Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Ootje

Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!

Bericht door Ootje » wo 08 dec 2010, 19:50

Fenna krijgt voorlopig ook nog geen bit in. Ik vind dat nog niet nodig, ze is nog jong zat.
Ze heeft haar poetsbeurt weer gehad vandaag. Gelukkig had ze zich aardig schoon gehouden deze keer.
Odette&Fenna
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » do 09 dec 2010, 11:12

Fje hier speelt weer buiten in de sneeuw. Hoorde al wel dat ze gister was gaan schaatsen :=
Nu heeft ze uitzicht op een soort en met van gedeeltelijk evenbeeld van zichzelf...Filtonia staat bij huis in de paddock, maar ze schenken elkaar nog weinig aandacht...samen opgegroeid, maar dat schept, schijnbaar, geen band hahahaha.

Betreft bitgebruik...nee niet voordat ik er iets mee ga doen, hooguit keer 'voor de gein', maar dan hebben ze het enkel om op te sabbelen. Bij jongere dieren (2 jaar) gaat enkel een bit in wanneer we ze echt niet zouden kunnen handelen zonder *voor eigen veiligheid dan*...op de keuring, maar eigenlijk is dat vrijwel nauwelijks nodig...hengstenketting door het halster volstaat vaak genoeg.
Geluk is de vrucht van intens werk
janna
Contacteer:

Bericht door janna » do 09 dec 2010, 13:25

Flam schaatst niet, die staat gewoon de hele tijd een nieuw wak te maken. Elke keer als je ijs hoorde breken liep madame weer er doorheen te banjeren.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Vera

Bericht door Vera » vr 10 dec 2010, 11:16

Flam is een maf beest! Die wil gewoon graag meedoen met de 11 steden tocht.
Faaytje en Dewi hebben van acht binnen geslapen. het was hier erg slecht weer. De komende dagen houd de regen aan en daarna zou het weer gaan vriezen, dan mogen ze wel weer buiten blijven. Voorlopig alleen overdag, dan kunnen ze 'snachts in elk geval weer even opdrogen.
Op dit moment waait het wel flink, maar geen regen.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 10 dec 2010, 17:00

haha als ik Janna begrijp zal ze geen vrienden maken tijdens de elfstedentocht, met het maken van vele wakken. Maar kreeg al een verwijt vanochtend "Zo de baas, zo haar dieren"...ik stond ook in de bak op het ijs te stampen om te zien hoe sterk het nog was :=
janna
Contacteer:

Bericht door janna » vr 10 dec 2010, 17:37

En dan ook vooral daarna Texas die het ijs ook mooi aan het opbreken was door er telkens stukken uit te happen.
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Vera

Bericht door Vera » za 11 dec 2010, 06:51

ze zijn aan het trainen voor ijsbreker!
Muis Keurmerrie!
Esther

Bericht door Esther » za 11 dec 2010, 10:47

Timber probeerde ook al een wak te maken, die was op zoek naar iets te drinken, iets met een ander smaakje dan het verse water in zijn drinkkom, hihi..

Kunnen fjorden ook krimpen in de winter?? Fjella lijkt ineens een stuk kleiner..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Lindy

Bericht door Lindy » za 11 dec 2010, 11:20

Esther schreef:Kunnen fjorden ook krimpen in de winter?? Fjella lijkt ineens een stuk kleiner..
Haha, dat vond ik eerst ook van Finn. Maar als je Fjella naast een van de grotere zet, zul je zien dat het meevalt. Het komt echt door de vacht dat het anders oogt volgens mij hoor ;)
Finn; Ik zag je, ik wou je, ik heb je, ik hou je!!
wolkj

Bericht door wolkj » za 11 dec 2010, 12:06

Haha, dat zou wat zijn als ze kleiner worden in de winter ;) Ik denk wel dat je een heel ander beeld krijgt van het paard in de winter met zo'n dikke vacht.. het is veel compacter bij elkaar.

Faira is steeds de shetlander aan het pesten als ze lekker los mogen in de bak, schitterend om te zien! ;) Ze valt op 't moment uit?! :S Heel raar voor mijn gevoel..
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Vera

Bericht door Vera » za 11 dec 2010, 13:26

faay lijkt eerder te groeien. Ze vreet ook als een dijkwerker. Alles gaat schoon op, wat er in de bak terecht komt. vandaag mocht ze met mama en zus in de paddock spelen.
Muis Keurmerrie!
claudia

Bericht door claudia » za 11 dec 2010, 13:44

Vera schreef:faay lijkt eerder te groeien. Ze vreet ook als een dijkwerker. Alles gaat schoon op, wat er in de bak terecht komt. vandaag mocht ze met mama en zus in de paddock spelen.
Haha, ze hoeft nu niet te strijden met Nono , alles is nu voor haar.
Wel leuk om te zien, mama met 2 dochters.
Geef haar maar een hele dikke knuffel van mij :))
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 11 dec 2010, 18:07

Haha gekke Flam :D doet d'r afkomst eer aan :)

Finnea vind ik ook nog niet enorm groot, volgens mij groeit ze wel redelijk normaal. Het zal geen kasteel worden, maar dat hoeft van mij ook niet. Je kunt wel goed zien aan d'r modelletje dat ze rustig aan doorgroeit. Ze heeft natuurlijk de afgelopen maanden vooral in de breedte geïnvesteerd, dus de hoogte komt vanzelf wel weer...

Hoewel Finnea natuurlijk genoeg beweging krijgt in de loopstal, vind ik het zelf altijd wel een fijn gevoel als ik haar een paar keer per week even een uurtje ofzo in de bak of in de paddock kan laten spelen. Dat was met de weersomstandigheden van de afgelopen tijd geen optie, dus ze was in twee weken de stal niet uit geweest... Vandaag was het erf gelukkig weer begaanbaar, alleen de bak en de paddock niet, dus besloten om haar even in de overdekte longeercirkel te zetten. Ik had op weg erheen al wat spektakel verwacht, maar dat bleef uit. Vervolgens in de cirkel zelfde verhaal, het was dat Douwina haar even flink achterna zat, maar anders was ze net zo lief bij ons blijven staan :O De weg terug naar stal ging ook al zo enorm relaxt... Toen wat foto's gemaakt op de oprit. De oortjes konden nog net een paar keer naar voren, maar verder was ze écht niet onder de indruk :Z Ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze me een paar weken geleden nog over het erf heen sleurde _O-

Nog een fotootje om een indruk te geven van haar 'luiheid' vandaag. Misschien maak ik later nog wel een topic met meer foto's, er zaten wel een paar leuke tussen...
Afbeelding

Je ziet haar gewoon denken: booeeeiend :')
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Ootje

Bericht door Ootje » za 11 dec 2010, 18:10

Handig hoor, die paarden die ijsbreken. Volgende week kunnen ze weer aan de gang, dan gaat het weer vriezen.

Fjella zal vast niet gekrompen zijn, misschien groeit ze nu niet zo hard meer?

Fijn dat Finnea zo braaf was. Ze ziet er goed uit!

Ik zou wel willen dat Fenna meer de breedte in ging. Ze krijgt nu weer zo'n smal kontje, haar heupen steken helemaal uit, net als vorig jaar. |(
Ze krijgt toch wel aardig wat voer dacht ik. Pas had ze net kuil gekregen toen ik kwam en dat was een aardige berg. Ook krijgt ze twee keer per dag een halve schep Pavo podo grow en ze is pas nog ontwormd.
Odette&Fenna
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » zo 12 dec 2010, 09:51

Wat balen dat Fenna weer zo smal aan het worden is! Misschien toch wat meer biks voeren? Een kilo per dag voor een jong paard is opzich een prima hoeveelheid, maar als ze echt in een groeispurt zitten, dan mogen ze best wat meer hebben.
Finnea en de 3 veulens krijgen nu 's ochtends en 's avonds een flinke portie goed hooi en 3 à 4 kilo podo grow wat ze moeten delen. Waarvan Finnea zo'n beetje het meeste naar binnen werkt, omdat ze de baas is O:) Maar zoals je op de foto ziet heeft ze alleen een beetje een hooibuikje, verder is ze echt niet dik. 2 van de 3 veulens zien er ook prima uit, alleen de 3e helaas niet zo... Ik vermoed dat die flink onder de wormen zit, ook al is de mest schoon. Dit is een pensionveulen dus de staleigenaresse zou het met de eigenaren bespreken. Hoop dat het gauw duidelijk wordt wat er precies aan de hand is, beestje ziet er voor mijn gevoel met de week minder uit ;(
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » zo 12 dec 2010, 13:42

Ootje schreef:Ik zou wel willen dat Fenna meer de breedte in ging. Ze krijgt nu weer zo'n smal kontje, haar heupen steken helemaal uit, net als vorig jaar. |(
Ze krijgt toch wel aardig wat voer dacht ik. Pas had ze net kuil gekregen toen ik kwam en dat was een aardige berg. Ook krijgt ze twee keer per dag een halve schep Pavo podo grow en ze is pas nog ontwormd.
Groeit ze weer? Valt mij op dat veel Antonnakomelingen eerst de lucht in gaan en pas later de breedte opzoeken. (rond 2,5 jaar)
foss

Bericht door foss » zo 12 dec 2010, 18:05

Met Fjellko gaat het weer super heeft zijn vriendenkring uit gebreid veiligheid zoekt hij bij de merries en dollen doet hij met de ruinen en dekens slopen is zijn nieuwste hobby nou je kan niet zeggen dat hij zijn draad niet heeft gevonden.

Finnea ziet er super uit wat een actie foto moest je wel snel nemen zeker.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Suzanne

Bericht door Suzanne » zo 12 dec 2010, 18:51

hier ons Kootje :D onverwachts zadelmak nu dus :')
we stonden beetje te freubelen buiten en toen dacht ik even weer dekje oefenen en toen had stalgenootje heel licht zadeltje, eens even kijken... geen krimp he :+ singel vast.. stukje gestapt en gedraafd.. niks aan het handje... heerlijke lieve poownie van me :+: :+: *ubbbbberrrtrots* :D

Afbeelding

Afbeelding

tis wat! :D
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » zo 12 dec 2010, 19:00

knap van Kootje! Dat zou bij Fatoush niet gaan lukken vrees ik :=
Fatoush gaat ook eindelijk de breedte in, hij heeft best al een brede rug en billen. Maar zijn knie... |( |(
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » zo 12 dec 2010, 22:57

Hij lijkt hem op foto 2 wel wat zwaar te vinden, lijkt net of ie door z'n achterbenen zakt, hihi.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Plaats reactie