Ben me kapot geschrokken, aangespannen springen...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Viv

Re: Ben me kapot geschrokken, aangespannen springen...

Bericht door Viv » ma 07 feb 2011, 06:18

Pablo schreef:Viv, Schipluiden ligt dat aan de andere kant van rotterdam? Ik ken daar een paar meiden die ook mennen. Kan wel vragen van wie hun menles hebben anders??
Schipluiden = Chardon ;) Maar die blieft geen fjorden in zijn les.

Gister gereden met die storm (heul stoer van mezelf), hij was retebraaf tot mn jas opbolde en begon te klapperen.... woeps ff geen rekening mee gehouden. Meteen op de rem getrokken (die werkt ohz gelukkig blijkbaar nog), zweepje maar ff op de grond gegooid en weer verder gereden..... ging eigenlijk prima verder, zelfs rechtergalopje eruit gefreubeld dus ik was weer heppie en was hij klaar. Was ook best ploegen in de bak nu hij zo droog is en niet gesleept :=
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 07 feb 2011, 06:52

Maar 1 van die meiden die daar woont, geeft zelf ook menles. Daarom vraag ik het :D
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Viv

Bericht door Viv » ma 07 feb 2011, 07:23

Aha vandaar. Nou geef maar een naam en nummer, proberen kan altijd :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » ma 07 feb 2011, 11:05

En ja hoor................. kon nooit lang uitblijven....
Heb ik bij Piet de Ronde geregeld dat we daar heen kunnen met mister Spekkie, stuk dichterbij dan OdK dus scheelt weer kosten...... (en van OdK nog geen antwoord gehad) begint manlief weer te piepen zo van: we hebben het er nog wel over.... kijk schat de keus is simpel, Kdies gaat er hoe dan ook heen, mét of zonder jou. maar JIJ gaat iig niet in je eentje lopen klooien om mn paard nog verder naar de klöte te helpen, simple as that.

Achja hoe voorspelbaar was dit, is wel geteld 6 dagen goed gegaan. Ben benieuwd hoe hij morgen onder zn les uit gaat proberen te komen Ik voorspel: als hij niet in zn eentje mag proberen kdies weer voor de kar te zetten dan gaat hij niet lessen morgen....... ik zet 100 euro in!. Wie bied meer!
Afbeelding
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » ma 07 feb 2011, 11:15

Ik zou Andy ipv je spullen op Marktplaats zetten :) :)
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » ma 07 feb 2011, 11:17

Naisven schreef:Ik zou Andy ipv je spullen op Marktplaats zetten :) :)
:= Maar ja, Viv, hij reageert wel geheel in lijn der verwachting. Ik denk echt dat je NU je poot nog stijver als stijf moet houden (of net als een aantal jaar terug het tuig in je eigen auto gooien :wave: )
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Marijke_

Bericht door Marijke_ » ma 07 feb 2011, 12:43

Ik ben toch wel erg blij dat ik dit soort dingen nooit met Dennis gehad heb.
Aan de ene kant begrijp ik je heel goed maar aan de andere is Cadiz natuurlijk van jullie samen en daarmee ook zijn paard waardoor hij natuurlijk ook zijn input heeft. Even totaal los van het feit of hij aan prutsen is of niet.
Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in jouw schoenen sta := .
Laatst gewijzigd door Marijke_ op ma 07 feb 2011, 15:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 07 feb 2011, 15:05

tja wat marijk zegt zit ook een punt in
kiezen o delen
geen geld voor 2e paard, dan zal óf hij ermee moeten stoppen voor jou, óf jij je erbij neer moeten leggen dat hij het kan verprutsen
maar of dat fair is voor alle betrokkenen.....
moeilijk hoor viv!
als ik jou zo geloof bied ik 200 dat hij niet naar de les gaat :P
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Viv

Bericht door Viv » ma 07 feb 2011, 16:59

HOHO Cadiz is MIJN paard, daar is NIKS van Andy bij. Hij mocht ermee mennen (mits hij les zou nemen en dat is in de afgelopen 1,5 jaar welgeteld 1x gebeurd en daarna vond hij dat hij het wel wist).
Dus denk dat we nu idd maar voor optie gaan dat hij er niks meer mee doet, of die van marieke (op dat punt heb ik al vaker gestaan helaas).

En me er bij neerleggen dat hij mijn paard verziekt (zodat ik er ohz ook niks meer mee kan), no thanx, dat is niet fair t.o. Kdies die zo hard zn best doet.

Wat is er lastig aan les nemen???? Of voor de eerste keer iemand erbij halen, hij heeft al meer dan genoeg bewezen dat hij dit soort situaties niet kan handelen. Hij heeft gewoonweg de ervaring en handigheid niet.

Zowizo issie sinds dit gebeurd is helemaal niet meer bij Kdies geweest (en daarvoor kwam hij ook al amper meer op stal, want tsja als je met die winter er niks mee kunt doen is een paard ineens niet leuk meer), zelfs niet voor een knuffel, en dan wel hem zelf weer even voor de kar willen zetten. No way chosséé zo werken we niet.

Overigens verhoog ik mijn bod naar 400!!
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » ma 07 feb 2011, 19:07

HOHOHO dat wist ik niet viv :D
aangezien hier genoemd wordt dat het jullie paard is nam ik dat ook aan :D

dan zou het voor mij heel makkelijk zijn, AFBLIJVEN :j

ik ga mee naar 500 :P
Vera

Bericht door Vera » ma 07 feb 2011, 19:11

Anita45 schreef:Heb je dat ook tegen hem gezegd Sandrien? Ik heb dan ook niet zo snel m'n weerwoordje klaar hoor, sta dan meestal met de mond vol tanden maar eigenlijk moet je dat gewoon doen. Wat denkt zo'n vent wel niet wie hij is.
Ja dat had ik gezegd, maar eerlijk gezegd wist ik toen niet eens wie die arogante vent wel niet moest wezen hoor. Maar als ik hem toen wel had herkend had ik het ook gezegd.
Vroeger was ik ook nooit zo assertief, ik heb het mezelf een beetje aangeleerd, niet altijd even handig hoor. Soms kan je beter je mond houden. :D
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ziggy

Bericht door Ziggy » ma 07 feb 2011, 21:16

Viv heel verstandig om de handrem erop te zetten tot hij gewoon les gaat nemen, niet jouw paard laten verpesten door hem :n
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Viv

Bericht door Viv » di 08 feb 2011, 08:29

Updeet.... aangezien we toch menkamp gepland hebben staan en deze niet af kunnen zeggen heeft hij dus vandaag les..... jaja..... allemaal weer op de stoelen??
Verder afgesproken dat hij samen met mart (oud stalbaas en zn menmaat) mag proberen hem zelf weer voor de wagen te zetten met dien verstande dat als het weer mis dreigt te gaan dat we Kdies dan wegbrengen naar een prof.
Gaat hij er wel gewoon voor dan gaan we evenzogoed naar OdK of Piet de Ronde voor les en hij gaat zijn koetsiersbewijs halen (en ik ook).
Na menkamp zien we wel verder wat we gaan doen qua aangespannen rijden. Voor andy hoeft het niet zozeer maar ik vind het wel leuk om hem dresuurmatig voor de wagen te rijden heb ik gemerkt. Dus misschien pak ik het zelf na menkamp wel op. Zo niet dan gaat het hele spul de verkoop in.

Maar voor nu vind ik het belangrijk dat hij iig weer voor de wagen gaat. Ongeacht of we ermee door gaan tzt.
Afbeelding
Cindy+Uniek

Bericht door Cindy+Uniek » di 08 feb 2011, 08:33

sjips ben ik nu mijn hele inzet kwijt :P

maar wel beter dat het op deze manier gaat dan een andere :j
en leuk dat je het zelf toch ook wil gaan halen/doen
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 08 feb 2011, 08:58

Viv, krijgt hij dan vandaag les met Cadiz? Gaan ze 'm vandaag proberen weer voor de wagen?
Mmm Andy met Mart samen... ik zou er meteen een prof bijhalen, eenmaal verpest is het vertrouwen toch beschadigd en voordat Andy beseft dat het mis gaat...
Viv

Bericht door Viv » di 08 feb 2011, 09:04

Ben vroeger koetsier geweest maar door ongeluk met Tjo jaren met angst gezeten. Door het halen van mn jurybevoegdheid FNRS mennen weer lol gekregen met mennen (en door middagje rondsturen met de klinisch dooie tinkers van OdK en Nicolette onder bezielende leiding van Marieke :D).
Alleen zijn Andy en ik geen combinatie samen op 1 wagen ;)

Maargoed ik heb nu maar 1 doel, Kdies weer normaal voor de wagen krijgen, ongeacht of we ermee doorgaan tzt. Mocht hij ooit verkocht moeten worden om wat voor reden dan ook dan verkoop ik iig geen paard met een gebrek of trauma.

Hij krijgt "les" of iig begeleiding bij het lopen aan de lange lijnen. Helen kent Kdies door en door gelukkig en grijpt meteen in als het mis dreigt te gaan.
Mart vertrouw ik ook door en door (en kdies hem), die trekt wel aan de bel als het niet goed gaat.

Hij krijgt nog 1 kans Andy en dat weet hij...

27e gaan we zowizo naar OdK met het hele spul.
Afbeelding
Marijke_

Bericht door Marijke_ » di 08 feb 2011, 09:23

Viv schreef:HOHO Cadiz is MIJN paard, daar is NIKS van Andy bij. Hij mocht ermee mennen (mits hij les zou nemen en dat is in de afgelopen 1,5 jaar welgeteld 1x gebeurd en daarna vond hij dat hij het wel wist).
Dus denk dat we nu idd maar voor optie gaan dat hij er niks meer mee doet, of die van marieke (op dat punt heb ik al vaker gestaan helaas).

En me er bij neerleggen dat hij mijn paard verziekt (zodat ik er ohz ook niks meer mee kan), no thanx, dat is niet fair t.o. Kdies die zo hard zn best doet.

Wat is er lastig aan les nemen???? Of voor de eerste keer iemand erbij halen, hij heeft al meer dan genoeg bewezen dat hij dit soort situaties niet kan handelen. Hij heeft gewoonweg de ervaring en handigheid niet.

Zowizo issie sinds dit gebeurd is helemaal niet meer bij Kdies geweest (en daarvoor kwam hij ook al amper meer op stal, want tsja als je met die winter er niks mee kunt doen is een paard ineens niet leuk meer), zelfs niet voor een knuffel, en dan wel hem zelf weer even voor de kar willen zetten. No way chosséé zo werken we niet.

Overigens verhoog ik mijn bod naar 400!!
Dat zeg ik natuurlijk ook allemaal niet, dat je daarom je paard maar moet laten verzieken etc. etc. Ik dacht alleen dat Cadiz van jullie samen was en niet alleen van jou. Daarom zei ik er ook bij even los van het feit of hij aan het prutsen is. Als het ook zijn paard is heeft hij natuurlijk evenveel rechten en plichten!! als jij :j.
Morgan!! :L
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Viv

Bericht door Viv » di 08 feb 2011, 09:38

Die opmerking was naar Cindy Marijk:
Cindy+Uniek schreef:óf jij je erbij neer moeten leggen dat hij het kan verprutsen
Afbeelding
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » di 08 feb 2011, 10:47

Tja, ik herken het een heel klein beetje. Leo en ik op 1 wagen is ook geen goede combi. Al moet ik zeggen, dat ik het nog steeds mijn hobby niet is, om op de wagen te zitten of te mennen. Wij hebben beiden ons koetsiersbewijs. Maar laat Leo maar de weg op gaan met Anca, dan doe ik wel rijden. Leo kon ook wel eens eigenwijs zijn, maar beseft nu wel, dat we niet allebei op een andere manier met Anca om moeten gaan. Bij hem mocht hij eerst wel flink blijven lopen voor de wagen, onder het zadel bij mij niet. Dat beseft hij nu ook, en probeert hij het ook rustiger aan te doen voor de wagen.

Nou hopelijk heeft Cadiz er niet teveel aan over gehouden en gaat het opnieuw inspannen weer goed. Hopelijk komen jullie wat meer op 1 lijn hierover. Succes!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » di 08 feb 2011, 12:13

Zo weer even opgestaan en weer gaan zitten. Want ik schrok toch even van de positieve verandering van Andy. Probeer dit samen vol te houden en jullie komen er weer wel.
Spullen in de verkoop gooien kan altijd. Geef het de tijd die Andy nu dus toch wil aanpakken.
Sterkte, succes en dikke knuffel voor de komende periode.
Plaats reactie