Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
kristelhans

Re: Onze B-tjes genieten van het leven, ook in deel 7

Bericht door kristelhans » za 22 jan 2011, 20:37

OOOH ik wilde dat ik het eerder had gedaan..het rijden viel zo mee..heb natuurlijk ook wat lessen gehad (10) en veel zelf geoefend dus het drempeltje was zo overwonnen.. Ga over 2 weken denk ik naar de Holterberg. Eerste wedstrijd is 27 maart en ik start waarschijnlijk samen met Amber en Fjordy! En anders alleen, dat was het plan maar samen is ook leuk..we zien wel hoe het gaat.
Bailey

Bericht door Bailey » za 22 jan 2011, 22:44

Wat goed Kristel! Super dat je nu ook écht lekker gebruik kunt maken van de trailer en je rijbewijs :)
Gezellig dat je waarschijnlijk samen met Amber kunt starten, leuk!

Brass gaat ook lekker hoor ik al, ben erg benieuwd hoe haar debuut gaat. Als je nog even zo doortraint loopt ze iedereen voorbij Annalynn :=
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 23 jan 2011, 08:13

Heb het rijbewijs nog niet! Deze combi is legaal zonder E rijbewijs. Heb het maar gewoon gedaan. Alles klopte qua gewichten en ook verzekeringtechnisch..haha Heb het maar gewoon gedaan dus.. Binnenkort afrijden.
truus1970
Contacteer:

Bericht door truus1970 » zo 23 jan 2011, 08:52

het is idd erg belangrijk om alles op papier ook goed te hebben. Risico van een boete is tot daaraan toe, maar als je een ongeluk krijgt en je voldoet niet aan de norm die op papier staat. Dan kan je je leven lang dokken, vergoed de verzekering niks. Dit zei de man die mij en de paarden vaak ergens heen rijd.

Hij heeft groot gelijk. Dat risico is te groot.
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 23 jan 2011, 10:22

Zeker! Alles klopt ook bij ons..eerder wilde ik ook niet op pad! Papiertje is er volgende maand ook als het goed is. ;) Maar om ervaring op te doen is zo rijden wel hel leuk! Voel me een stuk zekerder nu als ik het examen moet afleggen straks. Fijn! Ik ben nogal een zenuwpees met examens..door de druk ga ik dan allerlei stomme dingen (niet) doen.. haha!

Net rondje bos gewandeld met Beer. Lekker aan een lang touw en ik ernaast..ook wel eens fijn!
kristelhans

Bericht door kristelhans » zo 23 jan 2011, 10:48

En dan zie je opeens dat je peerd geen puppy meer is maar een bodybuilder begint te worden...buikspieren eraan, vetjes eraf.. keek er echt van op toen ik deze foto net kreeg van vriendinnetje die gisteren mee was..
Afbeelding
Bernadet_Bo

Bericht door Bernadet_Bo » zo 23 jan 2011, 16:40

Mmmm ik moet toch eens leren lezen, gelukkig alleen die van mij naar de osteo!

@ marleen: Ik heb ook de ervaring dat ik tijdens mijn studie veel vrije tijd had. Je hebt vakken waar 420 SBU-uren voor staan terwijl ik er vaak aan 200 genoeg had.
Maar is een rot situatie, hoop dat je een beslissing neemt waar je je je goed bij voelt.

Wie bo zijn papa is: Bo is een Kventin x Hayo.

@ kristel: hij is nu wel een echt man aan het worden. Leuk he als je foto's ziet van toen hij 3 was en nu... Zijn ze ineens hun punt-billen kwijt :).

Met bo gaat het allemaal goed. Hij heeft vandaag heerlijk met een ruintje in de paddock staan spelen. Osteopaat zei "niet te kort over links draaien tijdens opbouwen, en de eerste week alleen maar stappen". Wat deed bo net met zijn vriendje: Vol gas in korte bochten met de meeste vreemde bokkesprongen door de paddock racen! Hij had het zo naar zijn zin!
En wat het mooiste was, zijn spronggewricht was hierna "normaal" niet warm of dikker. Gelukkig maar, wel een mooie actie om te zien of hij er nog last van had. Komt allemaal wel weer goed denk ik, gisteren en vandaag ook gestapt en hij loopt gewoon goed. Na volgende week zaterdag weer verder opbouwen, ik ben benieuwd!
Bo is geweldig! :D
En mijn bruine grote kerels natuurlijk ook !
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 23 jan 2011, 17:32

Bernadette wat fijn dat Bo gewoon goed was na zijn enthousiaste acties! Mooie foto's van hem, wat heeft hij donkere manen zegt, echt diep zwart. Brass heeft veel bruin in haar manen (overigens alleen aan de punten en niet vanaf de haarwortel)

Kristel de B'tjes lijken puppy af te worden hé?

Brass heeft nu een paar dagen vrij, eerste bloktraining vandaag afgerond met een 18 km rit. Paard dat mee was vond ik heul stom! Probeerde steeds Brass te bijten en naar haar te slaan, ook als we ontspannen naast elkaar stapten, dan ging beest ineens draaien en naar Brass meppen, ZO stom!
86 km in 9 dagen (6 rijdagen) en zo bereiden we Brass voor op haar debuut.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 23 jan 2011, 17:37

wat goed zeg dat Bo geen last had na die gekke actie van hem

Kristel jouw Beer begint echte sportfjord te worden

Annalynn dat zijn nogal wat kilometers zeg pfieuw
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Elvina

Bericht door Elvina » zo 23 jan 2011, 18:36

Het gaat zeker goed met de endurance fjordjes als ik het zo hoor!

Gekke Bo, haha!

Vandaag met bolle in de buitenbak gereden, was weer paar weken geleden. Maar ze was super braaf :)

Hmm lekker ijsje eten! ;)
Bailey

Bericht door Bailey » zo 23 jan 2011, 19:11

Beer krijgt inderdaad een lekker stoer sportlijf Kristel, niets geen puppy meer!
Ze worden dit jaar natuurlijk ook alweer zes, de tijd vliegt.

Fijn Bernadet dat het met Bo al beter gaat en dat hij zelfs na zo'n uitbundige actie nog helemaal goed was.

Da's ook niet fijn rijden Annalynn, met een paard dat zo doet tegen Brass.
Zijn inderdaad heel flinke afstanden die jij aflegt zeg!

Heb vandaag weer heerlijk gereden met Bailey, hij heeft echt z'n best gedaan.
Hij is weer lekker soepel en terug op het niveau van voor z'n paar weken wintervakantie. Knap paard :D

Daarna nog gereden op het Grote Paard van stalgenootje waar ik paar weken geleden ook even op heb gereden, omdat ze graag vanuit een ander oogpunt wilde zien hoe hij liep en mijn mening wilde hebben over hoe hij voelde.
Blijf het gek vinden, rijden op die grote paarden met andere gangen en lange nekken, maar begin er geloof ik wel langzaam weer aan te wennen, had maar heel even tijd nodig om om te schakelen ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » zo 23 jan 2011, 20:17

Goed dat Beauty braaf was en Bailey dus lekker los in het lijf.
Na Brass haar rust periode(tje) moet zij ook dressuurmatig aan de bak.

Wat moet je ontzettend wennen op zo'n groot paard he Sterre, ik ken het!

Ik baal heel erg Brass heeft een wondje in haar rechtermondhoek, komt van het bit, dat kan niet anders. Heb al een maat groter gekocht en er rubberen bitschijven aan gedaan. Ik dacht dat het over was maar blijkbaar was het nog heel onrustig in die mondhoek. Vandaag was Brass nogal opgefokt en heb ik haar een paar keer heel haaks weg moeten sturen voor het grote paard dat haar wilde meppen. En nu zag ik dat ze weer een wondje heeft. Voel me nogal hammerysk tegenover Brass, want ze doet zo haar best.
Veel vaseline smeren nu en maar een poosje bitloos rijden. Ik heb alleen geen optoming die bitloos is, Ilonk was daar niet op te rijden en toen ik dat wel deed was het op een S-hack die ik geleend had. Tonkie heeft een gluckrad (voorloper bloem) liggen maar vragen of ik die mag proberen tot ik over ga op aanschaf van zoiets. Op touwhalster reageert ze wel goed maar dat vind ik toch wat riskant buiten.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 23 jan 2011, 20:57

ja raar is dat he Sterre? Ik heb toen eens op de fries van een vriendin gereden, omdat ik het gevoel had dat haar fjord niet goed liep, dus even ruilen. Na 100 meter ofzo heb ik gevraagd of zij al een idee had of die fjord echt niet goed liep of dat ik het me verbeelde (die fjord had kortere passen dan die van mij), want ik wilde terug op de fjord, vond het maar niks op die fries :o

Annalynn wat vervelend zeg dat Brass nou dat wondje heeft en ook heel vervelend dat het andere paard zo lelijk tegen haar deed ;(

Mijn Btje heeft vreselijke jeuk aan zijn hals, zodra ik 'm uit stal haal en aan de poetspaal vast maak dan gaat ie staan schuren, ik kan niks ontdekken behalve dan dat ie ontzettend aan het verharen is
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

Bailey

Bericht door Bailey » zo 23 jan 2011, 21:35

Het is inderdaad ontzettend wennen, maar heb toch echt heel lekker met het Grote Paard kunnen werken.
Vond het wel grappig dat ik zeker vroeger met mijn eerste fjord nog wel eens de reactie kreeg dat een E-pony 'voor het plaatje' veel leuker zou staan, maar dat ik vandaag juist te horen kreeg dat het zo gek was om mij op een groot paard (hij is 1.60 dus niet eens heel groot) te zien :=

Wat balen van het wondje van Brass Annalynn!

Vervelend dat Exel zo'n jeuk heeft Clau. Ik merk aan Bailey dat hij ook gaat beginnen met verharen omdat hij jeuk krijgt aan z'n hals.
Ik geef hem daarom lijnzaad en ros hem extra goed op de plekken die kriebelen zodat ik zoveel mogelijk haar eruit haal voor hem.
Kan ook echt een furminator aanbevelen. Is een duur kammetje, maar absoluut z'n geld waard. Je haalt er zoveel haar mee uit in de verhaarperiodes!
Ziggy

Bericht door Ziggy » zo 23 jan 2011, 21:38

Vera heeft hem gisteren met een speciaal kammetje gedaan en er een heleboel uitgehaald, maar ik doe het nu maar elke dag goed rossen

kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 24 jan 2011, 06:11

Sterre, een Groot Paard, wat leuk! Ik vind het ook altijd vreemd..ook op een andere fjord voelt het een beetje gek. Maar die lange nekken daar kan ik ook maar moeilijk aan wennen. Ik dacht 'groot' als in 1.80. Beer is bij maar 6 cm kleiner dan dat paard! :x

Annalynn, wat naar. Hopen dat het snel geneest. En niet hammerysk voelen..kan gebeuren toch? Je weet zelf best dat je het niet met opzet hebt gedaan. Is het bit misschien te dik of te dun? Dat ze er net wat gevoelig op reageert?

Clau, die jeuk is denk ik van het verharen. Na het poetsen ligt er naast Beer ook een dekbed..onder het rijden laat hij een spoor van haar achter. Het is echt absurd hoeveel haar er al van hem afkomt!

Ik ga morgen naar Londen dus ben de hele week FW-loos. Bah! ;)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 24 jan 2011, 08:22

Mijn paarden haren nog helemaal niet. Maar die staan ook 24/7 buiten dus wellicht te koud om haren los te laten.

Brass heeft het nog niet eerder gehad, tot nu. Ze is met dit (naya niet met die van gisteren want dan is een maatje groter) bit ingereden en heeft nooit wat gehad. Ik heb ook niet echt meer aan de teugels gezeten dan anders en je weet hoe ik rijd. Echt niet met constant druk oid. Blegh arme puppy.
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 24 jan 2011, 11:01

Annalynn, :sorry: Je rijdt supervriendelijk..niet over inzitten... :(:)
Ilonka

Bericht door Ilonka » ma 24 jan 2011, 12:48

Thanks Kris!

Githa staat ook te koop nu. Oh oh Sofie heb je echt geen schik meer? Sterkte met de verkoop!
kristelhans

Bericht door kristelhans » ma 24 jan 2011, 12:57

Ohnee... Sofie, wat naar..ga meteen even kijken..
Plaats reactie