Wat zouden jullie doen in Haakon en dus ook mijjn geval?
Wat zouden jullie doen in Haakon en dus ook mijjn geval?
Ik ben dus ernstig aan het overwegen om er een 2e fjord bij te nemen voor Haakon zijn bestwil, ik heb via stal de beschikking over een eigen mega stuk wei met inloopstal etc gemaakt voor 2 fjorden (als ik wil)
Nu zit ik zelf te denken aan een al beleerd volwaasen paardje, puur als leermeester voor Haakon plus het feit dat ik het niet zie zitten om 2 van die kleine mannen op te leiden.
Daarnaast zou ik nu dan ook de moeglijkheid hebben om er af en toe eens op uit te gaan, wat nu dus niet kan en ik toch erg mis.
Mijn man is van mening dat het beter is om er een leeftijdsgenoot van Haakon bij te zetten aangezien die genoeg van elkaar leren,en hij ziet er meer in om 2 leeftijdsgenoten te hebben ipv 1 jonge en 1 oudere.
Nu ben ik benieuwd naar jullei adviezen.
Let wel het is dan wel de bedoeling dat ze t heel jaar door op t land blijven, wel bijgevoerd etc en ook een inloopstal, maar toch niet te vergelijken zoals mijn andere fjordjes eerst stonden. ben benieuwd
Nu zit ik zelf te denken aan een al beleerd volwaasen paardje, puur als leermeester voor Haakon plus het feit dat ik het niet zie zitten om 2 van die kleine mannen op te leiden.
Daarnaast zou ik nu dan ook de moeglijkheid hebben om er af en toe eens op uit te gaan, wat nu dus niet kan en ik toch erg mis.
Mijn man is van mening dat het beter is om er een leeftijdsgenoot van Haakon bij te zetten aangezien die genoeg van elkaar leren,en hij ziet er meer in om 2 leeftijdsgenoten te hebben ipv 1 jonge en 1 oudere.
Nu ben ik benieuwd naar jullei adviezen.
Let wel het is dan wel de bedoeling dat ze t heel jaar door op t land blijven, wel bijgevoerd etc en ook een inloopstal, maar toch niet te vergelijken zoals mijn andere fjordjes eerst stonden. ben benieuwd
ik zou gaan voor een vrij jong dier (jaar of drie) wat niog wel speels is maar al wel beleerd (of wordt dit jaar)
want een jaarling erbij is niks voor jou en bijvoorbeeld yuurtje zou voor een jaarling al wat te oud zijn naar mijn mening, die speelt niet echt meer enzo.
En ik zou gaan voor een ruin
want een jaarling erbij is niks voor jou en bijvoorbeeld yuurtje zou voor een jaarling al wat te oud zijn naar mijn mening, die speelt niet echt meer enzo.
En ik zou gaan voor een ruin
Yuur topfjord: 2003,2005,2006,2007 kampioen ruinen.
Trotse mama van Tara! Geboren 9-7-2011
maar kom ik weer, wil je er nu eentje bij kopen alleen voor haakon? Is het geen idee om een paardje via internet bij jullie te stallen in vorm van bruikleen ofzo? want dan zit je straks wel weer met een paardje wat je niet meer wkijt wil
opw okeyCarolinef schreef:nee het is wel de bedoeling dat paard lief blijft aangezien ze samen op het land blijven, dus hij/zij hoeft dan niet weg, dan zou ik er al niet eens aan beginnen.

dan ga ik voor mij 1e geplaatste bericht

Idd een oude wijze fjord, maar dan dus geen van 3 jaar maar echt een doorgewinterde die de klappen van de zweep kent.
Tjo is ook bij oudere paaden opgegroeid zonder leeftijdsgenootjes en dat merk je echt. Daar waar een andere van haar leeftijd nog mega speels was, was zij al wijs en dacht meer na leek wel.
Mijn motto en ervaring: beebies kunnen geen beebies opvoeden.
Succes met je zoektocht.
Tjo is ook bij oudere paaden opgegroeid zonder leeftijdsgenootjes en dat merk je echt. Daar waar een andere van haar leeftijd nog mega speels was, was zij al wijs en dacht meer na leek wel.
Mijn motto en ervaring: beebies kunnen geen beebies opvoeden.
Succes met je zoektocht.
dit hoeft dus echt niet zo te zijn, want yuur die heeft altijd tussen jog spul gestaan en die was mega sociaal naar anderen, Sharon en Flash idem.Wiesje schreef:Sluit me 100% aan bij Viv. Een ouder paard kan haakon gelijk mee opvoeden. Zo is hij toch paard, maar dan wel op een gestructureerde manier. Jeugd kan elkaar een hoop stoute dingen leren, maar slimmer worden ze er niet van. Ik zou er dus ook een ouder (opgevoed) dier bijzetten.
Maargoed das vooriedereen anders die ervaring

Ik ga ook helemaal voor een oudere fjord. Ik zie dat het Ulvy ook goed doet tussen Red Bull en Bella en ze is meteen ook een stuk brutaler geworden want ze weet precies wat ze wel en niet kan flikken 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Ik sluit me er ook bij aan, zou een oudere fjord nemen. Ten eerste vanwege het opvoeden, het lijkt me een wat stabielere faktor in de wei dan twee kleuters die samen aan het muiten kunnen slaan en je kan er zelf nu al plezier aan beleven! Veel succes met je beslissing!
Ozar mijn trouwe vriend voor altijd in mijn hart
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL
Amaretto v. Tolando mijn toppertje ZZL

Ik kan je niet vertellen wat je moet doen of wat het beste is.......
Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen en om die redenen zou ik het weer zo doen!
Hilde's 1ste zoon heeft bij een 2-jarige ruin gestaan om idd. wat ''te doen'' te hebben en hem wat ''paarden-regels'' mee te geven.
Zaffier heeft bij Kyrah gestaan,(een oudere merrie die respect wil!!)
Moet zeggen dat Zaffier rustiger is naar mensen toe en respectvoller is tegenover je.
Z'n streken houdt 't ie natuurlijk,maar hij is wel wat volwassener idd.
Vandaar mijn stem op:oudere,wijze fjord!
Heel veel suc6 met je keuze en je zoektocht!
Ik kan je alleen mijn ervaringen vertellen en om die redenen zou ik het weer zo doen!
Hilde's 1ste zoon heeft bij een 2-jarige ruin gestaan om idd. wat ''te doen'' te hebben en hem wat ''paarden-regels'' mee te geven.
Zaffier heeft bij Kyrah gestaan,(een oudere merrie die respect wil!!)
Moet zeggen dat Zaffier rustiger is naar mensen toe en respectvoller is tegenover je.
Z'n streken houdt 't ie natuurlijk,maar hij is wel wat volwassener idd.
Vandaar mijn stem op:oudere,wijze fjord!
Heel veel suc6 met je keuze en je zoektocht!

11-06-2008:Rust zacht grote,stoere Kor!