Ben me kapot geschrokken, aangespannen springen...

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Charret

Re: Ben me kapot geschrokken, aangespannen springen...

Bericht door Charret » wo 02 feb 2011, 21:21

Pff, weer zo'n verhaal dat ik denk je hebt zo'n geluk gehad. Je verliest je paardje nog eens als Andy zo eigenwijs blijft.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Anouska

Bericht door Anouska » wo 02 feb 2011, 22:06

Jeetje Viv, logisch dat het stoom uit je oren kwam! :(:)
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Viv

Bericht door Viv » do 03 feb 2011, 05:59

Gistermiddag was zo mooi..... we hadden Kdies en Clip los in de bak, even de beentjes strekken en andy was mee. Maar zoals een goed Andy betaamd niet zn paard gerust stellen en even lekker knuffen, nee telkens wegjagen en laten draven/galoperen. Dus op een gegeven moment wil hij wel kdies knuffelen en Kdies draaft zo naar de andere kant van de bak (waar ik stond) en komt echt bij mij staan met zn hoofd op mn schouder.
Komt Andy aanlopen, hup loopt hij weer weg.....
Moest inwendig wel ff glimlachen..... tsja jongen heb je zelf verpest. Dus dat rijden komt wel goed straks ;)

Tsja en professionele hulp inschakelen...... krijg hem al niet eens aan het lessen dus dat gaat nog een issue worden. Liefste laad ik hem op en gaan we een dagje naar Bob van Asselt van OdK. Misschien ga ik dat maar gewoon inplannen of hij het er nu mee eens is of niet. Geef liever wat geld uit dat het goed gebeurd dan dat hij zelf gaat lopen klooien. En wil hij dat niet dan gaat de zooi de verkoop in, maggie zelf kiezen ;)
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » do 03 feb 2011, 06:42

Ow mannen, die weten het altijd beter he.....(niet alleen bij paarden, maar gewoon ALTIJD..)...

Ben je mooi klaar mee, nu kan jij de brokken weer gaan lijmen, en vooral mbt vertrouwen in elkaar is dta een hels karwei zeg...

Heb je nu wel duidelijk gezegd dat Andy niets meer moet doen zonder beider instemming :+ :+ voor je het weet broeit er alweer een leuk nieuw ideetje in zijn hoofd..
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Viv

Bericht door Viv » do 03 feb 2011, 07:14

Dan flikt hij dat toch als ik zit te jureren.......
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Afbeelding
Krista

Bericht door Krista » do 03 feb 2011, 07:54

Gewoon doen een dagje naar Onder de kastanje! Zeker als je het zelf doen zoals je gisteren zag is er aan jullie band niets veranderd.

En ik kan natuurlijk niet in jullie portemonnee kijken maar is ieder een eigen paard niet een beter idee? Dan kunnen jullie allebei lekker je gang gaan.
Mijn man en ik trainen en verzorgen ook soms elkaars paarden maargoed hij doet dat dan ook op basis van 30 jaar ervaring veilig en goed.
Dit soort stunts en zo basaal van mening verschillen werkt denk ik op de lange duur toch niet. Zeker niet als je zegt dan doet hij het wel als ik zit te jureren...
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL 8-)
Amber_

Bericht door Amber_ » do 03 feb 2011, 08:22

Oh Viv, ik las al zoiets op Hyves.
Ik vind het echt gewoon hammerysk van Andy dat hij alleen maar naar zichzelf luisterd. Ik ga echt duimen dat alles weer goed komt. Gelukkig dat Diezje nog wel lekker bij jou komt !! Pff.. mannen
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 03 feb 2011, 09:15

Goh wat een verhaal zeg. Zag het al helemaal voor me, die Arme Cadiez.
wat een rot situatie. Veel Sterkte en ik hoop net als iedereen dat je echt weer vertrouwen in elkaar krijgt!
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Joram

Bericht door Joram » do 03 feb 2011, 10:10

Vlink vervelend Viv.
Is anders geen idee om voor Andy eigen paard aan te schaffen. Eentje met veel men ervaring, bomproof die uitzich zelf heel rondje voor de kar loopt :p
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » do 03 feb 2011, 11:08

Jeetje Viv, wat een moeilijke situatie. Kan me voorstellen dat bij jou het vertrouwen enorm is gedaald en dat je je vent op dit soort momenten achter het behang wil plakken. Balen dat Andy ook zijn kont in de krib gooit wat advies van jou betreft. Hoop dat je het toch samen op kunt gaan lossen. Want het was voor jou wel heerlijk dat jezelf ook weer eventjes het vertrouwen erin terug had. Dikke knuf.
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » do 03 feb 2011, 15:11

ja dat is vast schrikken geweest maar jij en dies komen r vast wel uit, maar enige wat ik denk aan dit topic; zou Andy zich niet onwijk *&%&#% voelen als ie zo de grond in wordt geboord?
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Fran

Bericht door Fran » do 03 feb 2011, 15:28

Dat is wel even schrikken zeg!
Maar net als wat hierboven vaker wordt gezegd (en je zelf al aangaf).
Weer lekker (rustig aan) gaan rijden en het mennen weer oppakken onder proff. begeleiding.

Magnesium is voor spieren toch? bijv. spierpijn, stijve spieren enz. heeft dacht ik niks te maken met rustig worden of spanning.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
Pablo
Contacteer:

Bericht door Pablo » do 03 feb 2011, 15:43

Carolinef schreef:ja dat is vast schrikken geweest maar jij en dies komen r vast wel uit, maar enige wat ik denk aan dit topic; zou Andy zich niet onwijk *&%&#% voelen als ie zo de grond in wordt geboord?
O:) Die reacties zijn er niet voor niets hoor. ~~}> Het is niet de eerste keer dat hij te eigenwijs is :=
Van Pablo de fjord naar Bernadette het tuigpaard.
Esther

Bericht door Esther » do 03 feb 2011, 17:15

Oh, ik had hem wat aan gedaan!! We hebben het er toen al over gehad, met de BBQ bij mij thuis, hoe frustrerend het is als iemand zonder ervaring denkt dat hij IJsbrand is.. Het was natuurlijk ook te verwachten dat het een keer mis zou gaan.
Ik heb dan geen significante andere, maar lig ook regelmatig in de clinch met mijn vader over de paarden en alles met betrekking tot veiligheid, vooral tijdens het mennen. Zeker met les enzo dan wil hij ineens een beetje stoer doen en dan neemt hij ineens initiatieven waarvan ik denk NEEEE!!
Zoals mijn aanspanning vlak achter een ander paard langs trekken, nu kende ik het paard in kwestie, maar hij niet, als die was gaan meppen!! Vooral met mennen zit een ongeluk zo in een klein hoekje, al was Andy's actie wel een beetje een garantie op mislukking.
Ik scheet bagger toen we de slee achter Tea hingen, en de voorbereiding was optimaal en zo veilig mogelijk, maar Andy doet het even totaal anders!!

Ik zou wel proberen om het mennen door te zetten, hij is nog zo jong om het er maar bij te laten zitten, zou zo zonde zijn, maar dan wel bij iemand met ervaring en expertise..
Tijdens mij stage bij Bart ook wel een paarden gehad die een ongeluk hadden gehad en niet meer ingespannen waren. Of Bart het nog een keer zou willen proberen, nou dat ging heftig soms!! Na een sessie al door dat het echt niet meer ging lukken. Een andere heeft overigens nog een mooie A op de Abop gehaald aangespannen, dus er is zeker hoop hoor!!

Maar zeg maar tegen andy dat hij eens goed moet nadenken over waar hij mee bezig is, hij verpest niet alleen Cadiz, maar het is ook levensgevaarlijk voor omstanders!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Vera

Bericht door Vera » do 03 feb 2011, 18:12

Jee Andy is wel echt heel eigenwijs zeg.
Laat hem dit topic eens lezen, dan weet ie hoe FW over hem denkt.
Maar dat zal hij wel weer niet willen lezen, daar is hij natuurlijk te eigenwijs voor.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » vr 04 feb 2011, 07:19

Jemig zeg, kan me voorstellen dat je je kapot bent geschrokken.....
Toch jammer dat Andy zo eigenwijs blijft.
Vind toch dat hij ook wel wat meer aan jouw moet gaan denken,jij zit hier ook mee.
Sterkte ermee :(:)
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Viv

Bericht door Viv » vr 04 feb 2011, 07:41

2e paard,...... heeft hij geen tijd voor en wij geen geld helaas.

En alssie dit leest..... prima, ziet hij hopelij dat ik niet alleen sta met mn mening.

Fran, magnesium kreeg hij omdat hij hyperreactive spieren heeft (extreem gevoelig voor aanraking enzo). Hij krijgt nu rust compositum om even wat meer rust te krijgen in zn koppie met al die stress van afgelopen dagen. Ga straks nog vit E bestellen (hadden ze niet bij divoos) voor zn spieren want die zijn nog steeds erg stijf.

Maargoed of OdK doorgaat is ook onzeker, Bus is door zn achtervering gezakt hoorden we gister bij de garage dus €€€€..... |( Kan er ook nog wel bij.
Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » vr 04 feb 2011, 09:15

Wauw...... net even "goed" gesprekje met manlief gehad.... hij stemt ermee in dat hij volgende week lange lijnenles krijgt van mn centered riding juffie, en dat we na mn wedstrijd een dag naar OdK gaan om Kdies dáár weer voor de wagen te zetten.
En hij gaat zn koetsiersbewijs halen _/-o_ _/-o_ Naja zegttie....

Eerst alles nog zien en dan geloven.... hij is nl nog steeds van mening dat hij voor de 456789e keer het wiel opnieuw uit moet vinden en het zélf wil ontdekken. Tsja waarom zou je kennis van anderen gebruiken :?

Maargoed we zijn dus alweer een stapje verder.....
Afbeelding
claudia

Bericht door claudia » vr 04 feb 2011, 09:27

Nou, zijn voornemens zijn in ieder geval goed.

Heb vertrouwen Viv.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
nobbygaard

Bericht door nobbygaard » vr 04 feb 2011, 11:13

Dat je al een goed gesprek met andy hebt gehad is al een 1e stap. Je kunt hem altijd aan zijn belofte laten herinneren. Misschien een idee om je samen voor het koetsierbewijs op te geven? Jij gewoon de lessen volgen om je vertrouwen in het aangespannen rijden te krijgen en andy om zo hopelijk niet te eigenwijs zijn eigen manier te blijven hanteren.
Plaats reactie