echt een baal-dag

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
myquitte
Contacteer:

echt een baal-dag

Bericht door myquitte » di 07 dec 2010, 20:14

ik kwam gisteren van mijn stage weer, ik was even gaan tanken en ik wilde wegrijden, achteruit. maar ik zag de auto achter me niet (we hebben een bus, peugeot expert) en ik reed er per ongeluk tegenaan. ik helemaal in paniek, die meneer achter de balie was de eigenaar van de auto. hij reageerde heel rustig en kalm. ik daarentegen half in tranen, half in paniek. mijn man gebeld en die kwam eraan. ondertussen kwam mijn moeder er ook aan, die was in de buurt. mijn man moest nog een half uur rijden....
de man van de auto bood me een kop chocomel aan, de eerste heb ik afgeslagen, ik kreeg nix door mijn keel.....
toen mijn man eindelijk er was hebben we de boel afgehandeld en gingen we weg. hij ging naar huis en ik zou bij mijn moeder eten, want ik zou met haar en de kat naar de dierenarts gaan, haar enige kat, die we 14 jaar lang hebben gehad, was ziek.

's avonds half 7 zijn we met doppy (de kat) naar de dierenarts gegaan. het ergste werd werkelijkheid hij had geelzucht, gezien zijn leeftijd, hij is 14, konden we wel met prednison en een pasta, maar wil je dat een kat van 14 nog aandoen? zijn maatje speedy was vorig jaar van ons heengegaan, ook die hebben we 14 jaar gehad en geboren zien worden. mijn moeder zei, ik wil dit doppy niet aandoen....ze dierenarts heeft hem een spuitje gegeven dat hij ging slapen....ik hield hem vast....toen begon hij te schokken en gal te spugen.....t was vreselijk.....ik moest toch erg huilen.....ja we hebben hem zo lang bij ons gehad.....maar het is goed zo.....hij heeft daarna nog een prikje gehad en toen is hij van ons heengegaan....mijn zusje was er ook, met z'n drieen hebben we afscheid van hem genomen.......lieve doppy, rust zacht....je bent nu weer samen met speedy.....on the rainbowbridge.....hij wordt morgenochtend gecremeerd......

toen ik 's avonds naar huis reed om half 9, voelde ik me leeg en moe. totaal op. alsof alle energie uit je weg wordt gezogen.....vreselijk....ik viel ook vrijwel direct in slaap toen ik thuis was.....vandaag ging het wel weer, maar als je er weer aan denkt.....het zal tijd nodig hebben. toen ik 10 was kregen we de poezen, nu woon ik al 4 jaar samen, maar hij heeft al die tijd bij mijn moeder gebleven. hij hoorde echt bij ons.
bedankt voor het lezen....moest het even kwijt......
Fran

Re: echt een baal-dag

Bericht door Fran » di 07 dec 2010, 20:33

Oh echt een rot dag! Ik heb laatst ook een aanrijding gehad maar dat was niet mijn schuld. Maar dan schrikt je toch behoorlijk!
Sterkte met het verlies van Doppy.
Olaf :L
http://www.facebook.com/fjordenshowteam >> nieuwe leden, altijd welkom :) <<
ing-1970

Bericht door ing-1970 » wo 08 dec 2010, 05:20

Een aanrijding ,daar hoef je toch niet zo overstuur van te raken? het is maar blik hoor,gelukkig dat de eigenaar kalm bleef.
Maar sterkte met het verlies van Dopey.
Afbeelding
Ivonne

Bericht door Ivonne » wo 08 dec 2010, 06:39

heel sneu van de kat......sterkte. Die auto is idd maar blik joh...maar ik kan me wel voorstellen dat je de schrik in de benen had
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » wo 08 dec 2010, 10:30

Helaas reageert niet iedereen zo 'het is maar blik'. Je zou maar een gek treffen die helemaal uit zijn plaat gaat omdat jij tegen zijn auto aangekomen bent. Kan me dus heel goed voorstellen dat je zo reageerde en overstuur was. Gelukkig trof jij een begripvol iemand en viel het achteraf allemaal mee.
Heel veel sterkte met het verlies van Dopey. Een dier verliezen is altijd moeilijk maar zeker als je er mee bent opgegroeid.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
Dennis

Bericht door Dennis » wo 08 dec 2010, 17:37

Veel sterkte met het verlies, zijn jullie mee geweest naar de crematie?
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
kristelhans

Bericht door kristelhans » wo 08 dec 2010, 18:13

Bah Michelle, wat een k*tdag zeg! Sterkte dan maar..snel een warme choco en taart in Zwolle doen!
Jeempie
Contacteer:

Bericht door Jeempie » do 09 dec 2010, 21:08

Wat een rotdag heb jij gehad. Wat sneu voor Doppy. Maar zo oud is 14 nou ook weer niet. Hebben jullie ook zijn bloed laten testen? Jammer dat jullie het niet meer geprobeerd hebben met medicijnen. Sterkte.
Zortin Z1 + 10 alweer! *o/* Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model ! :L :))
myquitte
Contacteer:

Bericht door myquitte » za 11 dec 2010, 07:51

dank jullie wel voor jullie reacties. en jeempie, ja, ik weet niet wat ik zou doen....hij is van mijn moeder, en voor zijn doen was hij wel oud...hij zag er slecht uit, niet mooi in de vacht, hij werd al wat ouder.....het is de beslissing van mijn moeder geweest.....hij was alleen, zijn maatje was vorig jaar overleden....nu zijn ze weer samen....ik denk dat al die dingen, eenzaamheid en meer, dat dat hem oud heeft gemaakt.....het is beter zo, denk ik.....hij is nu niet meer eenzaam en alleen.....
Vera

Bericht door Vera » za 11 dec 2010, 13:57

ik vind het van de kat ook erger dan van de auto hoor. Veel sterkte daarmee! Maar ik kan me wel voorstellen dat je er even van schrikt als dat gebeurt.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
janna
Contacteer:

Bericht door janna » za 11 dec 2010, 18:25

Als 1 ding mis gaat, dan gaat ook alles mis.
Wel fijn dat de eigenaar van de auto rustig bleef, liever zo'n persoon dat eentje die echt helemaal flipt.
En jammer voor jullie poes, maar soms is het maar beter zo....
Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)

Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
keeyzie
Contacteer:

Bericht door keeyzie » di 14 dec 2010, 10:21

pff dat zul je altijd zien, als er iets verkeerd gaat moet ook echt alles mis gaan.
Gecondoleerd met je kat, stiekem ga je je toch best hechten aan die beesten, en de simpelste dingen mis je het ergst.
Fijn om te lezen dat het alweer iets beter met je gaat, misschien moet je maar eens een keer lekker uitslapen.
ik merk bij mezelf dat wanneer ik slaap tekort heb mijn energie en motivatie ook enorm zakt.
Plaats reactie