Op je kont in de sneeuw

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Plaats reactie
Martine

Op je kont in de sneeuw

Bericht door Martine » zo 05 dec 2010, 16:14

Vandaag was het plan om lekker met Vjesta buiten te gaan wandelen, gezien onze hele bak vol met sneeuw ligt en k dat vervelend vind met rijden. Op stal aangekomen bleek dat de eigenaar van Vjesta d'r maatje Pjotr er ook was, en dus besloten lekker buiten een stapritje te maken met z'n 2en. Ik ben lekker zonder zadel opgestapt, Vjesta is buiten heel erg braaf, en tis ook wel lekker warm.

Affijn vertrokken met een erg enthousiaste Vjest. De dappere dodo heeft zelfs heel veel voorop gelopen, spannende dingen bekeken. Sommige stukjes waren vrij glad, maar lange teugel en been eraan en super pony loopt er overheen alsof ze gisteren nog in Noorwegen liep. Onze gewone route was eigenlijk helemaal ijs, dus lekker n beetje door wat woonwijken heen geslingerd, beetje gekletst. Vjes vond zelfs de auto's die over het ijs heen reden op straat niet eng, ze heeft heel eventjes staan blazen, maar daarna deed ze alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Braaaaaaaaaaaaf :D .

We komen in een rond lopende straat, waar in het midden een dubbele rij parkeerplaatsen is, met een grasveldje in het midden. De straat zelf zag er glad uit, dus we zijn het grasveldje op gegaan. Besluit die mafketel ineens naar rechts te draaien omdat er links een auto stond 8)7 . En omdat ik bezig was te ontspannen, zat ik dus ineens links op mijn kont in de sneeuw. Grote humor, helemaal omdat Vjesta me aankeek 'doe jij daar nou weer'. Toch maar besloten om verder terug naar stal te lopen, want deze stijve hark komt er zonder opstapje niet op. Gelukkig had ik wel thermoschoenen aan, en niet mijn stalschoentjes waar aan alle kanten gaten in zitten.

Al met al genoten van het winterslandschap en van die heerlijke pluizebal met d'r eigen grappen.
Ivonne

Re: Op je kont in de sneeuw

Bericht door Ivonne » zo 05 dec 2010, 18:39

maar goed dat er sneeuw lag, dat breekt de val :D
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Bailey

Bericht door Bailey » zo 05 dec 2010, 21:26

hihi, toch een voordeel dat die sneeuw zo zacht is. Ik zie het hoofd van Vjesta al helemaal voor me :D
Jankeke

Bericht door Jankeke » di 07 dec 2010, 08:56

Oh geweldig! Ik vind het trouwens toch knap een rondje te rijden zonder zadel op een iets te vrolijk paard.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Plaats reactie