met jawel: een carrotstick & string, en natuurlijk een touwhalster en werklijn.
de stick wilde ik al heel lang maar vond hem anders echt veel te duur.
ik had al een touwhalster en werklijn alleen deze waren echt nodig aan vervanging toe ( liggen al 3 jaar in de modder en kou )
kreeg een prachtige aanbieding aangeboden en heb meteen besteld!
ben er blij mee want dat betekend dat ik ook met deze sneeuw lekker aan de gang kan.
morgen eens kijken of Andor op de been blijft, want hij is echt weer zo gek als een deur.
vanmiddag even heerlijk genoten op de wei van het prachtige winterweer.

en ook de paarden vinden het wel prima, zelfs het stukje gras wat ik heb bijgegeven vonden ze nog prima te eten.
ze een beetje wakker geschud en opgejaagd op wat leuke sneeuwfilmpjes te maken.
Olieke en Kenzo vonden het helemaal prachtig en werkte ook goed mee.
Helaas vond Andor het idee wat minder en vond hij 2 passen rennen wel weer genoeg, hoofd aan de grond en eten was zijn mentaliteit vandaag.
maar ik geef niet snel op, moest en zou ook een filmpje van actieve Andor in de sneeuw hebben.
na wat gemok en gebok toch wat beweging erin gekregen.
Ondetussen was Kenzo iets te enthousiast geworden wat eindigde in een enorme sprong over een draad heen

gelukkig niets kapot en Kenzo vond het wel prima, nog meer vers gras zal hij vast gedacht hebben.
Andor en Olieke keken hem toch wel een beetje vreemd aan, zo van "goh jij wel en wij niet, hoe doe je dat

en toen ineens ... ja ja echt!
liet Andor een reeks prachtige stijgers aan mij zien.

Normaal zou ik dit natuurlijk niet zo fijn vinden, maar hij stapte netjes uit mijn ruimte en begon toen te stijgeren.

veel verder als 10 cm boven de grond heb ik hem echter nog nooit gekregen, maar vandaag was hij vast in een goede bui.
bij de eerste stijger heb ik hem uitbundig beloond met mijn stem en toen wist hij precies wat de bedoeling was.
ik heb ze geteld: 5 prachtige stijgers achter elkaar, en de laatste zelfs met een hoefje naar voren ( zoals in de films !! )
toen uitbundig beloond, baalde wel een beetje normaal heb ik namelijk altijd iets lekkers in mijn zak zitten.
Nu maar hopen dat hij echt snapt wat de bedoeling is en ik er morgen even mee verder kan oefenen!
een beetje blij ben dus wel. En dat wilde ik graag met jullie delen.
en natuurlijk: weekend!
p.s. heb de stijgers op video dus die komt vast wel een keer online hier.