Symptomen slokdarmverstopping?
Symptomen slokdarmverstopping?
Net haal ik de paarden binnen en ze hebben hun brok op en Anka begint niet aan het hooi. Gaat op rust staan en doet een aantal halfslagtige pogingen om te gapen. En smakt eens wat. En gaapt nog een paar keer. Verder was ze heel rustig. Ik ben de box weer binnen gegaan en heb eens gevoeld aan de hals. Ik voelde niks zitten. Ik denk nu dritt toch geen slokdarmverstopping? Bij Nisko was het heel duidelijk toen, die kokhalsde echt als het ware. Iemand ook wel eens slokdarmverstopping meegemaakt en wat waren de precieze symptomen? Ik ga zo maar even weer kijken en als ik het niet vertrouw dan de DA maar bellen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Re: Symptomen slokdarmverstopping?
Jackie heeft het 3 keer gehad, die gierde bij elke slikpoging als een speenvarken en ging dan haast zitten, zo benauwd had hij het
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Ullwinn heeft een keer een behoorlijk erge slokdarmverstopping gehad, als we er niet bij waren geweest
dan had hij het waarschijnlijk niet gered. Hij had bijna koliekachtige verschijnselen, wilde graag liggen/
rollen. Er kwam enorm veel en héél dik slijm uit zijn neus en mond. Vaak maken ze inderdaad ook hele
nare geluiden inderdaad.
dan had hij het waarschijnlijk niet gered. Hij had bijna koliekachtige verschijnselen, wilde graag liggen/
rollen. Er kwam enorm veel en héél dik slijm uit zijn neus en mond. Vaak maken ze inderdaad ook hele
nare geluiden inderdaad.

Ereplaatsje voor

Rubis begon ook te kokhalzen en pogingen doen tot hoesten ed. Ze blijven iig niet stil, je hoort het echt wel als ze wat dwars hebben zitten.
Ctje 

Nirvana had het een half jaar geleden ook. In 1e instantie dacht ik dat ze koliek had. Ineens onrustig, schrapen, draaien, willen liggen. Mee gaan lopen, en ze mestte, dus geen koliek. Wel steeds met het hoofd naar beneden hangen, endaarbij ook piepen en gieren. Slijm ui de mond.
De da is er toen geweest, omdat wij niet wisten wat te doen. in princiepe lossen ze het zelf op. Het is tot zover niet bedreigend omdat de luchtweg er niet door afgesloten word, dus ze zullen er niet direct dood bij neer vallen,hihi
De da is er toen geweest, omdat wij niet wisten wat te doen. in princiepe lossen ze het zelf op. Het is tot zover niet bedreigend omdat de luchtweg er niet door afgesloten word, dus ze zullen er niet direct dood bij neer vallen,hihi
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Nou, ik ga zo nog even checken. Wat Anka dan heeft klinkt mij meer als dat ze toe was aan een tukkie op stal
. Ze maakte geen gekke geluiden, alleen wat gapen en smakken. Met een paard met zo'n rustig karakter schrik je je soms het apezuur. Laatst was ze kwijt, stond ze nog alleen meters ver in het land toen ik de rest al lang binnen had. Wordt bijna nergens druk van.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Ymea stond er te kokhalzen en maakte zich daarbij helemaal lang, wilde dr hoofd zo laag mogelijk houden.
Gapen en smakken heb ik wel eens het idee dat ze iets plakkerigs rond hun achtste kiezen of tegen het gehemelte hebben zitten, dan zie ik ze dat wel eens doen (en dan de kaken een keertje schuin bewegen terwijl ze hun mond open hebben)
Gapen en smakken heb ik wel eens het idee dat ze iets plakkerigs rond hun achtste kiezen of tegen het gehemelte hebben zitten, dan zie ik ze dat wel eens doen (en dan de kaken een keertje schuin bewegen terwijl ze hun mond open hebben)
Geluk is de vrucht van intens werk
Ze was inderdaad toe aan een tukkie. Lag zonet heerlijk te slapen. Nisko ook. Heb ik ze eindelijk eens liggend betrapt. Bah, heb hoofdpijn van de stress gewoon, dacht echt er is wat mis. Maar Anka heeft liever patat (kuil) dan hooi (spruitjes) en zal daarom wel neit direct begonnen zijn met eten. Maar ze is op dieet en krijgt sinds kort hooi op stal wat ze niet graag wil eten
.

hoe je het ook zegt, liever patat dan spruiten,hihi. Gelijk heeft ze! krijgt vanzelf honger!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Die spruitjes patat vergelijking komt van mijn instructrice. Die zei toen ik zei dat Anka het hooi met lange tanden at, dat ik toch ook liever patat had dan spruitjes?? Euh tsja
, niets aan toe te voegen. Hooi lijkt me wel goed, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen.

Naisven stond stil achterin z'n stal, hoofd beetje laag, niet willen eten. Geen rare geluiden, geen smakken of wat dan ook in 1e instantie. Later kwam er slijm uit z'n neus en mond, geen koliekachtig iets of wat dan ook.
- ukoldaatje
Bij Gandhi ging het zo:
Hij was zijn muesli aan het eten, hij stopt hiermee en gooit zichzelf tegen de stalwand aan (ik stond erop te kijken), hij hield zijn neus laag bij de grond, kont opgetrokken en maakte overgeefbewegingen, daarbij kwam er kwijl uit zijn mond omdat het speeksel niet wegliep..
Godzijdank is het uit zichzelf opgelost, nog wel een antibiotica shot gehad omdat kans op longontstekingen erg groot blijkt te zijn bij slokdarmverstoppingen.
Hij was zijn muesli aan het eten, hij stopt hiermee en gooit zichzelf tegen de stalwand aan (ik stond erop te kijken), hij hield zijn neus laag bij de grond, kont opgetrokken en maakte overgeefbewegingen, daarbij kwam er kwijl uit zijn mond omdat het speeksel niet wegliep..
Godzijdank is het uit zichzelf opgelost, nog wel een antibiotica shot gehad omdat kans op longontstekingen erg groot blijkt te zijn bij slokdarmverstoppingen.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
- Janine
- Moderator
- Contacteer:
Rian strekte haar hals en liep licht achterwaarts en maakte een raar geluid.