Genista: De grote dag !!!

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Genista

Genista: De grote dag !!!

Bericht door Genista » za 29 jan 2011, 18:12

Vanacht de hele nacht niet kunnen slapen :(- ...... zouden ze Guppie wel in de trailer krijgen??..... zou Genista de reis (bijna 2 uur) wel goed doorstaan???? .... Wat als guppie de nieuwe stal afbreekt.... dadelijk rent ie door het lint heen omdat ie z'n vriendjes mist....

Maar vanmorgen om 07.50 uur al telefoon van Bart : ik ben er over 20 minuten... Da's vroeg voor een ambtenaar (ikke) op een zaterdagmorgen. Die arme Bart was om 06.00 uur 's morgens al weggereden...

Genista stond heerlijk rustig op de trailer, geen spatje zweet (in mijn afgelopen nacht-gedachte stond hij drijvend van het zweet op de trailer, hinnekend naar zijn vriendjes :o ). Ook net zo rustig liep hij de trailer af en liep braaf aan het touwtje met mij mee z'n stalletje in +:)+ .
Toen we de stal inliepen, waar zijn 2 nieuwe huisgenootjes lekker aan hun hooi stonden te knabbelen, keek Genista even rond en liep vervolgens braaf met mij mee, zijn eigen box in om daar ook zijn hooisprietjes te proeven. Geen hinnikje, geen zenuwachtig gedoe, niks... de knappe man. Ben nu al zo trots op hem :+:

Janna, hij is heel netjes geknipt +:)+ , dank je wel!!! Volgens mij heeft niet de meest ideale manenkam om te knippen :o . Maarreh... ik ga er nog eens even goed over nadenken of ik dat hengstenplukje (fijn dat je er nog aan gedacht hebt) ook echt laat groeien. Het ziet er nu nog zielig uit en ik weet niet of ik het geduld heb om af te wachten of het uiteindelijk een stoere dikke zwarte pluk gaat worden O:)

Hahaha, ik kwam er vanmorgen trouwens ook achter dat Annebel en Janna zusjes zijn. Wat leuk! Ik vond vorige week al dat jullie zo leuk met elkaar omgingen en dat jullie eigenlijk wel hetzelfde type zijn, maar dat jullie zusjes waren had ik niet gedacht.

De kennis in de wei met de nieuwe huisgenoten verliep overigens ook prima. Geen gepiep, geen getrap, maar gewoon lekker even samen door de wei draven (een handgalopje kreeg het drietal er nog net kort uitgeperst :+ ).

Ik ga nu wat foto's uploaden en plaatsen bij itp...

Jeeej, ik voel me nu echt een pennymeisje van 12... helemaal gelukkig met haar nieuwe pownie... -O-
Ootje

Re: Genista: De grote dag !!!

Bericht door Ootje » za 29 jan 2011, 18:20

Fijn dat hij goed aangekomen is! Veel plezier met je nieuwe aanwinst.
Odette&Fenna
Esther

Bericht door Esther » za 29 jan 2011, 18:26

Bart zei al dat hij hem niet had vernomen in de trailer, das mooi!!
Heel veel plezier met hem!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 29 jan 2011, 18:44

Fijn dat hij zo rustig was, meende gister ook al te zien dat hij zich snel aanpast aan de situatie.
En denk dat de boog wel makkelijker te knippen wordt als je hem een keer goed en grondig gewassen hebt, de dreadlocks eruit kammen en dan gaat het wel (die dreadlocks zijn de boosdoeners hihi)

En moet wel even lachen om je opmerking over Annabel en mij hoor haha. Veel mensen hebben dat denk ik in eerste instantie. Helemaal toen ik mijn haar nog bruin geverfd had was het soms verwarrend voor mensen hihi. Duidelijke familietrekjes...
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » za 29 jan 2011, 18:57

ha ik dacht juist: Dat ziet men zo! Sommigen valt het direct op, anderen totaal niet :P Maar ja, al sinds 1989 met elkaar bekend :D
Verder super dat ie zo mooi begin gemaakt heeft bij je. Zeiden gister ook al tegen elkaar, toen hij voor het eerst apart van de groep aan de muur gezet werd en bekapt: Deze is wel zo mak bij Anke :j
Hij moet wel even wennen aan alles en vind het bere spannend, maar accepteert het uiteindelijk wel vrij snel, omdat zijn interesse de overhand neemt. En gisteravond stond hij ook al heerlijk te soezen in de stal...heeft ie ook nooit een kik om gelaten dat hij ineens een stal voor hemzelf had. Ideaal zo'n paard!
Geluk is de vrucht van intens werk
foss

Bericht door foss » zo 30 jan 2011, 04:31

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst ben benieuwd naar de foto's.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » zo 30 jan 2011, 08:37

Heel veel geluk met hem! zo te lezen gaat dat wel lukken.
Fijn dat hij zo koel is +:)+
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Dennis

Bericht door Dennis » zo 30 jan 2011, 09:24

Gefeliciteerd en veel plezier met je nieuwe paardje

:= voor mij ook nieuw hoor dat er hier zusjes op het forum zitten hihi
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » zo 30 jan 2011, 09:35

Wat een prachtig herkenbaar verhaal, heel veel plezier met je Fjord!
nina1993

Bericht door nina1993 » zo 30 jan 2011, 09:38

Fijn dat het zo goed is gegaan. Vind het echt een leuk paardje!
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 30 jan 2011, 10:03

Voor niets een slapeloze nacht dus, haha. Komt vast helemaal goed met je kereltje. En niet de trailer op willen.......dat komt in het woordenboek in Wanneperveen niet voor. Daar wordt ze op een consequente maar eerlijke manier wel duidelijk gemaakt wat de bedoeling is. En niks geen slaan of wat dan ook, alle lof hoe dat er daar aan toe gaat.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Viv

Bericht door Viv » zo 30 jan 2011, 11:16

Owww leuk leuk ik ga meteen pics tsjekken...
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Anouska

Bericht door Anouska » zo 30 jan 2011, 18:08

Zo herkenbaar een slapeloze nacht voor je paardje komt! Geniet nog maar lekker van je penny gevoel, ga gelijk bij PP kijken.
Bjørn: Orsta x Havstad x Barstad
Kampioen ruinen Beekbergen 2012
Reserve kampioen ruinen Vorden 2011

www.fitenvitaaldier.nl
Plaats reactie