Nieuwe aanwinst: Wodka (ex-manege fjord)
Re: Nieuwe aanwinst: Wodka (ex-manege fjord)
Wat fijn dat Wodka de rest van z'n leven bij jullie mag blijven.
Odette&Fenna
Dat heeft deze manege toch ook gedaan??nancy imka schreef:Mooi dat jij hem een oude dag wil geven! Soms snap ik het echt niet dat ze dan zo'n beest na zo'n lange periode zo naar de slacht brengen. Het is voor een manege misschien niet betaalbaar om hem nog jaren te houden maar zoek dan iemand die hem een oude dag gunt!

Nou en je zegt het zelf al Elke eigenlijk moet hij bij mijn paard in de wei...Wodka Red Bull klinkt toch geweldig?

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

Het klinkt inderdaad geweldig hahah
He's mine, Grrrr
Ik vind ook dat de manege netjes gehandeld heeft. Zij hebben zoveel paarden, die kunnen niet alles eeuwig houden. Ze vinden voor vele inderdaad een goed tehuis. Meer dan de helft krijgt een goed thuis
Meeste grote maneges laten hun paarden vrijwel direct afmaken, en vertellen tegen de kids: Hij is verkocht..

Ik vind ook dat de manege netjes gehandeld heeft. Zij hebben zoveel paarden, die kunnen niet alles eeuwig houden. Ze vinden voor vele inderdaad een goed tehuis. Meer dan de helft krijgt een goed thuis

Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
Lieve Wodka, rust zacht
Stond Spencer er nog toen je Wodka op ging halen? (al kan ik me niet voorstellen dat ze die in de wei zouden zetten, want volgens mij heeft die nauwelijks vacht toch?)

Wow wat geweldig dat hij bij jullie oud mag worden. Je zult van het voorjaar een prachtig dier in je wei hebben staan en hem vast niet meer herkennen.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ik heb Wodka opgehaald bij het huis van Hans, daar staan ze op de wei.. Er stonden wel wat paarden, ook voskleurig
maar het was te ver weg om het goed te zien, DeeDee. Wodka stond al klaar in zijn stal, vandaar
maar het was te ver weg om het goed te zien, DeeDee. Wodka stond al klaar in zijn stal, vandaar
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
Lieve Wodka, rust zacht
Wat fijn dat jullie hem een heerlijke oude dag willen geven! Heel veel plezier met hem 

Is dit de Wodka van manege Bergemo in Heijen toevallig? Daar liep nl ook een Wodka ook met van die dikke wildstrepen op de benen. Zo ja dan issie veel ouder dan 20 

Wat fijn dat hij bij jou oud mag worden en dat zo voor de kerst dat is voor Wodka een echte kerstwens denk ik.
En ja ik was zondag ook zo gek om met de trailer op pad te gaan het is allemaal goed gegaan maar ik rij nooit meer met sneeuw.
En ja ik was zondag ook zo gek om met de trailer op pad te gaan het is allemaal goed gegaan maar ik rij nooit meer met sneeuw.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Aha antwoord op mn vraag al gevonden. Heb nog hele oude foto's van Wodka toen ik daar ponykampen deed. Wodka en Rakker waren mijn favo's met buitenritten begeleiden destijds.elkee schreef:Ik heb Wodka opgehaald bij het huis van Hans, daar staan ze op de wei.. Er stonden wel wat paarden, ook voskleurig
Zal ze eens voor je opzoeken. Toen wassie echt nog heul jong.
Overigens worden niet alle paarden weggegeven hoor daar, mijn schatje Max is destijds toch echt richting slager gegaan. Balen want ik had zn volle zus op stal staan en had ze graag samen oud zien worden.
Fijn dat Wodka bij jou mag genieten van zijn pensioen! Zo op de foto´s te zien is ie al begonnen. Lief koppie zit erop!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Overigens Elke het zou wel kunnen wat Viv zegt dat hij ouder is, want ik ben daar komen rijden toen ik 13 was en toen stond hij er al. (ik ben nu bijna 30). Maargoed dat doet toch niks af aan goede oude vertrouwde Wodka wel?

oh wat super zeg. op hem leren rijden en dan nu zijn oude dag bij jou. erg mooi!
---
In zijn paspoort staat: geboren op 1 januari, 1991.. Dus bijna 20. Hij staat daar al vanaf jongs af aan. Zouden ze hebben zitten knoeien ooit met zijn paspoort dan denk je?
Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
Lieve Wodka, rust zacht
Ik denk niet bewust. Ik weet dat toen de hele kudde ineens opgekocht is en toentertijd kwam het nog niet zo nauw met paspoorten. Ik denk dat toen de paspoorten echt verplicht werden ze gewoon een globale inschatting hebben gemaakt en al die fjorden dezelfde geboortedatum hebben gegeven en voor allemaal tegelijk paspoorten hebben aangevraagd 

Ja zoiets dacht ik ook, toen was die kudde van Wodka, Whoopy, Gus, Big Trouble, Hoby etc. Ik denk niet dat ze veel ouder zullen zijn dan 20, daarvoor ziet hij er nog te goed uit vergeleken met Gus, Big Trouble en Hoby.. En ach wat maakt het ook uit, er zit nog genoeg pit in Wodka.. Die gaat nog wel ff mee bij ons 
Edit: Over een paar dagen even de tanden na laten kijken en enten, misschien kan de DA meer zeggen

Edit: Over een paar dagen even de tanden na laten kijken en enten, misschien kan de DA meer zeggen

Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
Lieve Wodka, rust zacht
Mooi dat je Wodka een fijne oude dag gunt al lijkt hij daar zelf nog niet aan toe te zijn. Ik wens jullie veel plezier samen.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Leuk beest, fijn dat hij lekker bij jou van zijn pension mag gaan genieten!
Is er iets medisch met hem dat je hem niet meer mag rijden? Als hij rond de 20 en verder gezond kun je er toch nog een prima ritje mee maken?
Is er iets medisch met hem dat je hem niet meer mag rijden? Als hij rond de 20 en verder gezond kun je er toch nog een prima ritje mee maken?
Ja hoor ik mag er nog mee rijden, met mijn beide paardjes nog
Heb ik perongeluk ergens geschreven dat dat niet meer kan dan? Zodra de sneeuw iets minder is, dan ga ik er zonder zadel lekker mee rijden (Ik heb 2 zadels, maar weet nog niet of deze op Wodka passen) 

Moon - Bram - Jimmy
Lieve Wodka, rust zacht
Lieve Wodka, rust zacht
Nee, maar daar ging ik vanuit omdat ze hem op de manege niet meer konden gebruiken. Wij hebben er eentje van 28 staan die nog elke dag een uurtje meeloopt, vindt ze hartstikke leuk, die gaat echt nog niet weg.elkee schreef:Ja hoor ik mag er nog mee rijden, met mijn beide paardjes nogHeb ik perongeluk ergens geschreven dat dat niet meer kan dan? Zodra de sneeuw iets minder is, dan ga ik er zonder zadel lekker mee rijden (Ik heb 2 zadels, maar weet nog niet of deze op Wodka passen)