De staleigenaresse was op dat moment op de boerderij en heeft de haflinger en Faira even hooi gegeven. Wanneer ze even in de schuur was hoorde ze een raar geluid.. Ze ging snel terug richting de paarden en zag Faira op de grond liggen, aan haar kant van het hek..
Blijkbaar is Faira over het hek heen gesprongen en kon ze de klap niet opvangen op de harde grond en is ze daardoor doorgezakt..
Stal eigenaresse gaf aan dat ze haar linkervoorbeen even omhoog hielt en wilde absoluut niet meer terug in de wei.
Ze heeft haar toen in de stal gezet en de haflinger ook.
Paar minuutjes later kwamen wij terug en zijn we gelijk bij haar gaan kijken.
We zagen geen bijzonderheden; ze trilde wel wat, maar dit hielt snel op en naar mijn mening van de schrik en was de eerste paar stappen uit de stal wel wat stijfjes maar er was verder niks te zien of te voelen waardoor ze verdere pijn aan gaf. ( we hebben haar nog even laten wandelen met ons en hebben gekeken hoe ze liep)
Het lijkt dus allemaal mee te vallen gelukkig, morgenochtend ga ik weer vroeg voordat ze naar buiten gaat om even te kijken of er verder geen verdikking is gekomen o.i.d.
Ik denk dat ze gesprongen is omdat ze zich bedreigd voelde door de haflinger. De hooibak staat vlakbij het hek en de haflinger is op het moment erg bazig tijdens het hooi eten, ik denk daarom dat ze zich angstig voelde waardoor ze besloot hoog te springen..

Op een goede afloop dan maar hé!