Nee dat lukt ons niet. Als we het alleen zouden kunnen kopen, hadden we onze vrienden wat dat betreft ook niet nodig om zoiets te kunnen kopen.Anna_Dani schreef:Het is financieel natuurlijk erg aantrekkelijk en ook best te doen als je ook echt de verdeling maakt (maar daar heb je al over nagedacht).
Wat ik heb gemerkt is dat de relatie met een vriend(in) wel degelijk onder druk komt te staan. Zo zie je elkaar elke dag en hou je elkaar onbewust meer in de gaten. Dingen die je normaal goed kunt hebben, gaan irriteren, zoals bijvoorbeeld de verzorging van de paarden of het niet tijdig vervangen van dakbedekking of schilderwerk e.d. omdat je het toch ook samen moet doen. En dan zit je met een koophuis, wat lastiger ongedaan gemaakt kan worden dan huren, want dan kan je zo weg gaan.
Hoe goed jullie ook bevriend zijn, er zullen dingen wijzigen in de vriendschap, maar ik zeg niet dat dat persee negatief moet zijn. Kunnen jullie het niet alleen kopen en het andere deel verhuren aan je vriendin?
Wij waren zelf al aan het zoeken voor iets achteraf, maar dat valt in deze streek en in onze prijsklasse echt niet mee. We zitten hier in een duur gebied. Gaan we wat verder weg, wordt het wel minder. Daar zijn we nu dus ook naar het kijken.
Met die vriendin zouden we wel meer in dit gebied kunnen blijven, en dus vooral ook dichter bij mijn ouders.
Maar dat was ook de reden waarom ik deze vraag stelde. Ervaringen van anderen te horen.
Die vriendin zei ook al dat je als je ergens anders woonde, ook buren kon krijgen, waar je niets mee had of kon. Nu is dit wel anders, maar we willen dan ook wel veel gescheiden houden. Het enige wat we zouden delen is dan eigenlijk de wei. Maar wel dat ieder zijn eigen grond heeft, maar dat we de paarden bij elkaar zouden zetten en dus steeds een ander deel van de wei gebruiken. Stal en voer en stro enz zou ieder voor zichzelf moeten verzorgen enz.