Op de boerderij besloten een duin/bosrit te gaan maken! Stalgenootjes hebben allemaal hoefijzers, dus alleen op pad. Pony uit de wei gevist, die maakt t niks uit; "ritje is wel leuk baas"!
Regenbroek aan, want het begon weer te sneeuwen, cap-muts onder de cap, handschoenen aan. Zadelhoes over het zadel (dan wordt 't niet zo nat; die hoes droogt veel sneller dan m'n zadel).
Zo zijn we startklaar. Lekker simpel met touwhalster want nauwkeurig sturen hoeft niet bij een bosritje en de rem doet 't goed. Het sneeuwt weer flink, maar ja, je bent een fjord of niet he, sneeuw kunnen we hebben!

Hele pony in beeld. Beetje vertekend beeld (erg groot hoofd) doordat ik erg dichtbij was.

"Baasje, gaan we nou?" Ik vind haar koppie zo mooi in de winter, de zwarte oorpuntjes, die witte snoet en dat randje wit langs haar ogen....

Op weg naar het duin/ bos. Dit was rond 11u. Er wordt niet gestrooid op deze weg. In de loop van de dag kwam er nog een heleboel sneeuw bij. Glijdende auto's overal... gelukkig is Orlinde verstandig en sneeuw-zeker, die weet hoe ze moet lopen. De duin-ingang is aan het eind van dit weggetje, vlakbij dus.

In het bos.

Besneeuwd fjordenkoppie.

Mooie kleuren heeft ze toch!

Ik had geen waterdichte handschoenen aan gedaan, dus door de sneeuw werden mijn handschoenen erg nat en mijn handen erg koud. Te koud voor meer foto's... Na een goed half uur maar weer terug gegaan, totaal een uur gereden. Het was prachtig rijden en Orlinde liep prima in de sneeuw. De grond eronder was niet bevroren, we hebben ook gedraafd en zelfs een stukje galop. Als ik warmer was aangekleed had ik er een lange tocht van gemaakt, wat is het mooi zeg!
Ga je naar huis, ziet je fiets er zo uit!

Morgen slee-en met Orlinde!