16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
Re: 16 jaar en oudere fjorden topic, deel 2
oooh jaaa ik heb er nooit bij stil gestaan dat je je paard ook zonder toezicht ergens kan hebben te staan...
zelf stonden mijn paarden altijd op een manege of bij een boer ofzo in volpension en nu thuis.
dus dan is er altijd toezicht en gaat het puur om het wel/niet van beweging(svrijheid).
nee nu snap ik het. ik zou het ook wel vervelend vinden als ik er dan allen maar in het weekend heen kon om te controleren.
maar is er niet iemand die er langs komt en best wel eens voor je zou willen kijken bijv.
zelf stonden mijn paarden altijd op een manege of bij een boer ofzo in volpension en nu thuis.
dus dan is er altijd toezicht en gaat het puur om het wel/niet van beweging(svrijheid).
nee nu snap ik het. ik zou het ook wel vervelend vinden als ik er dan allen maar in het weekend heen kon om te controleren.
maar is er niet iemand die er langs komt en best wel eens voor je zou willen kijken bijv.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
hehe, zondag eindelijk weer eens tijd om met Marga te gaan rijden. Nu maar hopen dat het redelijk weer wordt. Marga begint een beetje kattig tegen Fatoush te doen. Het viel juist op dat Fatoush álles (echt alles) mag van Marga, ze was zo tollerant. Maar de verhouding begint nu te veranderen...Fatoush snapt er niks van.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Heb vandaag weer een ritje gemaakt op Danc, maar mn rug gaat het denk niet meer lang volhouden. Mn buik gaat ook echt in de weg zitten(morgen 24 weken). Best gek en raar gevoel geeft dat!
- Ilonka
Anita Ilonk loopt maar naar me te hinniken, is aan het rennen. Daagt Brass uit (haalt ze normaal niet in haar hoofd), rent naar het hek als ik Brass opzadel zodat ze ook mee kan.
En het ergste was wel dat ze is begonnen met uitbreken zodra ik met Brass met de trailer weg ben. Als ik thuis in het bos rijd met Brass vind ze het niet leuk maar nog acceptabel. Zodra ik Brass in de trailer laad is dat andere koek. Ze blijft nog in de wei tot ze haar hooi op heeft maar voor gras blijft ze niet staan. Ze loopt de omheining (met veel stroom!) omver door er in te hangen tot de houten palen breken. Daarna gaat ze Brass 'zoeken' met alle gevolgen van dien. Godzijdank was de keer dat ze echt in paniek raakte er mensen op de wei die die boel hebben kunnen afsluiten op het erf. Het draad bleef ze slopen...
Nu heb ik een 'gevangenis' gedeelte in de wei (1/3 van de wei) met draden op knie, heup, schouder en hoofd hoogte zodat ze er niet meer in kan hangen.
Tja Ilonk is wel duidelijk...
En het ergste was wel dat ze is begonnen met uitbreken zodra ik met Brass met de trailer weg ben. Als ik thuis in het bos rijd met Brass vind ze het niet leuk maar nog acceptabel. Zodra ik Brass in de trailer laad is dat andere koek. Ze blijft nog in de wei tot ze haar hooi op heeft maar voor gras blijft ze niet staan. Ze loopt de omheining (met veel stroom!) omver door er in te hangen tot de houten palen breken. Daarna gaat ze Brass 'zoeken' met alle gevolgen van dien. Godzijdank was de keer dat ze echt in paniek raakte er mensen op de wei die die boel hebben kunnen afsluiten op het erf. Het draad bleef ze slopen...
Nu heb ik een 'gevangenis' gedeelte in de wei (1/3 van de wei) met draden op knie, heup, schouder en hoofd hoogte zodat ze er niet meer in kan hangen.
Tja Ilonk is wel duidelijk...
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
ik geloof best dat het ene paard liever werkt dan het andere hoor.
En zeker als er veel mee getraind is zoals bij jou door de endurance.
misschien dat je het dan eerst af zou moeten bouwen ofzo.
maar toch heeft een paard zelf nooit bedacht dat het leuk is als er iemand bovenop je gaat zitten.
Dat deze vluchtdieren dat pikken van ons is eigenlijk heel bijzonder en maakt dat het rijden en werken met paarden zo speciaal is. voor mij dan.
Toch zou ik eerder denken dat ze niet graag verlaten wordt dan dat ze persé wil werken.
niet om je aan te vallen hoor, dit is gewoon puur de opvatting van ons hier als boer/boerin.
En zeker als er veel mee getraind is zoals bij jou door de endurance.
misschien dat je het dan eerst af zou moeten bouwen ofzo.
maar toch heeft een paard zelf nooit bedacht dat het leuk is als er iemand bovenop je gaat zitten.
Dat deze vluchtdieren dat pikken van ons is eigenlijk heel bijzonder en maakt dat het rijden en werken met paarden zo speciaal is. voor mij dan.
Toch zou ik eerder denken dat ze niet graag verlaten wordt dan dat ze persé wil werken.
niet om je aan te vallen hoor, dit is gewoon puur de opvatting van ons hier als boer/boerin.

Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- Ilonka
Tuurlijk hebben paarden niet bedacht dat ze wel bereden willen worden. Maar dat is wel hun realiteit als ze bij mensen staan.
Ilonk vind het inderdaad niet leuk om alleen achter te blijven (Brass ook niet) ook al staan er nog 25 IJslanders op de wei. Maar Ilonk loopt ook te drammen dat ze wat wil doen als ik niets met Brass ga doen, dus niet enkel en alleen als ik Brass ga rijden of mee neem.
Ik heb wat ik schreef ook niet opgeschreven om jullie opvatting aan te vallen hoor! Maar ik merk dat het bij Ilonk gewoon anders is. Ken genoeg paarden die met liefde in de wei blijven en dat heel lekker vinden. Dat vind Ilonk tot op zekere hoogte ook. Maar op een gegeven moment wil ze gewoon wat doen. Overigens denk ik dat als mijn paarden ergens zouden staan zonder mensen (dus bijvoorbeeld zoals Brass is opgegeroeid bij SBB) Ilonk niet meer zo drammen omdat ze dan de hele dag bezig is en geen mens heeft om haar er aan te herinneren dat ze wat anders zou kunnen doen dan in de wei staan.
Ilonk vind het inderdaad niet leuk om alleen achter te blijven (Brass ook niet) ook al staan er nog 25 IJslanders op de wei. Maar Ilonk loopt ook te drammen dat ze wat wil doen als ik niets met Brass ga doen, dus niet enkel en alleen als ik Brass ga rijden of mee neem.
Ik heb wat ik schreef ook niet opgeschreven om jullie opvatting aan te vallen hoor! Maar ik merk dat het bij Ilonk gewoon anders is. Ken genoeg paarden die met liefde in de wei blijven en dat heel lekker vinden. Dat vind Ilonk tot op zekere hoogte ook. Maar op een gegeven moment wil ze gewoon wat doen. Overigens denk ik dat als mijn paarden ergens zouden staan zonder mensen (dus bijvoorbeeld zoals Brass is opgegeroeid bij SBB) Ilonk niet meer zo drammen omdat ze dan de hele dag bezig is en geen mens heeft om haar er aan te herinneren dat ze wat anders zou kunnen doen dan in de wei staan.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- rocky&moby
Rocky en moby staan nu al een tijdje in het bos maar merk het ook aan rock hoor die vind het maar al te intressant als ik met een halster of tas aankom.
Hij vind het hartstikkelijk leuk om mee te gaan waar moby denk ja geef me maar wat lekkers dan kan je weer gaan hihi. Hij vermaakt zich gewoon meer met enkel op het weiland lopen en luieren dan rocky.
Hij vind het hartstikkelijk leuk om mee te gaan waar moby denk ja geef me maar wat lekkers dan kan je weer gaan hihi. Hij vermaakt zich gewoon meer met enkel op het weiland lopen en luieren dan rocky.
Bente wilde toen ik haar nog had ook altijd wel graag mee!! Kon je aan haar merken.. Kwam ik met een halster aan en dan stond ze, Mag ik?? Mag ik?? Die vond het echt leuk om wat met mij te doen. Jeskim en Tea zijn daar wat minder enthousiast in, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Morgen wordt Nisko haar gebit weer even helemaal mooi gemaakt op de kliniek. Ben benieuwd.
@Esther: Anka wil ook altijd wel mee en die steekt heel schattig altijd haar neusje vooruit zo van doe het halster er maar om. Echt heel zoet
.
@Esther: Anka wil ook altijd wel mee en die steekt heel schattig altijd haar neusje vooruit zo van doe het halster er maar om. Echt heel zoet

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Dancer loopt het liefste weg, of verstopt zich achter een ander paard. De eerste dagen op het land is het ook altijd lokvoer meenemen...
ben je al geweest Annemarie?
Baranna 13-5-2006
Ja ik ben geweest en ben nu wel een beetje pislink
.
Het begon al niet lekker. Sta ik bij stal, gaat het regenen/ijzelen bij -1. Niet heel erg, dus voorzichtig op pad gegaan. Dat ging wel. Kom ik daar, DA weg voor spoedgeval. Andere DA was bijna klaar met afspraak, maar heb half uur gewacht. Nou ja, dat is niet anders spoed is spoed en zeker koliek. Maar toen kwam ie.
Nisko licht gesedeerd en in de opvoelbox gezet met mondklem. O zegt ie, die diastasen vallen wel heel erg mee. Ik zo pardon?? Die andere DA die toen voor Kerst aan huis is geweest te raspen zei dat ze nog wel bijgewerkt moeten worden. Hij zegt nee, ze zijn relatief klein en er zit totaal geen voer tussen en tandvlees ziet er gezond uit en paard stinkt niet uit de mond. Vijlen doen we toch liever niet als het niet nodig is. Nee dat snap ik ook. Hij heeft nog klein beetje geraspt en een wolskies eruit getrokken.
Maar eigenlijk had ik me dit bezoek kunnen besparen
. Ik was echt boos. Nis voor niks verdoofd, halve dag vrijgenomen hiervoor. Nou ja, ze vonden Nisko echt heul braaf en een leuk paard. Nisko vindt de trailer niet leuk maar voor mij loopt ze er zo op
. Ook daar was ze heel relaxt. Tis zo'n grote schat en als ik er bij ben kun je een helikopter laten landen, scheelt haar niks
.

Het begon al niet lekker. Sta ik bij stal, gaat het regenen/ijzelen bij -1. Niet heel erg, dus voorzichtig op pad gegaan. Dat ging wel. Kom ik daar, DA weg voor spoedgeval. Andere DA was bijna klaar met afspraak, maar heb half uur gewacht. Nou ja, dat is niet anders spoed is spoed en zeker koliek. Maar toen kwam ie.
Nisko licht gesedeerd en in de opvoelbox gezet met mondklem. O zegt ie, die diastasen vallen wel heel erg mee. Ik zo pardon?? Die andere DA die toen voor Kerst aan huis is geweest te raspen zei dat ze nog wel bijgewerkt moeten worden. Hij zegt nee, ze zijn relatief klein en er zit totaal geen voer tussen en tandvlees ziet er gezond uit en paard stinkt niet uit de mond. Vijlen doen we toch liever niet als het niet nodig is. Nee dat snap ik ook. Hij heeft nog klein beetje geraspt en een wolskies eruit getrokken.
Maar eigenlijk had ik me dit bezoek kunnen besparen

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
na, raar ja. Kunnen ze dat niet eerst bekijken voordat ze sederen? Is alrijd zo makkelijk gezegd: maak maar even een afspraak. Maar je moet vrij regelen etc.
Baranna 13-5-2006
Nou, als ik twijfelde hadden we ook niet gesedeerd maar die vorige DA zei heel stellig dat het gebit nog bijgewerkt moest worden. Ik had er totaal niet op gerekend van niet. En toen was ze al gesedeerd. Wel heel licht, ik zei dat ze de vorige keer behoorlijk snel aardig ver wegzakte. Hij heeft wat minder gespoten en Nisko was braaf zat.
- cowgirlwillie
- Contacteer:
oooh wat irritant! nou lekker dan
De vorige da heeft dan wel een hele foute conclusie getrokken zeg, vooral voor het paard vervelend
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
- Ilonka
Heel irritant Annemarie!
Wat balen Annemarie. Dit is toch het zoveelste negatieve wat ik hoor van Aa en Hunze. Maar ja, waar moet je dan naar toe. Goeie DA's liggen bepaald niet voor het oprapen. Wij hebben op zich een fijne DA in Westerbork maar die heeft totaal geen mogelijkheden voor uitgebreid onderzoek en röntgenfoto's maken. En scannen kan bijv. alleen maar aan huis, lekker duur want dan komt er iedere keer een consult bij. Scannen kan bij Aa en Hunze voor € 18,00 in de praktijk in inloopspreekuur, dat is op zich goed geregeld. Maar bijv. het kreupelheidsonderzoek van Celony, daar waren we ook niet tevreden over.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Ik ben verder zeer tevreden over Aa en Hunze en vind 1x zoiets nou niet direct reden om over te stappen. Hoewel ik uiteraard goed de balen van had. Ik vraag in het vervolg wel naar de DA die ik n had. Vind ik een hele fijne en heeft me met de Anka's (afkeuren en goedkeuren) heel aardig begeleid.
Is Klijndijk voor jou niet wat dan Anita? Of ligt dat toch nog veel verder weg.
Is Klijndijk voor jou niet wat dan Anita? Of ligt dat toch nog veel verder weg.
ik ga ook naar Klijndijk, is iets verder dan Aa en Hunze vanaf hier. maar ik ben geen Hatzmann fan
Heb nu van Ittersum gehad en die bevalt me goed tot nu toe

Baranna 13-5-2006