het begin dan weer eng natuurlijk, tja zo'n band is ineens heel anders aan de andere kant van je lijf, hihi.. Maar ook aan die kant Fjella aaien met de band, best nog zwaar, en daarna ook op haar rug gelegd e.d.
Was dus wel weer even een leermomentje voor zowel Fjella als mij.
Fjella: Banden zijn niet eng.
Esther: Wees voorzichtig, het blijft een jong dier!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
heb je nog geluk gehad Esther! Maar beide weer wat geleerd dus.
Ben zo trots op Fatoush. Ik heb hem vandaag voor het eerst in het donker uit de stal gehaald om te borstelen en te knippen. Ik doe dat of 's avonds in de stal of overdag buiten. Nu voor het eerst in het donker uit de stal, er zitten wel spotjes onder het afdak hoor. Hij heeft echt geen stap gezet met knippen
Dit heb ik ook erg aan Reinou te danken hoor, die Finnea en Fatoush vorig jaar haast elke week bijknipte. Daar heeft hij een hoop van geleerd. Ik baal toch wel dat ik nooit op hem kan rijden, hij is best makkelijk en koel. Ik verwacht dat hij een fijn dier wordt om op te rijden. Maar hier heb ik ook erg van genoten.
Ben zo trots op Fatoush. Ik heb hem vandaag voor het eerst in het donker uit de stal gehaald om te borstelen en te knippen. Ik doe dat of 's avonds in de stal of overdag buiten. Nu voor het eerst in het donker uit de stal, er zitten wel spotjes onder het afdak hoor. Hij heeft echt geen stap gezet met knippen

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Geniaal kapsel van Flam

Als 30-45min wandelen goed gaat Suze, dan moet ie dat langere stuk ook wel aan kunnen
Gewoon een keer proberen!
Het kan soms snel gaan Esther, blij dat het goed is afgelopen! Je wordt dan gelijk wel een stuk alerter idd...
Go Fatoush!!
Weet nog hoe ongeduldig hij soms kon zijn, maar heb toen tegen je gezegd dat hij het wel zou leren en dat blijkt nu dus
Oefening baart kunst! Finnea kan af en toe nog erg onnozel zijn met knippen, ook al doe ik die iedere 2 weken even. Het is maar net wat voor bui ze heeft. Maar als ze zo goed meewerken is dat zeker genieten! Zo valt Woudina altijd half in slaap met knippen, niet handig, maar wel bijzonder om te zien dat ze dan zo op hun gemak zijn bij je 

Als 30-45min wandelen goed gaat Suze, dan moet ie dat langere stuk ook wel aan kunnen

Het kan soms snel gaan Esther, blij dat het goed is afgelopen! Je wordt dan gelijk wel een stuk alerter idd...
Go Fatoush!!

ik probeer het nu elke 2 weken te doen. Ze zijn niet lang (nog raar model omdat ik ze er laatst helemaal afgehaald had). Maar zo leert hij het mooi en ikzelf misschien ook.
Baranna 13-5-2006
Lief bekkie:
Haar voorpluk lijkt hier wel wat donkerder dan hij in werkelijkheid is..

Saampjes met Digai eten:

En zo staan ze te eten, normaliter. Normaal staat Fjel omgedraaid, maar die vond mij interessanter. En zo kwam het dus ook dat ik Fjella in een hoekje had gedreven..

Haar voorpluk lijkt hier wel wat donkerder dan hij in werkelijkheid is..

Saampjes met Digai eten:

En zo staan ze te eten, normaliter. Normaal staat Fjel omgedraaid, maar die vond mij interessanter. En zo kwam het dus ook dat ik Fjella in een hoekje had gedreven..

Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Je heb een mooi koppeltje staan hoor
Wat een leuk koppie
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Gelukkig mepte Fjel tegen de autoband aan, kon die mooi als airbagje dienen.
Ferro lag gisteravond heerlijk te dutten in de stal terwijl Jeroen er vlak naast bezig was een auto te slopen.
Ferro lag gisteravond heerlijk te dutten in de stal terwijl Jeroen er vlak naast bezig was een auto te slopen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Zo lief he als ze liggen te slapen 
Het is lang geleden dat ik Ko heb zien liggen..
Ik heb een aantal routes via www.afstandmeten.nl gemaakt voor het wandelen.
Ga samen met een stalgenote de routes eerst per auto ontdekken en kijken welke het leukste/beste zijn en dan gaan we beginnen met de conditietraining voor ons allebei
Kijk er nu al naar uit straks met mooi weer rugzakje om eten en drinken mee..
heb mn sportschoentjes ook weer gevonden, dan wordt de draf samen trainen buiten ook wat aangenamer ipv met die zware stalschoenen

Het is lang geleden dat ik Ko heb zien liggen..
Ik heb een aantal routes via www.afstandmeten.nl gemaakt voor het wandelen.
Ga samen met een stalgenote de routes eerst per auto ontdekken en kijken welke het leukste/beste zijn en dan gaan we beginnen met de conditietraining voor ons allebei

heb mn sportschoentjes ook weer gevonden, dan wordt de draf samen trainen buiten ook wat aangenamer ipv met die zware stalschoenen

Suze het gaat helemaal super worden
.
Conditie training voor ons en voor de knollies
. Als we volgende week gaan lopen gaat mijn tante en vriendin misschien mee voor foto's en gezelligheid
. Goed geregeld of niet?
.

Conditie training voor ons en voor de knollies

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Mijn 2 baby's hebben een wormenbesmetting
. DA belt vandaag terug met een behandelplan
.

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Vandaag nog even weer met de band in de weer geweest. Fjella overal aaien met de band, ook haar achterbenen en het ging prima, was even gek, maar ze stond al snel weer gewoon verder te eten.
Fjella lag bij mijn aankomst ook heerlijk in het zonnetje, Tea en Digai lagen ook lekker in de wei, heerlijk weer!!
Fjella lag bij mijn aankomst ook heerlijk in het zonnetje, Tea en Digai lagen ook lekker in de wei, heerlijk weer!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Beterschap, Anna.
Oei, die voorpluk van Flam, dat is wel heel bijzonder.
Wat is Fjella een leuk paard. Ze lijkt al aardig groot.
@ Tass: Vervelend zeg, een wormbesmetting, hopelijk zijn ze er snel weer vanaf.
Wat zijn ze lief he, als ze slapen. Toen Fenna nog in Langbroek stond, kreeg ik ook eens een telefoontje; of het normaal was dat ze bleef liggen als er mensen bij stonden. Tja, het is en blijft een fjord.
Oei, die voorpluk van Flam, dat is wel heel bijzonder.
Wat is Fjella een leuk paard. Ze lijkt al aardig groot.
@ Tass: Vervelend zeg, een wormbesmetting, hopelijk zijn ze er snel weer vanaf.
Wat zijn ze lief he, als ze slapen. Toen Fenna nog in Langbroek stond, kreeg ik ook eens een telefoontje; of het normaal was dat ze bleef liggen als er mensen bij stonden. Tja, het is en blijft een fjord.
Odette&Fenna
Ik was op de mestbult, vlak maken en aanstampen. Aangezien we een hoge mestbult hebben stond ik heel hog. Fatoush stond naast me en ik torende hoog boven hem uit. Toen belde JW en ik pakte op. Fatoush zat me mooi aan te kijken, net of hij zeggen wilde:"wat heeft die toch voor verhalen"? Zo'n mooi gezicht hoe hij naar me omhoog keek. Ben zo verliefd op dat dier.
Baranna 13-5-2006
Wat leuk, Ivonne. Jullie hebben wel een speciale band samen.
Odette&Fenna
heel speciaal....ben verliefd op dat joch, haha. Vind het ook wel speciaal om een nakomeling van Marga te hebben, dat is toch anders dan dat je eentje koopt. Heb hem geboren zien worden, op Diëgo's verjaardag, allemaal bijzonder
Baranna 13-5-2006
ik bedacht me opeens dat onze F-jes al weer 2 zijn of worden dit jaar.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ivonne: Wat fijn dat jullie zo'n mooie, speciale band hebben 

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie