Begin Parelli.. Update pag. 3

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Esther

Begin Parelli.. Update pag. 3

Bericht door Esther » ma 24 jan 2011, 19:47

Ik had natuurlijk al wat meer aan Parelli gedaan, maar wil nu echt beginnen bij het begin d.m.v. de DVD's. Is een iets handigere opbouw..
Dus Dvd's geleend van een vriendin en op de bank begonnen met kijken. Na wat uitleg kwam de eerste opdracht; Ga een half uur bij je paard in de wei zitten en kijk wat er gebeurd. Niets doen, niet staren naar je paard, en alleen je paard aanraken als zij jou eerst aan raakt.

Dus ik gewapend met horloge en krukje naar de wei.
Was natuurlijk niet heel verrassend wat er ging gebeuren. Voor ik goed en wel op mijn krukje zat stonden Jut en Jul, alias Fjella en Digai al bij mij..
Beide begonnen meteen aan me te tutten, alles besnuffelen e.d. Tea stond verderop en keek nieuwsgierig toe wat ik nu weer van plan was. Kwam steeds wat dichterbij staan. Was moeilijk te zien natuurlijk met twee paardenhoofden voor mijn hoofd, hihi..
Na 5 minuten kwam Tea dan toch even kijken of er nog wat te vreten viel. Even lelijk doen tegen Digai en Fjella en Digai natuurlijk, tot de conclusie gekomen dat er niet meteen iets interessants gebeurde en dus maar weer verder grazen.
Zodra Tea enigzins weg was kwamen Jut en Jul er weer bij, onder het mom, wij zijn helemaal niet nieuwsgierig, hihi..

Om een lang verhaal kort te maken, Digai had het na een kwartier wel gezien en ging grazen, maar Fjella heeft me dus een half uur lang, op een afstand van 5 cm, aan zitten gapen.. Aan mij snuffelen, aaitjes en krabbels scoren, even kijken of ik ook wat in mijn zakken had, nog eens even wat krabbeltjes scoren e.d. Na een half uur vond ze het ook nog jammer dat ik weer weg ging.. Tea kwam tussendoor ook nog wel even kijken en een aai halen, maar niet zo lang..

Ik heb eigenlijk weinig met Fjella, maar ze is dus wel het meest op mij gefocused en vind het duidelijk erg leuk in mijn gezelschap, hihi.. Toch mijn mening over haar maar weer eens wat bijstellen, het is eigenlijk gewoon een schatje..
Denk dat zij het parelli ook best leuk gaat vinden, Bente vond het destijds ook erg leuk, dus we gaan gewoon een beetje beginnen. Is wel goed voor de opvoeding, want het is niet de makkelijkste.

Wilde ik vanavond DVD 2 bekijken doet die het niet.. Argh!! Ik wil nu graag verder!!

Beetje onzinnig verslag, maar was wel leuk om te doen..
Laatst gewijzigd door Esther op di 15 feb 2011, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke

Re: Begin Parelli..

Bericht door Mieke » ma 24 jan 2011, 20:14

Leuk he esther. Vind het ook een heerlijke manier om met paarden bezig te zijn. Scheelt voor ons dat we Wendy in ons midden hebben onze doorgewinterde parellimaster ;)
Ctje :)
Esther

Bericht door Esther » ma 24 jan 2011, 20:41

Nadeel van Wendy is dat ze soms zo snel gaat en dat zij dingen als normaal beschouwt terwijl dat voor mij niet normaal is, omdat zij het al zo lang doet, hihi..
Maar het is wel superhandig, want er zijn nu al vragen bij mij gerezen!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Mieke

Bericht door Mieke » ma 24 jan 2011, 21:08

Haha zo stond ik ooit in de bak, celinde uitdr dak gaand niet meer weten wat te doen, eh wendy bellen?
Daphne!

Bericht door Daphne! » di 25 jan 2011, 13:09

Interessant joh!! Zie je wel, Fjella is leuk!!!!!!
Dat ga ik ook maar eens doen, ik ben geneigd om altijd bij de paarden hup aan de slag te gaan. Maar gewoon een half uur zitten en observeren is denk ik wel eens verhelderend.
Ik vroeg me ook af, hoe doe je dat dan met meerdere paarden. Kun je er beter 1 apart zetten en daar een half uur bij gaan zitten? Maar jij hebt het ook gewoon in je kudde gedaan..
Al denk ik (verwacht ik) dat Harold alle aandacht opeist en in me kruipt, maar wie weet ivm de de tijd, dat hij dan na even afvloeit en de rest kans krijgt, ben benieuwd... maar eens proberen dus.
Interessant dat je alle dvd's hebt om te lenen, ze zijn best prijzig he, dat is dan weer een drempel...
Ik hoop dat de 2e het gauw doet, veel plezier er mee!!!
Harold~~Ewald~~Chinouk~~Jabba~~Juweeltje~~Byoux
janna
Contacteer:

Bericht door janna » di 25 jan 2011, 13:30

Zo zie je maar weer dat je meer hebt met Fjella dan dat je door had.
Wel leuk dat je zo tot ontdekkingen komt, heel simpel eigenlijk door gewoon te zitten en kijken. (heb ik destijds voor school ook eens moeten doen, kunnen erg interessante dingen uitkomen)
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » di 25 jan 2011, 16:08

hi sorry ik word flauw (meld het vast vantevoren) maar binnenkort dus een marktplaatsadvertentie: Lieve baas te koop. Wegens niet klikkende combinatie biedt ik haar te koop aan. Ze is ontzettend lief, maar ze wil niet voor mij met mij aan het werk. :=
Aanbieder: Fjella :P :P

Nee wel leuk dat je zo weer eens een ander inzicht krijgt in je eigen stapel. Wil ook heel graag eens die DVDs zien! (maar wist je al)
Geluk is de vrucht van intens werk
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 25 jan 2011, 16:43

Haha Annabel, je moet er maar opkomen. Daar kun je het mee doen Es, hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » di 25 jan 2011, 22:09

Oeps.. Wat kan zo'n half uurtje inderdaad verhelderend werken. Ik zal zeggen dat mijn vader Fjella in de gaten houdt als zij achter de PC zit, hihi..

@ Daphne, ach, als Fjella het een half uur vol kan houden kan Harold dat vast ook!! Maar best grappig om eerst te bedenken wat je verwacht en dan te denken hoe het werkelijk loopt.
Denk erom dat je niet gaat staren, want dan ben je een roofdier, al vraag ik me af of Harry dat gaat zien, hihi.. Verder mag je hem alleen aanraken als hij eerst jou aan raakt..

Ik doe mijn best op de DVD's!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 26 jan 2011, 08:39

Dit soort dingen blijft leuk. Je krijgt echt andere inzichten en kunt er vervolgens ook nog eens wat mee doen. Vooral de subtiele reacties gaan je in zo'n half uurtje opvallen. De grotere dingen zie je vaak ook wel als je met andere dingen bezig bent.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 26 jan 2011, 09:55

Esther schreef:Oeps.. Wat kan zo'n half uurtje inderdaad verhelderend werken. Ik zal zeggen dat mijn vader Fjella in de gaten houdt als zij achter de PC zit, hihi..
Wat een knap paard is die Fjella toch, haha :wave:
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 26 jan 2011, 09:59

Dit wil ik ook nog eens proberen, in de wei gaan staan en kijken wat er gebeurt. Ben alleen bang dat ik een half uur kan kijken hoe snel het gras groeit. Of zou Anka toch komen??? Leuk om je paarden zo te observeren en nieuwe ideeen over je eigen veestapel te krijgen Esther.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
roos

Bericht door roos » wo 26 jan 2011, 19:41

Wat leuk Esther!
Op Ekdal uitproberen :P
nancy imka schreef:Jeetje de tijd gaat idd heel hard als je het zo bekijkt. Ene hij ziet er nog goed uit hoor voor zn leeftijd net een jonge god :D
Dancer Trotse mama van Jasmijn en Boy
Ekdal33 '09, 35 '10
Afbeelding
Dreeke schreef:Jeetje wat een langpootmug :D
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » vr 28 jan 2011, 22:07

Leuk om te lezen dat het paardje waar je het minst van verwacht had zo bij je bleef.
je hebt me nieuwsgierig gemaakt!.......................schrijf je een vervolg?? :D
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Esther

Bericht door Esther » vr 28 jan 2011, 22:15

Wegens een DVD die het niet deed, even vertraging, maar heb inmiddels een ander exemplaar in huis. Zal die binnenkort kijken en dan houd ik jullie wel up to date. Moet ook even kijken wie ik eerst ga pakken, Tea of Fjella. Fjella vandaag wel even gekrabt met de stick, maar dat vond ze toch wel heul spannend!! Aan de andere kant stond de rest ook nog op stal en zij alleen op de poetsplaats, dus dat is sowieso al heel spannend..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » ma 31 jan 2011, 20:05

Die Fjella vindt het blijkbaar toch wel erg interessant, ook al gebeurt er eigenlijk niks! Ben benieuwd naar de volgende "les"!
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Esther

Bericht door Esther » di 01 feb 2011, 00:49

Ik ben ook heel benieuwd naar de volgende opdracht.. Helaas wil het er niet van komen, ziek, druk met andere dingen.. De volgende opdracht is nu het oefenen met de rope en carrot stick, hihi.. Daar moet je ook wat handigheid in krijgen, hihi.. Ik heb mezelf al eens vaker met dat ding om de oren geslagen, hihi..

Daarna beginnen we met 'the friendly game', 'the porcupine game' weet niet of ik dat goed schrijf, 'the driving game' wat ik nog niet helemaal snap en daarna 'the yo-yo game'..
Denk dat 'the friendly game' sowieso nogwel even gaat duren want Fjella moet nog weinig hebben van de carrot stick en deze staat hierbij centraal, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Pasja

Bericht door Pasja » ma 07 feb 2011, 15:19

Esther, wat is een carrot stick? Carrot=wortel in het engels. Maar ik kan me niet voorstellen dat je dan met een soort van nepwortel staat te zwaaien? :o?
Pasja v. Halstor 15-05-1995
shet Mickey (afstamming onbekend) ±1995
Freyr v. Reinar 13-06-2009
shet Vera (afstamming onbekend) 18-04-2012
Senna&Cajra

Bericht door Senna&Cajra » ma 07 feb 2011, 16:33

http://www.bokt.nl/wiki/Carrot_stick

Ziet eruit als een dikke zweep maar let op niet om mee te slaan maar zie het als verleng stuk van je arm.
Mieke

Bericht door Mieke » ma 07 feb 2011, 17:17

Het heet een carrot stick omdat het tussen een zweep en wortel in zit qua gebruik ;) gister celin een lekkere beenmassage gegeven, stond heerlijkvte genieten.
Plaats reactie