Het lange manen topic.
Re: Het lange manen topic.
prachtig die kdies. idd al een mooie ronde nek te zien. Ik ga nu eerst maar eens naar mijn langharig schatje kijken. Zal eens opletten of ze een ronde nek heeft of niet.
oh die van Djimm zijn ook prachtig, zo mooi donker! Ik kan me niet voorstellen dat je zou overwegen om die te knippen...aaaaaaaaargh 

Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
Baby-Cadiz
Wat een schatje!
Kalmiya (Nathalie toch?), ik zou het ook zonde vinden om ze te knippen hoor maar Djimm krijgt er ook een enorme guppenlook van
Dat staat nu nog wel schattig, maar ik denk dat hij straks onder het zadel meer een soort ontplofte welsh lijkt. En dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn 

Kalmiya (Nathalie toch?), ik zou het ook zonde vinden om ze te knippen hoor maar Djimm krijgt er ook een enorme guppenlook van

@Daphne- ik kom je persoonlijk een flinke bekeuring uitdelen als je het knipt! Het is toch ook nu al op een lengte dat coupe-ontploft niet meer aan de orde is? (dat is bij Cos nu namelijk zo, het middenstuk staat horizontaal en achter z'n oren en voor z'n schoft is compleet punk)
Ilona schreef:skjede is piemel, maar dan vrouwelijk. Skjede wordt ook gebruikt als iets... Eeh 'skjede' is..
ik zit heel erg in 2strijd.ik vind lange manen erg mooi.
ben absoluut niet goed in manenknippen,en mijn fjord heefd een hele brede manenkam en e manen zijn soms echt heel erg moeilijk te knippen.
wat zouden jullie doen bij mijn ventje blijven knippen of laten groeien?

ben absoluut niet goed in manenknippen,en mijn fjord heefd een hele brede manenkam en e manen zijn soms echt heel erg moeilijk te knippen.
wat zouden jullie doen bij mijn ventje blijven knippen of laten groeien?

Cairo mijn superman voor altijd!!!

Daar krijg je toch verschillende meningen over. Wie boogjes mooier vind (zoals ik) zegt een boogje, wie lange manen mooier vind zal je dat aanraden. Uiteindelijk zul je het dus zelf moeten beslissen wat je wilt.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

@Viv, dankjewel voor je uitleg! Ben met Bailey nooit naar de keuring geweest dus wist het ook niet zeker. Het klinkt inderdaad logisch; met een boogje kun je optisch meer 'smokkelen', maar met een ronde halslijn hoeft dat niet.
@Calendula: wat een knap hoofdje zie ik daar! Denk dat het inderdaad is wat je zelf het mooiste vindt; met zo'n lekkere voorpluk kunnen de manen wel eens heel lang gaan groeien. Aan de andere kant vind ik een boogje zoals nu ook superknap staan. Je paardje heeft een vrij rechte halslijn zo te zien, waarbij een boogje misschien mooier is. Kwestie van uitproberen?
@Calendula: wat een knap hoofdje zie ik daar! Denk dat het inderdaad is wat je zelf het mooiste vindt; met zo'n lekkere voorpluk kunnen de manen wel eens heel lang gaan groeien. Aan de andere kant vind ik een boogje zoals nu ook superknap staan. Je paardje heeft een vrij rechte halslijn zo te zien, waarbij een boogje misschien mooier is. Kwestie van uitproberen?
- Rosantjuh(L)banjer
hier meld banjer zich dan ook een keertje. met haar lange coupe..

het kriebelde van de week wel heel erg toen haar aan het scheren was om ze er af te halen

het kriebelde van de week wel heel erg toen haar aan het scheren was om ze er af te halen

Bella (Bijoux van de Tsjoggelberg) en Fenne van de hoenderkamp

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.

Tot een kleine BellaX Winser G
R.I.P. 27-11-'08 Popeye.
R.I.P 17-08-'12 Banjer.
- rocky&moby
Nog een lange manen fjord meld zich!
Bij moby beviel het wel dus rocky ook al een tijd niet meer geknipt en ja zondag eindelijk het idee dat ze mooi hingen en, naar 1 kant!
Stoere rock dus ook aan de lange manen look, nu lopen er 3 lange manen monsters in het zeisterbos.
Bij moby beviel het wel dus rocky ook al een tijd niet meer geknipt en ja zondag eindelijk het idee dat ze mooi hingen en, naar 1 kant!
Stoere rock dus ook aan de lange manen look, nu lopen er 3 lange manen monsters in het zeisterbos.
- nadinefjorden
- Ilonka
Wauw steeds mooier!
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Supersexy toch.....

Viv, wat istie toch knap!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Foto van mijn stalgenootje...

hihi half slapende cadiz!
Ik ga ze ook laten groeien. Met die mega kuif die ze heeft moet het goed komen! Maar hoe voorkom je dat het zo ''netjes lang'' word ala Yara ( sorry nadine
), dat vind ik nl niet zo mooi.
Ik ga ze ook laten groeien. Met die mega kuif die ze heeft moet het goed komen! Maar hoe voorkom je dat het zo ''netjes lang'' word ala Yara ( sorry nadine

als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Tzt als het lang genoeg is beetje snijden zodat het wat natuurlijker ongelijk wordt en van onder wat dunner. Dat is dus een nadeel als je ze laat groeien na een boog, structuur is heel anders dan de lange manen die van jongs af aan lang zijn gelaten. Kdies heeft echt arabierenmaantjes wat dataangaat, mooi dun en niet zo enorm dik en stug.Tamara schreef:hihi half slapende cadiz!
Ik ga ze ook laten groeien. Met die mega kuif die ze heeft moet het goed komen! Maar hoe voorkom je dat het zo ''netjes lang'' word ala Yara ( sorry nadine), dat vind ik nl niet zo mooi.
Gewoon kwestie van kijken hoe het gaat vallen tzt.
- Ilonka
Hmm Ilonk en Brass hebben gewoon dikke stugge manen. Ilonk had van jongs af aan lange manen en Brass natuurlijk ook. Dus ik denk dat het meer Cadiz afhankelijk is. Hij heeft toch ook een hele dunne (winter)vacht?
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
- nadinefjorden
eh ik doe er helemaal niks aan bij yara, dus of je t kan voorkomen weet ik niet.
T valt en groeit zoals t is.
Meeste knippen de boog nog recht en late dan groeien zelfs dat heb ik niet gedaan, gewoon zo laten groeien en groeien.
En t lijkt op de foto mooier dan t is, t is een hele dikke bos en aan de andere kant zitten nog witte haren die niet lekker mee groeien, ach ja mensen hebben ook allemaal verschilled haar
T valt en groeit zoals t is.
Meeste knippen de boog nog recht en late dan groeien zelfs dat heb ik niet gedaan, gewoon zo laten groeien en groeien.
En t lijkt op de foto mooier dan t is, t is een hele dikke bos en aan de andere kant zitten nog witte haren die niet lekker mee groeien, ach ja mensen hebben ook allemaal verschilled haar
- Cindy+Uniek
wauw die van yaar zijn al mooi!
bij uniek groeien ze nu ook, boogje valt net om, is sinds aug niet meer geknipt
@ kelly, das oneerlijk met dorno meedoen
dan heb ik bertus en wallie ook nog
wallie is goed op weg (al gaan die eraf zodra hij 2,5 is haha)

pien van dinnetje (bij mij op stal)

uniek

dj

bertus

bij uniek groeien ze nu ook, boogje valt net om, is sinds aug niet meer geknipt
@ kelly, das oneerlijk met dorno meedoen

dan heb ik bertus en wallie ook nog

wallie is goed op weg (al gaan die eraf zodra hij 2,5 is haha)

pien van dinnetje (bij mij op stal)

uniek

dj

bertus

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥