Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Anita
Contacteer:

Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Bericht door Anita » zo 06 feb 2011, 14:30

Ik denk het wel Annabel. Het apparaat dat zorgt voor de circulatie zat hier al toen wij ons huis kochten. Weer voor die tijd ook gebruikt voor de koeien die hier toen stonden.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Sígur

Bericht door Sígur » zo 06 feb 2011, 15:09

Ik zie nu pas dat er een G-tjes topic is *flater* :D

Ik vind Gwynna een mooi koppie hebben :j net als Finnea :D zo'n heerlijk parmantig wipneusje. Dat heeft de mijne nou net weer niet, die is net zijn vader :\
Afbeelding

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6... :))
Marijke_

Bericht door Marijke_ » zo 06 feb 2011, 15:57

Gwynna is er leuk!
De G'tjes en D'tjes (en de stiekeme import op een fjordenforum :D) houden ons allemaal op positieve wijze bezig. Zo leuk om te lezen. Ik heb mijn meisje vandaag even lekker met de karteltjeskant van het zweetmes onthaard. Hele pakken komen er vanaf. Ik begin zo langzamerhand echt stapelgek met haar te worden. Ze is zo ontzettend lief ik heb werkelijk nog geen enkel punt van kritiek op haar gedrag meegemaakt. Ros was als veulen zo nu en dan echt een etterbak, maar zij is zo ontzettend voorzichtig. Loopt ook lekker achter me aan te keutelen. Vandaag kwam er een nieuw paard bij, een tinkermerrie, en ze ging staan hinniken niet normaal. Die dacht misschien die ken ik dat soort!! :D.
Even staan neuzen en meteen smekken. Ik heb of gewoon een hele zoete baby gekocht of ik moet even wennen aan het zoete van een merrie dat kan natuurlijk ook. Heb altijd alleen maar hengstveulens gehad (Ros en Sven).
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
cowgirlwillie
Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » zo 06 feb 2011, 17:12

heel herkenbaar marijke ik heb ook een super lieve merrie. nog niks geen gedraak gezien.
ze komt meteen als je roept of als ze hoort dat je eraan komt, lekker knuffelen.
heel voorzichtig. laat alles toe.
die karteltjes kant gebruik ik ook altijd in de lente als die wintervacht er weer af moet, handig! en lekker dat ze het vinden! :j

Ah ik snap het al een beetje dat systeem. hopen dat het werkt.
wij hebben emmertjes van de kalveren opgehangen in de stal en daar krijgen ze brok in maar als de boel bevriest dan doen we daar s ochtends en s avonds water in. fijne is dat die bakjes vrij groot zijn en mooi vasthangen daar kunnen ze niet mee klieren.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » ma 07 feb 2011, 19:39

vandaag heb ik Géline weer eens lekker gepoetst en vastgezet.
Het halster paste niet meer! moest ik een stuk wijder maken.
Ze deed uit nieuwsgierigheid zelf haar neus erin haha handig! dat mag ze wel blijven doen. +:)+
Vastzetten was geen probleem, ze ging ook keurig een stapje naar voren als ik wat druk op het touw zetten en klikte met mijn tong.
Netje schikken als ik dit vroeg en mijn vingers op haar zij legde.
voetjes geven ging ook en hoeven uitkrabben. Achter wle wat lastiger dan voor, want dan raakte ze wat uit evenwicht en ging helemaal schuin of haar voetje gleed weg.
Maar ging al snel beter. dus niet te veel mee geklierd.
Ze vond de poetskist reuze interessant en had hem zo open haha slimmerik! moet ik dus echt afsluiten als er snoepjes in zitten....
wat was ze braaf!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Amber_

Bericht door Amber_ » ma 07 feb 2011, 20:19

Sígur schreef:Ik zie nu pas dat er een G-tjes topic is *flater* :D

Ik vind Gwynna een mooi koppie hebben :j net als Finnea :D zo'n heerlijk parmantig wipneusje. Dat heeft de mijne nou net weer niet, die is net zijn vader :\
Ik vind Manus juist mooie hoofdjes geven :))
Ik ben juist super blij dat Toot het hoofd van zijn vader heeft.
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Sígur

Bericht door Sígur » ma 07 feb 2011, 20:59

Bedoelde er niet mee te zeggen dat Sig een lelijk hoofd heeft :D hij heeft een stoere kop.

Maar vind die wipneusjes zo grappig :))
Afbeelding

Liefde is: direct uit school in je skibroek duiken, je muts op doen, je maglite zaklamp pakken om om 20:45 te kijken of je veulentje het wel red met -6... :))
Esther

Bericht door Esther » ma 07 feb 2011, 21:52

Digai's plekjes even weer bekeken vandaag. Was wel meer mooi dicht, alleen twee nieuwe kleine plekjes. Ik vermoed nu echt dat het jeuk is en dat hij gewoon op iets raars aan het schuren is, ik weet alleen nog niet wat.
Ik smeerde er namelijk was sudocreme op en hij bleef er bijna in, hihi.. Zo lekker vond hij het!! Maar de huid was dus wel rustig, geen rare bultjes o.i.d.

Hij verliest nog erg weinig haar, misschien is hij er aan toe en veroorzaakt dat de jeuk ofzo.

Verder was hij zijn lieve zelf vandaag!! Schatje!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » di 08 feb 2011, 15:19

vandaag super mooi weer dus dan gaat het jeuken, dan moet je wat gaan doen met de paarden he?
Luuk sliep dus hups gaan.
lekker met de dames in de bak gespeeld, freestyle/ grondwerk loswerken.
Camera klaargezet, ging super lekker. Ik richt mij vooral op Lynda maar Géline doet graag mee.
Ik kon ze netjes laten lopen, draven stap, galop, ik kon ze mooi van richting laten veranderen en naar mij toe laten komen en mij laten volgen het ging echt fantastisch!
ik natuurlijk nieuwsgierig hoe het op film over zou komen....
Maaarrrrr grrrr bleek de batterij al na 3 minuten leeg te zijn. dus er stond alleen een kort stukje warming-up op de film. :( en dan lopen ze nog niet eens op hun mooist....
Nou ja, voor wie nieuwsgierig is toch het filmpje. (dat irritante gepiep is de babyfoon die verbinding zoekt..)
http://www.youtube.com/watch?v=ICv89Rfc2LQ

wie weet lukt het van de week om alles op de film te krijgen als ik nog eens de kans heb.
Esther

Bericht door Esther » di 08 feb 2011, 18:57

Nou Digai staat op Marktplaats, toch de stap maar gezet..
Hij hoeft nog steeds niet meteen weg, maar de wereld mag wel weten dat hij te koop is..

Heb me vandaag weer om hem bescheurd.. _/-o_ Mijn vader brand nog wel eens wat takken en oud papier op en daarvoor heeft hij een plekkie in de grote wei waar de paarden nu lopen.

Ik stond toe te kijken want ik was de waterbakken aan het vullen met de slang.

Mijn pa dus mooi eerst takken op de brandbult gelegd, komt Digai er natuurlijk aan met zijn nieuwsgierige zelf.. Dus die begint daar mooi aan die takken te trekken.. := Komt mij pa terug met meer takken.. Even mopperen op Digai, 'he laat dat eens liggen!!'
Komt hij later terug met oud papier, weer de takken van de plek.. Fjella ging zich er op dat moment natuurlijk ook even mee bemoeien waardoor het voor mijn vader nog minder makkelijk werd. Fjella vindt de takken niet leuk, maar mensen wel!! :=
Mijn vader loopt weer even weg voor nog wat oud papier, gaat Digai met het oude papier aan de slag. Er lag nog een oude zak kippenvoer tussen, tja die rook natuurlijk wel onwijs interessant, dus ook nog de helft van het oud papier versleept.. :=
Mijn pa moest eigenlijk ook wel lachen hoor, apekop die Digai!!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 08 feb 2011, 19:23

leuk toch, zo'n dondersteen als Digai? Diëgo was ook zo'n komiek, lachen man
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 feb 2011, 15:22

gewelgig die digaï zou ik ook erg om moeten lachen.
hopelijk vind je een fijn baasje voor hem.
Esther

Bericht door Esther » wo 09 feb 2011, 16:39

Mijn vader vond mijn vraagprijs wel wat aan de hoge kant, hihi.. Maar Eachann en Elvis zijn destijds ook wel voor te weinig weg gegaan, wist ik veel..

Ja ik hoop echt dat hij een fijn huisje vindt, het is werkelijk een schatje.
Vandaag zijn plekjes nog even gekrabt, vond hij heerlijk!! Het is echt broei denk ik, want het is daar plaatselijk best warm, hij vond het ook wel lekker dat ik er even mijn koude handen tussen zat. Het heeft er ongetwijfeld wat dubieus uitgezien bedenk ik me achteraf, greep hem tijdens het krabben ook een keer bij zijn leuter, oeps.. Maar was geen probleem volgens Digai, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » wo 09 feb 2011, 19:26

G'tje.....http://link.marktplaats.nl/421044471
'kent hoofdstel al'

dezelfde mensen hadden ook een 'bijna 2' jarige te koop staan die al bereden werd... maar die adv is al verwijderd http://link.marktplaats.nl/421038318
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
cowgirlwillie
Contacteer:

Bericht door cowgirlwillie » wo 09 feb 2011, 19:34

oh wat verschrikkelijk... is ze al ingereden? zadelmak? dan wil ik die wel... zucht
ik hoop dat die snel verkocht word
Charret

Bericht door Charret » wo 09 feb 2011, 20:19

Oh om te kotsen zeg. Het veulen ziet er zo best klein en raar uit. Hoop niet dat het recente foto's zijn..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 10 feb 2011, 09:37

Sh*t ik loop dus achter! Mijn veulen vreet alleen maar :D. Ga meteen een hoofdstel voor haar kopen vanmiddag!!
Wat een mafketels.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 10 feb 2011, 09:58

Het moet toch niet gekker worden :\
Hoop dat het beesie snel een goed tehuis vind!
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Esther

Bericht door Esther » do 10 feb 2011, 14:02

Hmm, wat voor maat bit zou er nu dan in moeten?? Ik zie het voordeel wel hoor, je kunt er nu nog makkelijk op komen en als hij bokt dan zakt hij door en kan hij niet verder rennen..
Misschien kan ik dat leuke paarse hoofdstel van P.C. wel kopen die hier op FW te koop staat, dat is een ponymaat, zal hij toch bijna wel passen??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Marijke_

Bericht door Marijke_ » do 10 feb 2011, 14:44

Ik ben ook al aan het zoeken naar zo'n pannenkoekzadeltje :j. Want veel uitgeven voor een zadel voor een paard dat zo enorm zal veranderen in de bespiering (met name door het werk natuurlijk :P) heb ik niet zoveel zin in. Bedenk me net wel dat de achterkant wel heel veel hoger is dan de voorkant...dan moet ik dus eigenlijk een zadel kopen met een te krappe boom zodat het zadel naar achteren gaat hellen en ik toch weer een beetje recht kan zetten. Lastig hoor, ik dacht ik heb nog een x aantal jaar om erover na te denken. Als het bit niet past Esther kunnen we altijd nog een strotouwtje gebruiken. :+
Plaats reactie