Bailey heeft niet vooraan gestaan toen uitgelegd werd hoe je als paard zijnde je koker fris en fruitig moet houden, zover was ik al.
Ik doe mijn best de boel op orde te houden, best lastig want meneer is bepaald niet gecharmeerd van gefrut aan z'n pielemoos.
Met de temperaturen de laatste tijd heb ik me niet zo in z'n kroonjuwelen verdiept en heeft hij ze ook praktisch niet laten zien.
Nu viel het me de laatste dagen op dat hij een vieze buik had, een grote gore plek die begint achter z'n voorbenen en doorloopt tot achter, met ook vlekken op z'n achterbenen. Bailey staat 24/7 buiten dus liggen in een vieze stal kan de oorzaak niet zijn. In de wei zie ik ook geen plekken waar hij gelegen zou kunnen hebben, al is dat lastig te zien met al die verse sneeuw.
Heb nu het vermoeden dat hij misschien niet uitschacht tijdens het plassen en het dus over z'n buik laat lopen

Ik zie hem zelden plassen dus ik weet het niet zeker, plassessies zijn een privé aangelegenheid vindt meneer.
Ik zou graag (nou ja, 'graag' is een zeer relatief begrip in dit geval) de boel toch proberen schoon te maken maar vraag me af of dat wel verstandig is met deze temperaturen. Een bevroren zone down-under is natuurlijk ook niet de bedoeling.
Wat zouden jullie doen? Tips? Of andere mogelijk oorzaken van zijn gore buik?