Bericht
door Esther » di 01 feb 2011, 18:48
Was vandaag weer trots op mijn meisje!!
Voor het eerst echt een parelli dingetje gedaan met haar en wel het eerste spelletje van 'the seven games' genaamd 'the friendly game'. Doel van het spelletje is om het paard overal aan te kunnen raken met je handen, met de carrot stick en met de savvy rope, dat is het touw wat aan de carrot stick zit, en natuurlijk met de leadrope.
Dus eerst maar eens het touwhalster omgedaan, oke die van Tea was iets aan de ruime kant, dus de volgende keer die van Jeskim maar pakken..
De eerste keer dat ik haar met de carrot stick aanraakte was ze heel gespannen, maar toen stond ze ook alleen aan de stal en was ze dus al in paniek dat de rest weg was..
Vandaag dus in de wei gewerkt, wel even in een ander stuk dan de rest, maar Digai is bij het draad gaan staan en heeft de hele tijd toegekeken, dus voor Fjella was dat heel fijn.
Eerst dus even lekker met de handen gekrabbeld, ze was lekker op mij gefocused en vond het erg fijn.. Toen de carrot stick erbij gepakt. Eerst even laten snuffelen, en toen van dichtbij met het handvat gekriebeld, ook dat ging prima!!
Ook vanaf een afstandje ging dat goed, dus ik wat verder weg en dan alleen met de carrot stick aanraken. Zo kon ik alles aanraken, buik, benen, billen, hals e.d. Ze vertrok er niet van!!
Toen de savvy rope eraan gedaan. Eerst even laten snuffelen en toen ben ik voor mezelf wat op de grond gaan slaan met het touw, en wat om mee heen zwieperen. Even spanning bij Fjella, maar al snel stond ze ontspannen achter me met een blik van 'Ja, dat gewieper is nu wel leuk en alles, maar zullen we nu weer gaan knuffelen??' Zo schattig!!!
Na wat verder oefenen kon ik dus ook met het touw over haar heen zwieperen, dus zonder haar te raken en stond ze er ontspannen bij.
Stapje verder, haar raken met het touw. Dus het touw over haar rug laten vallen, tegen haar buik aan, over haar hals, over haar hoofd, ze vond het weer prima!!
Toen nog even alleen met de leadrope gewerkt, dus die overal langs halen, langs haar benen flossen e.d. Alleen achter haar achterbenen langs vond ze nog erg spannend en toen ging ze even lopen en dan wordt het helemaal spannend, dus dat gaan we nog wat vaker doen, maar ik was nu zeer tevreden!!
Toen vond ik het ook wel genoeg, alles hoeft niet in één keer natuurlijk!! Fjella vond het nog niet echt genoeg en bleef vlak bij mij lopen, terwijl ze nog even met Digai onderzoek deed naar de leadrope, halsters en de carrot stick, hihi.. Ik wilde ook nog even met Tea aan de slag maar mijn irritante buurjongen bleef maar tegen me aan staat zeuren, hij pikte mijn rot-op hints niet helemaal op. Dus ik ben maar in huis gegaan, was ook wel koud genoeg buiten..
Ben echt trots op Fjella, ze deed het zo braaf!!
Volgende spelletje is 'the porcupine game' hoop dat het goed gespeld is.. Dus dan gaan we werken met druk. De vrouw van de instructieDVD's noemde o.a. fjorden als rassen die wat minder gevoelig kunnen zijn voor dit spelletje, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'