Verzeker jij je fjord?

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Viv

Re: Verzeker jij je fjord?

Bericht door Viv » do 16 dec 2010, 06:33

Kdies is uitgebreid verzekerd maar begin me af te vragen wat er behalve de dood verzekerd is, Steffi wordt dus blijkbaar niet vergoed.
Naja heb er met Tjo veel aan gehad destijds dus hij blijft gewoon verzekerd hoor.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Doortje
Contacteer:

Bericht door Doortje » do 16 dec 2010, 07:43

Ik heb Shirley niet verzekerd. Gelukkig heeft ze nog nooit iets gehad maar anders dan betaal ik het zo en ik weet dat ik haar laat inslapen mocht ze iets ernstigs hebben of oud en versleten zijn dus dan heeft een verzekering geen zin. Mijn moeder had haar KWPN-er 28 jaar lang verzekerd gehad en een hoop geld aan de verzekering betaald en uiteindelijk komen ze "hem" ieder jaar taxeren wat hij nog waard is nou toen kreeg ze er toenderrijd nog 200 euro voor.... In mijn ogen is dat het allemaal niet waard. Zet gewoon geld opzij dat als er iets is dat je het kan betalen.
Shirley mijn gele draakje!!!
wolkj

Bericht door wolkj » do 16 dec 2010, 08:41

Faira heb ik niet verzerkerd..
Wel over nagedacht, maar weet nog niet of ik 't wil dus vind dit topic ook erg interessant ;)
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 16 dec 2010, 09:00

wow ik sta verbaasd over hoeveel mensen hun paard niet hebben vezerkerd?
Ik heb Jordy wel verzekerd, voor alles. ook heb ik ook altijd geld achter de hand.
maar zijn jullie niet bang dat als er iets gebeurt met je paard, kreupel, ziek oid... Dat je geen torenhoge kosten moet betalen ?
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Ilona

Bericht door Ilona » do 16 dec 2010, 09:36

Maar wat kost zo'n verzekering dan?
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » do 16 dec 2010, 09:39

Hier zijn de paarden ook niet verzekerd. Het is mij ook te veel geldklopperij. En die torenhoge kosten gaan er niet komen. Als één van de paarden iets gaat mankeren dat torenhoge kosten met zich mee gaat brengen dan is het helaas einde oefening.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Thessa Keizer

Bericht door Thessa Keizer » do 16 dec 2010, 09:48

Mijn paarden zijn beide verzekerd, ik betaal zo 130 euro per 3 maanden per paard maar ben blij dat ik ze verzekerd heb hoor, ik heb het bij Blaze ook al uitgehaald en krijg ook 75% van de kosten keurig terug!!
Die van mij blijven ook mooi in de verzekering :))
Mijn enige echte grote liefde in mijn leven, AIKE!!!!!
en Blaze mijn pennypony paardje!!
en ook Elegant, alias Schimpie, mijn knappe schimmel ruin
Ennnnnn, Joost!!
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 16 dec 2010, 10:06

ik betaal iets van 32,50 ofzo.... per maand

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Kelly

Bericht door Kelly » do 16 dec 2010, 12:08

Viv schreef:Kdies is uitgebreid verzekerd maar begin me af te vragen wat er behalve de dood verzekerd is, Steffi wordt dus blijkbaar niet vergoed.
Naja heb er met Tjo veel aan gehad destijds dus hij blijft gewoon verzekerd hoor.
Welke verzekering heb jij?

Ik krijg wel een heel deel vergoed als ik bij Steffi ben geweest :j
:L Taco :L Adorno :L Perla :L Gylfi :L
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 16 dec 2010, 12:52

Geen verzekering hier voor de ziektekosten van Tim, ik heb voldoende geld achter de hand, ook voor de meest ingrijpende operatie. Of ik het laat doen is een tweede, zie ook de motivatie van Claudia.

Tim staat wél op mijn WA polis, wanneer hij brokken maakt en bv auto's vernield oid vergoed mijn verzekeraar de door Tim aangebrachte schade :j

Overigens heeft Tim op een enkele hechting en de influenza spuit nog geen DA van dichtbij gezien. KLOP KLOP*
Yfke-lover

Bericht door Yfke-lover » do 16 dec 2010, 13:14

Ik heb ze allebei in een onderlinge veefonds en betaal 120 euro per jaar dit heb ik wel voor over ik heb bij mij vorige paard ook een bedrag terug gehad niet helemaal het verzekerde bedrag gingen een paar kosten af maar ik heb er wel een paard (Zorba) voor weer kunnen kopen
Super trots Anouk en onze toppertje Sven. M1 + 2
Miloh onze super springer en zo lief !!!!!!!!!!!!!!!
Onze shet is super super eigenwijs maar wel leuk..Lilly
UIt het oog voor altijd in mijn hart
Yfke
Sigur (gio)
Zorba
Ellebel

Bericht door Ellebel » do 16 dec 2010, 13:24

Nog een toevoeging; als ik nog een nieuw paard zou willen kopen of Tim er nu nog is of niet is ook geen financiele kwestie.

Dus mensen met een spaarcentje speciaal voor 't paard achter de hand zullen denk ik niet snel verzekeren.
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » do 16 dec 2010, 15:57

Ow, 32 euro per maand..hmm..ik had op verschillende sites mijn premie laten berekenen op uitgebreide verzekeringen en dan kwam ik max op 9,nog wat E per maand.

Dacht das mooi..

Zelf heb ik idd nooit mijn honden of paarden verzekerd. Maar nu ben ik afgelopen zomer een mopshondje verloren door een operatie die (en die hoefde ik uiteindelijk niet meer te betalen) zo rond de 500euro zou gaan kosten. Dat zonder dat er complicaties oid bij zouden komen.

Dat hondje had ws kanker, allemaal bultjes. Sindsdien twijfelen we eraan om ze te verzekeren. Vooral omdat bij honden dus je medicijnen ook vergoedt worden.

Moest vanmorgen weer naar de dierenarts met mijn mops, die had een ontsteking in zijn poot, nou zijn dat de kosten niet hoor, maar we hebben er drie plus drie ponys, er is elke maand wel wat.

Gandhi zijn luchtwegafsluitingkje was 160euro. Paar maanden terug.

Maar idd Anita ik ga ook geen duizende euros aan koliek operaties laten uitvoeren hoor.
Aan de andere kant, als er een open wond op een been is, zoals ik nu veel langs zie komen her en der, zou ik dat weer wel graag behandeld hebben (mits er goede kans op genezing is) en mochten ze dan een hele tijd op de kliniek komen te staan..duur grapje..

Gaat er mij om, een paar honderd euro (Zeg tot 1500) is geen ramp, maar het moet geen paar duizend euro worden, want dat hebben we niet een twee drie apart liggen.

Nu leg ik voor Gandhi telkens wat opzij voor zijn castratie. Maar datzelfde potje gebruik ik ook voor spullen die ik nodig heb voor Gandhi.

Mopshonden zijn idd wel wat gevoeliger voor bepaalde aandoeningen. Bv aan de luchtwegen. Gelukkig hebben we Stamper (Bahmini fatinat al sjark officiele naam) van een super goede fokster en is ook *klopt af* kerngezond. Sprokkel hebben via een hele domme weg, godzijdank is hij ook nog altijd goed gezond, geen enkele last van luchtwegen of patella luxatie..

Vroeg me dus af wie zijn fjord verzekerd heeft. En probeer zelf uit te zoeken of ik dat wel of niet wil doen.

Het gaat mij dus niet om het bedrag wat je krijgt als hij dood gaat. Geld om een nieuwe fjord te kopen is er gewoon. Maar het gaat me meer om kosten die evt kan krijgen na een trauma..
(nou heb ik al heel mijn leven paarden, nooit een trauma gehad is dan weer die andere kant..)
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Jilly

Bericht door Jilly » do 16 dec 2010, 16:11

Aria_zz schreef:hier (in belgie) zit ik gewoon bij de gezins verzekering, voor ons beiden. Of bedoel je het anders?
Dat is als je paard schade toebrengt aan derden, niet voor ziektekosten oid van paard zelf :D

Bij onze verzekering (DVV) zit in de familiale 1 pony inbegrepen geloof ik, maar omdat het officieel een fjordenPAARD is raadde onze agent toch aan om een aparte verzekering er bij te nemen, aangezien je nooit weet wat ze allemaal verzinnen om niet te moeten uitbetalen.
Kost ons iets van een 25 euro per jaar ofzo.

Verder geen verzekering, heb zelf een potje opzij voor de belangrijkste zaken te betalen. Zo ook voor de huisdieren.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Aria_zz

Bericht door Aria_zz » do 16 dec 2010, 16:28

kristelhans schreef:
Aria_zz schreef:hier (in belgie) zit ik gewoon bij de gezins verzekering, voor ons beiden. Of bedoel je het anders?
Het gaat om je paard..niet om jezelf..of je moet in Belgie je paard bij je zorgverzekering kunnen verzekeren..dat zou wel handig zijn! 8) :+
Hij zit er wel bij hoor, omdat hij gezien wordt als pony, moest hij paard zijn zouden we extra moeten betalen.Beetje raar aangezien de meeste pony's meer uitrichten dan paarden
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 16 dec 2010, 16:42

Jordy is mijn eerste eigen paard. Dus veel ervaring had ik zo'n 3 jaar geleden nog niet. Dus issie verzekerd mocht er een dierearts bij moeten komen,
Nou is dat bijna niet nodig geweest, 2 x geloof ik.

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Ootje

Bericht door Ootje » do 16 dec 2010, 17:10

Odette is uitgebreid verzekerd, maar niet voor ziektekosten. Ook heb ik haar extra WA verzekerd. Ik betaal ongeveer 150 euro per jaar.
Fenna is niet verzekerd. Als er iets gebeurt, heb ik daar een potje voor.
Odette&Fenna
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » do 16 dec 2010, 17:13

:D Merk al..ga dr niet uitkomen :D
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Viv

Bericht door Viv » do 16 dec 2010, 18:42

Kelly schreef:
Viv schreef:Kdies is uitgebreid verzekerd maar begin me af te vragen wat er behalve de dood verzekerd is, Steffi wordt dus blijkbaar niet vergoed.
Welke verzekering heb jij?

Ik krijg wel een heel deel vergoed als ik bij Steffi ben geweest :j
Equine Risk uitgebreid. kreeg weer vrolijk mijn rekeningen retour.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Love_Jordy

Bericht door Love_Jordy » do 16 dec 2010, 18:54

ik heb Hypo zorg.
Krijg ook een groot deel van de rekening terug.
(wat ik betaal van mijn geld dat ik achter de hand heb) Haha lekker dubbel dus:P
Maar zo blijven de kosten vrij laag voor mij.

B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★

L2 Startgerechtigd!

Plaats reactie