Er zijn grotendeels daardoor veel bacterien in haar bekkie en dus ontstaat er veel tandsteen. Dribbel heeft dit veel minder.
Nu ik stage loop bij de dierenarts had ik met de dierenarts een deal gesloten. Twixie dr tandenbehandeling kregen we voor minder geld, maar dan moest ik wel mee helpen. Nou dan word ze gelijk een studieobject.
De weekvoor kerst was het zover. Twixie moest mee naar de kliniek en kreeg haar behandeling.
Ik vond het opzich wel spannend om je eigen beest onder narcose te zien gaan, maar het viel me alles mee hoe ik reageerde. Het deed me vrij weinig. De tanden hoefden alleen tandsteen eraf en gepoleist. Ik heb groot deel schoongekrabt en de rest heeft de assistente gedaan. Ik ben dan toch te voorzichtig, maar ik vond het wel heel erg leuk!
Ik heb ook laatst een hond gehecht dat was ook heel interessant dat was na een autopsie (dus hij was dood) uit respect naar de baasjes plaats ik de foto niet. Al is hij wel leuk geworden bijna volleerd dierenarts hahahah

Hierbij de foto's:
Twix onder narcose met de tube in en op een warmte matje en onder warme handdoek.

Voor de tijd (vooral naar de kiezen kijken)

Zie de ondertandjes met de zwarte randjes

Ik aan de slag

Heel geconsentreerd bezig zijn

Resultaat alles weer netjes wit:

Bekkie nog even droogspuiten

En klaar.
Het duurde wat langer als geplant dat twix bij kwam, maar we hadden tussendoor bij moeten spuiten aangezien
ze toen wel wakker werd. De hele dag was ze wat rillerig en wankel, maar de dag erna was er niks meer aan de hand.
En nu regelmatig tandenpoetsen!!!