Wat ik me afvraag is of er duidelijk verschil is in het eetgedrag tussen de fjorden die in een natuurgebied zijn geboren en de fjorden die al van jongs af aan in een 'net weiland' tussen de mensen zijn opgegroeid.
Ik denk dat Bailey het nog geen kwartier 'in het wild' zou overleven, omdat hij simpelweg alles in z'n mond stopt wat voor z'n neus wappert...
Laatst kwamen we op een buitenrit een kerstboom tegen die over het pad was gevallen, moesten we min of meer doorheen. Meneer doet dat het liefst met z'n mond open, waardoor ik naderhand een heel kerststukje uit z'n mond kan staan peuteren....
Bij het uitstappen met lange teugel in de buurt van stal hapt hij rustig naar een rodondendron als die binnen mondbereik komt

Hij 'zeurt' absoluut niet om eten als we aan't rijden zijn, maar als er toevallig iets voor z'n mond bungelt is hij niet te beroerd om die open te doen.
Zijn paarden die in een natuurgebied zijn opgegroeid zich nu meer bewust van het feit dat niet alles dat groen is eetbaar is, of heeft Bailey gewoon niet zo goed opgelet tijdens zijn biologielessen?