Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
zarah

Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!

Bericht door zarah » do 30 dec 2010, 04:20

Emy! Je bent verdwaalt! Hahaha.

Sorry Charret :o :o
Ja soms zie iets voorbij komen en vind je het leuk om dat even te blijven volgen.
pjotr_nientje
Contacteer:

Bericht door pjotr_nientje » do 30 dec 2010, 13:08

Nee,had hem zo niet eens herkend :o

Charret; ja, garfield gaat van het voorjaar zo snel mogelijk onder het mes.
Hopelijk is het weer dan ook wat beter,eerder gaat hij niet.
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 30 dec 2010, 13:23

Als het Gunnar is is dat wel echt een lekker donker koppie geworden zeg. Maar bedenk me net dat Ilonka helemaal zoveel foto's niet van hem heeft laten zien :D

Hier is ook alles top met de Gtjes. Mooi gezicht zo allemaal in de grote loopstallen...gezellig boeltje, al beginnen ze zo langzamerhand de boel ook wel zo nu en dan op stelten te zetten. Met name na het water geven gaan ze echt als een stel stieren door het hok, springen en doen. En de groep jaarlinghengsten in het midden werkt er ook niet erg aan mee om dan de rust te houden :=...donderstralen net zo hard. Laat staan wat je dus voor feest krijgt als ze mogen buitenspelen, dan gaan ze helemaal uit hun plaat...dat dan zo'n relatief klein groepje zo'n stampede kan veroorzaken :x Allemaal lekker fris in het hoofd.

Afgelopen maandag de meeste jonge heren aan het touw gehad, vast-sta-training (had gezegd dat ik het deze vakantie dagelijks zou doen, maar dat is er nog niet van gekomen....in je eentje vangen vraagt toch wel om érg veel geduld...met janna samen ging het maandag eigenlijk heel snel). Er waren van die zeven heren twee die nog niet zo makkelijk te krijgen zijn (twee kudde-heren uit Anderen), die moesten echt even gevangen worden, wat soms om de meest idiote tactiek vraagt :D... Daarna schaar door de manen, borstel over het lichaam, stukje van de staart af, voorbenen optillen en veel teletubbiepraat en op naar de volgende...maar viel me mee dat deze relatief simpele cursus toch steeds weer zijn vruchten afwerpt. Volgende dag kon ik ze bijna allemaal los in het hok over hun neus aaien (dat is voor die twee die nog niet zo durven een hele stap vooruit *normaliter springen ze als angsthazen achterin het hok*), voor de jeugd van hier is het eigenlijk niets bijzonders....die staan al voor je neus voordat je jezelf amper hebt laten zien := , maar voor de Anderen-groep is het een hele les.
Geluk is de vrucht van intens werk
Charret

Bericht door Charret » do 30 dec 2010, 14:37

Hoe groot is jullie groep G'tjes nu?

Ik kom net terug van Dragan.
Oh wat een dropje :L Sprekend Lies d'r koppie en blik. En hij's leeeelijk!! Hahaha, ezeltje en totaal uit verhouding maar zo'n knuffel. Lekker gepoetst tot mijn grote schik miste ik een stuk staart ;( Maar goed, dat groeit wel weer.
Die manen..Ongelooflijk. Die hangen al!!! Guus heeft nog een strak iets langer boogje, maar Dragan heeft gewoon een bezem.
Verder ging er een virus door de groep dus ze waren vunzig, snot neuzen en vieze ogen. Houd je toch niet tegen.

Oe en Guus was iets jaloers omdat Draak de aandacht kreeg dus hij beet me in mijn kuit. }> Was ik niet van hem gewend. Daph voedt hem eens op ;)
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » do 30 dec 2010, 14:59

eeehm :o Namens Guus alvast sorry Charret. Maarre jou Draakje knuffelt poetskoffers :D Dat zwarte tuigertje in de groep is van een kennis van me kwam ik achter vorige week. De 2 druiloren eisen alle aandacht op als iemand er is en ik kreeg een foto van Dragan dat hij met een poetskoffer stond te rollebollen (die ik natuurlijk weer niet terug kan vinden). Guus is gewoon graag aanwezig zei ze. Ze vond ze wel leuk de 2 broers!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 30 dec 2010, 16:57

@ Charret: we hebben momenteel twee groepen in de hokken eentje van 6 en eentje van 7 veulens per hok als ik het zo goed tel.. (kan nog eentje meer of minder zijn). En dan staat er nog Gemma, die moet er nog bij. (die staat nu nog alleen want die is later afgespeend ivm laat veulen).
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Charret

Bericht door Charret » do 30 dec 2010, 18:07

Jeetje jullie hebben je handen dus wel vol. Wanneer ze gevangen moet worden..Hahaha. En van het voorjaar kijken wat er blijft en wat de verkoop in gaat?

Hahaha, excuus geaccepteerd :P
Dat vrouwtje was er! Ze vertelde al dat ze je kende. :j
En dan hier de foto's...

OMG..Die manen..die staart [ik mis een groot stuk]
Afbeelding
Ezeltje. :L
Afbeelding
Met mijn zusje. Een foto'tje om te kijken hoe groot hij is.
Afbeelding
En de knapste :L :L
Afbeelding

Guus 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even een kusje halen.
Afbeelding
Amber_

Bericht door Amber_ » do 30 dec 2010, 18:10

:~ Wat een beer Charret !!!!
Ik vind hem echt gaaf, en ik vind hem echt mooi zo :j Niks uit verhouding, moet je die van mij zien. |o En zijn manen, mooi zo met die donkere kleur erin :D !
Afbeelding

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Ivonne

Bericht door Ivonne » do 30 dec 2010, 18:35

zonde van zijn staart Charret!! :o
Maar ik vind hem absoluut geen ezeltje hoor, hij is mooi! En Guus ook
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Charret

Bericht door Charret » do 30 dec 2010, 18:39

Er is er gewoon 1 in de groep die eraan vreet want er waren er meer waar de staart een stuk koter was of half aangevreten. Die van Draak viel over zijn hakken. We zeiden al het paard met de langste staart is het.

Ik vind het ook wel een beertje qua type, maar toch wat hoger op de benen.
Maar echt hoe hij zo kijkt met die oren en die pose. Echt een ezeltje. :D
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 30 dec 2010, 19:19

Is al wel grotendeels bekend welke mogen blijven en welke niet, maar dit kan natuurlijk allemaal nog veranderen.
Maar moet wel zeggen dat we er ook een stel van eigen fok bij hebben staan en die staan al voor je neus als je met een halster aan komt, dus die zijn wel makkelijk te pakken. De rest moet je gewoon strategisch tussen de brave drukken en dan zorgen dat er 1 persoon achter staat die ze aanduwt (of zoals maandag, ik druk twee "brave" met de konten tegen elkaar zodat de "wilde" er niet tussenuit kan terwijl annabel het halster probeert te pakken/omdoen). :P
Giel

Norvyn
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » do 30 dec 2010, 21:52

Aparte tactiek Janna :). Uh... ik kan weer even meekletsen, want Saskia en ik zijn vandaag bij Theun naar Grubis wezen kijken........zoooooooo snoezig, allemaal even op PP kijken hoor (ook morgen, want ik heb mijn eigen foto's nog niet kunnen plaatsen, maar Saskia is alvast begonnen) :)
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » vr 31 dec 2010, 07:19

Ze zijn toch weer gegroeid de jongens!! Leuke foto´s weer Charret.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » vr 31 dec 2010, 08:32

En heb je de schaar er niet even in gezet Charret? Sjonge wat zijn zijn manen al gegroeid. Wij hebben Gino vorige week maar even onder handen genomen want die kreeg ook echt coupe ontploft al stond het gelukkig nog wel overeind. Echt zonde van zijn staart, balen als er een staartvreter bij zit. Wij hebben hier ook een staartvreter helaas. Ferro is een heel stuk kwijtgeraakt, zo zonde. Maar Dragan blijft een pracht kereltje.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 31 dec 2010, 10:13

@ Marieke: Tja dat soort tactieken ontwikkel je met de jaren :P, we hadden er eentje die nog wel eens wil bokken en als ze dan wat angstig zijn vertrouw ik het niet. Dus dan moet het maar zo....
Soms moet je gewoon buiten het doosje denken voor de meest geniale oplossingen :D
Giel

Norvyn
Peertje

Bericht door Peertje » vr 31 dec 2010, 10:58

Leuke foto's!

*o/* Allemaal alvast een hele gezellige jaarwisseling en een gelukkig, gezond en geweldig 2011! *o/*
Capone (KWPN), Beer en Grijze :L
claudia

Bericht door claudia » vr 31 dec 2010, 13:44

Nou , mijn G-tje is echt een topper. Guuske is geweldig.

Vandaag is Steven geweest en heeft hem nu voor de eerste keer 4 kant bekapt en dan ook nog op de wasplaats. Hij was echt wel braaf, een paar keer omhoog en wat springen maar daarna stond hij super braaf. Nono stond erbij en keek er na , zijn vaste steun en toeverlaat.

Hij wordt ook al echt groot.(stond er echt van te kijken)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » vr 31 dec 2010, 14:51

zarah schreef:
Herkennen jullie hem niet?
Ik gok op Gunnar.[/quote]
Wow Emmy wat heb je dat snel uitgeknobbeld! Jij moet bij de krant gaan werken.
Het is idd Gunnar. Ik heb alleen wat recente foto's van hem op de telefoon. Neem niet vaak mijn camera mee als ik naar hem toe ga.
Ik zal ze van 't weekend even plaatsen als ik tijd heb.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 02 jan 2011, 10:13

Ik ben Oudjaarsdag even bij Gjendra geweest. En wat is ze knap, lief en mak :+: . Vind hara gewoon zo leuk gelukt 8-) .

De veulens trokken zich totaal niets aan van de carbidknallen. Gjendra overal geaaid, voetje opgetild en lekker gekroeld. Ze is super mak wat dat aangaat. En ze is nog mooi in verhouding. Wat heel grappig is, ze begint precies tegelijk met haar mama te verharen.

@Charret: zonde van Dragan zijn staart. Dragan wordt ook al een hele vent.

@Claudia: fijn dat Guuske zo braaf was bij de smid. Is altijd weer een leermoment het bekappen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Charret

Bericht door Charret » zo 02 jan 2011, 11:06

Toevallig heb ik ook even de voetjes opgetild en even vast gehouden en Draak gaf er ook niks om. Terwijl ik dit ook in geen maanden had gedaan, maar wel veel voordat hij weg ging.
Plaats reactie