Winter is begonnen, en hoe!!

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
DeeDee
Moderator

Re: Winter is in aantocht!!

Bericht door DeeDee » wo 01 dec 2010, 10:50

Dreeke schreef:@ Wendy: spierbevangen? Maar hoe kan dat dan? Hebben ze bloed getrokken? Balen zeg, hopelijk knapt ze snel weer op.
Ze heeft het eerder gehad dus w.d.b. stond ik er niet van te kijken. Gisteren smid op visite gehad om RB's ijzers te verwijderen en die zag ulvy rondstrompelen en vroeg inderdaad ook of ze spierbevangen was. Hij vroeg wel of hij even mocht kijken en hij twijfelt nu dus wel of het dat wel is. Hij wil graag even met zijn DA overleggen voordat hij actie onderneemt dus ik wacht nog even op zijn telefoontje.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 01 dec 2010, 11:10

Toen Vinga dat was moest in Vitamine E + Seleen bijvoeren.
Heb je dat ook voor Ulvy gekregen?
Helpt heel goed, doordat haar melkzuur nu te hoog is helpt Vitamine E-Seleen het overtollige
melkzuur af te voeren. Misschien weet je dit allemaal allang maar zo niet dan is het een handige tip :)
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 01 dec 2010, 11:35

Dat wist ik niet, maar ik neem het mee. Ik ga nu eerst even het telefoontje van mijn smid afwachten om daarna weer contact met mijn DA op te nemen. Dan zal ik jouw tip zeker even voorleggen.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » wo 01 dec 2010, 12:17

Gandhi heeft buiten geslapen vannacht haha..
hij hoort nu bij de mannen!

Ging goed, geen geren meer, hoeft niet meer zijn energie kwijt..!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 dec 2010, 12:21

Ik ben ook wel benieuwd hoe dat gaat met zo'n vijversteentje.. met stroom en of de paarden deze kunnen pakken.

Stoere Gandhi :D

Sterkte met Ulvy! Hopelijk knapt hij snel weer wat op.
Castor :L (v Topas) en Enzo de pret-terrorshet :D
the art of riding is to keep the horse between you and the ground. Afbeelding
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » wo 01 dec 2010, 13:06

Doe maar zij ipv hij ;)
Ilona

Bericht door Ilona » wo 01 dec 2010, 13:26

8)7 uit gewoonte 'hij' getypt O:)
Maar mijn bedoeling blijft hetzelfde hoor ;) ; dat ze maar snel op mag knappen!
Vera

Bericht door Vera » wo 01 dec 2010, 13:58

zullen we de titel van dit topic maar veranderen in: winter is begonnen?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
nina1993

Bericht door nina1993 » wo 01 dec 2010, 14:40

Het vijversteentje werkt inderdaad op stroom. Als je een beetje creatief bent kun je er wel wat mee doen. Wij hebben zoiets: http://www.wildkamp.com/wildkamp/Vivari ... 43200_WKNL

Wij hebben in de schuur een klein gat in een kozijn geboord. Daar gaat een verlengsnoer doorheen (alleen het snoer, de stekker zelf wordt er even af en aan gezet). Vervolgens hebben we een grote, afsluitbare emmer gepakt en redelijk onderin een gat geboord. Ook aan de bovenkant (daar waar de deksel aansluit) hebben we een stukje uitgezaagd. De pomp (dat zwarte doosje) zelf hebben we in de emmer gezet. Het blanke snoertje doe je vervolgens door het gat onderin en sluit je aan op de pomp. De stekker van het pompje laat je er aan de bovenkant uitlopen en vervolgens druk je de deksel erop. Dan is het nog een kwestie van de stekker aansluiten op het verlengsnoer en het vijverballetje aan de blanke slang. Dat balletje leg je dan in het water. Als ze eraan gaan zitten dan kun je de slang ook nog vastplakken op de waterbak. Wel heb ik altijd wat zand of bakstenen op de rest van de slang liggen zodat het wat minder uitnodigt om ermee te gaan spelen. Meestal blijven ze er echter wel vanaf.

In combinatie met een bal bevriest het water veel minder snel doordat het nog meer in beweging blijft.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Jankeke

Bericht door Jankeke » wo 01 dec 2010, 15:53

Nina@ Tjee wat slim!
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
Dreeke
Moderator
Contacteer:

Bericht door Dreeke » wo 01 dec 2010, 17:39

DeeDee schreef:Dat wist ik niet, maar ik neem het mee. Ik ga nu eerst even het telefoontje van mijn smid afwachten om daarna weer contact met mijn DA op te nemen. Dan zal ik jouw tip zeker even voorleggen.
Hier de link van de paardendrogist, staat bij informatie van het product precies wat het doet en waarvoor http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... en/101005/
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †

Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
DeeDee
Moderator

Re: Winter is begonnen, en hoe!!

Bericht door DeeDee » vr 03 dec 2010, 08:07

Bedankt voor de tip! Ik ga dadelijk lezen.
Ilona

Bericht door Ilona » vr 03 dec 2010, 09:59

Hier gaat het vanaf zondag weer dooien. De herfst lijkt weer terug te keren (of je daar nou perse blij van moet worden :? )

Herfst is wel het meest voorkomende jaargetijde in Nederland geloof ik...
Herfst-winter (paar weken)-herfst-voorjaar-herfst-zomer(paar weken)-herfst-herfst-winter.

Wat een stom woord is herfst eigenlijk als je dit een paar keer achter elkaar zegt.
Jilly

Bericht door Jilly » vr 03 dec 2010, 10:16

Dreeke schreef:Toen Vinga dat was moest in Vitamine E + Seleen bijvoeren.
Heb je dat ook voor Ulvy gekregen?
Helpt heel goed, doordat haar melkzuur nu te hoog is helpt Vitamine E-Seleen het overtollige
melkzuur af te voeren. Misschien weet je dit allemaal allang maar zo niet dan is het een handige tip :)
Klopt :j
Hay is een paar weken geleden ook spierbevangen geweest en ik voer sindsdien ook wat vitamine E/selenium bij.

Ik heb nu een goedje van de DA gekregen (stinken dat dat doet bah!), maar heb al wat gezocht en er is zo'n ongelofelijk aanbod in. Denk dat ik gewoon het eerste wat ik in het schap vind meepak want ik zie het verschil er echt niet in 8)7
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » vr 03 dec 2010, 11:57

Ik heb van die poedertjes gekregen die ik twee keer per dag moet geven. Ze mag absoluut niks meer hebben behalve hooi. De boterham waar dat poeder op zit is de uitzondering.
Bella
Contacteer:

Bericht door Bella » vr 03 dec 2010, 18:05

Denk er bij zo'n shet wel om dat je de selenium niet overdoseert. Teveel selenium is namelijk ook toxisch en werkt dan de spierbevangenheid ook weer in de hand. (dat is een van de weinige middelen die je bij een paard écht *eigenlijk te makkelijk* kan overdoseren)

Hier zo maar weer eens wat water sjouwen...geloof dat ik ditmaal maar begin met een emmer warm water...ijs smelten.
Geluk is de vrucht van intens werk
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » za 04 dec 2010, 11:28

Het zit mij niet lekker, ik denk namelijk helemaal niet dat het spierbevangenheid is, maar denk eerder de hoefbevangen kant op (ondanks dat ze niet in de typische stand staat en geen polsslag voelbaar is) De medicijnen die ik heb gekregen slaan namelijk helemaal niet aan. Ik heb de DA gebeld en hij komt vandaag nog langs. Heb haar net op stal gezet. Bah voel me er knap beroerd onder.
Viv

Bericht door Viv » za 04 dec 2010, 12:04

Getver Wen wat sneu. Spierbevangenheid kunnen ze zo in het bloed zien als ze een monstertje afnemen, en je kunt het zelf ook voelen aan dr spieren.
Ik heb toen bij Tjo en of andere siroop/stroop gekregen wat over dr voer moest, en de 2e keer paar jaar later spierverslappers en ontstekingsremmers.
Beterschapjes!
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies :D Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014 :L :L
Afbeelding
Esther

Bericht door Esther » za 04 dec 2010, 15:11

Als ze hoefbevangen is kian ze dan niet beter buiten, dat koelt lekker nu in de sneeuw..
Of zie ik dat verkeerd?? Naja eerst maar afwachten of ze echt hoefbevangen is..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Muis
Contacteer:

Bericht door Muis » za 04 dec 2010, 15:18

spierbevangen is iets anders dan hoefbevangen. Voor beide is de vrieskou juist niet goed.
het koelt juist weer te veel, zodat het erg pijnlijk kan zijn. Ook moeten hoefbevangen paarden goed opletten dat ze geen bevroren gras eten want dat maakt het juist ook weer erger. Zielig voor onze lando want die mag maar heel even buiten als het gras bevroren is. Leuk vind hij het niet, maar het is even niet anders.

Deedee sterkte ermee.

edit:
dit is vera (sandrien) op het account van muis (annemarie)
Vlekkie Z1 +1
Lando M2
Plaats reactie