fjorden op stro?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Viv

Re: fjorden op stro?

Bericht door Viv » zo 19 dec 2010, 08:33

Ken de situatie verder niet, maar dat zou een oplossing zijn. Aangezien ze van stro ook dik worden.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 19 dec 2010, 15:03

Wammes is niet meer te rijden/aan het werk te zetten :n, dan is stro wel een oplossing.
Dik worden van stro heb ik nog niet eerder gehoord? Moeten ze er wel erg veel van eten, want er zit gemiddeld de helft aan energiewaarde in t.o.v. hooi. Ruwvoerbuik krijgen ze er wel van, maar dat is niet 'dik', alleen gevulde darmen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Mariël
Contacteer:

Bericht door Mariël » zo 19 dec 2010, 16:36

Kan helaas niet veel meer met hem doen :o , dan is het wel een oplossing[als ze het willen]
hij doet het niet, hij is kieskeurig :=
* Paardrijden is Beleving, emotie, Vriendschap en Vrijheid.*
www.ronverhaartimmerwerk.nl Ook voor stallenbouw!
Carolinef
Contacteer:

Bericht door Carolinef » zo 19 dec 2010, 19:43

nou mijn mannen knagen het nog op en ze hebebn nu dus dus 2 plakken hooi saviond en n plak stro erbij, ind e ochetnd 1 plak p paard buiten in de wei want grasjes zijn op, dan maar zo, en eigenlijk moet ik niet zeuren, ze doen het prima op vlas, als ze dat ook nog zouden eten........... :Y)
Het beste paard heeft geen kleur, maar een aalstreep!Afbeelding

www.betonijzer-online.nl
Viv

Bericht door Viv » ma 20 dec 2010, 07:37

Bella schreef:Wammes is niet meer te rijden/aan het werk te zetten :n, dan is stro wel een oplossing.
Dik worden van stro heb ik nog niet eerder gehoord? Moeten ze er wel erg veel van eten, want er zit gemiddeld de helft aan energiewaarde in t.o.v. hooi. Ruwvoerbuik krijgen ze er wel van, maar dat is niet 'dik', alleen gevulde darmen.
Tsja dan houdt dat idd op.
Stro is veel grover dan hooi dus zitten ze er sneller "vol van" zeg maar. Dus je hebt "dik" en "dik" zeg maar :D
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Ziggy

Bericht door Ziggy » vr 24 dec 2010, 23:05

ik heb het idee dat Exel er wel van eet, maar dat weet ik niet zeker. Als ik zijn stal vergelijk met die van Vera, dan ligt er bij hem altijd minder stro dan bij Veertje en is zijn stal ook veel smeriger. Het is in ieder geval niet zo dat er geen strootje meer te vinden is, maar ik geef ze dan ook vrij veel hooi. 1 plak wat luxer hooi (beetje groenig) en daar meng ik vrij behoorlijk wat droog hooi (geel/goud kleurig) doorheen, als ik ze alleen dat droge geef dan eten ze het niet en nu gaat het met dat luxe mee :)*
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Daphne_65

Bericht door Daphne_65 » zo 26 dec 2010, 07:32

Hier staat ook alles op stro. Niet een een zijn box leeg. tuurlijk knabbelen ze er wel wat aan als ik het er net vers in heb gegooid, maar dat is eigen lijk alles
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
joyce_ed

Bericht door joyce_ed » ma 27 dec 2010, 20:10

mijn fjord staat ook op stro!
niks mis mee hij eet alleen het schone wat ik er dagelijks in gooi, maar ik meng het een beetje en dan doet hij het niet meer
Plaats reactie