En iemand toevallig ervaring met piaffe ruitersport (al weet ik niet zeker of ik dat wil horen, want hoor overal negatieve reacties op bijna alle zadelmakers/passers

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
Ohh! Komt dat door de inch.Orion1996 schreef:Broekmaat is niet de maat van jouw zadel. Als ik bel voor een nieuw zadel en ze vragen mijn broekmaat dan willen ze met 17 of 17,5 inch zadel komen. Dat gaat niet passen met mijn lange benen. Mijn kont wel, maar kom met mijn knieen voor zadel uit en dan ga je automatisch naar voren zitten. .
Fran schreef:Ohh! Komt dat door de inch.Orion1996 schreef:Broekmaat is niet de maat van jouw zadel. Als ik bel voor een nieuw zadel en ze vragen mijn broekmaat dan willen ze met 17 of 17,5 inch zadel komen. Dat gaat niet passen met mijn lange benen. Mijn kont wel, maar kom met mijn knieen voor zadel uit en dan ga je automatisch naar voren zitten. .
Ik heb dus een 17,5 inch zadel (kieffer dressuur, heel fijn zadel). En ben 1.80 en heb lange benen (lengtemaat 36) en mijn knie steekt dus ook beetje voor het zadel uit.
Maar nu rij ik met hele lange beugels. En dan steek ik onder Olaf uit.
Tja, mijn zusje rijdt ook 3x per week op Olaf en die is 1.65 en heeft lengtemaat 32. Dus die gaat niet in een 18 inch passen.
Maar het zadel past goed op Olaf en ik kan er alles mee, dressuur, buiten en een sprongetje. Dan maar met lange beugels en voeten onder de buik, haha.
Mijn derriere is ook geen kleintje. Ik kan alleen geen foto vinden waarop te zien is hoe ik op mijn zadel zit, omdat ik altijd een trui, jasje of bodywarmer erover aan heb. Maar ik zou eigenlijk daarvoor mss wel een 18" moeten hebben, maar als ik dat doe, rijd ik me altijd kapot. En het kan idd niet zo'n mooi gezicht zijn, maar ze rijdt tenminste wel nog. Mss dat zij zich anders ook snel doorrijd?Dreeke schreef:Ik heb broekmaat 40-42 en een 18" zadel.
Als je wat stevigere billen hebt vind ik een 17,5" geen gezicht, dan is het zoeken naar het zadel bij wijze van spreken.
Zo hebben wij iemand op stal die met een veel te klein zadel rijd, billen hangen half naast de lepel, nee dat ziet er echt niet uit.
Overigens heb ik nu een zadel met diepe zit, ik schuif er niet in dus ik zit prima zo