Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
-
Viv
Bericht
door Viv » vr 26 nov 2010, 15:14
Ik heb mijn smid ook om dit beslag gevraagd voor de volgende beslagbeurt. Ben heel benieuwd.
Net alvast de bandjes van mn autootje gewisseld, staat nu weer met lelijke velgjes en winterbandjes

Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Esther
Bericht
door Esther » vr 26 nov 2010, 20:25
Mijn vader begon ook al over de winterbanden, want we wilden eigenlijk nog naar Bente binnenkort.. Maar als er al zo veel sneeuw ligt weet ik het nog niet..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » zo 28 nov 2010, 07:28
En ik hoorde dat er van de week aardig sneeuw naar beneden komt..
Was vanmorgen vroeg (moest half 8 beginnen op mijn werk, was 6 uur bij Gandhi) voor de waterbak een ijsbaan.
Ik heb mijn waterbak onder een regenpijp staan, zodat de regen rechtstreeks gedronken kan worden, maar van de week had het zoveel geregend dat die bak over was gestroomd. Ik heb nog zoveel mogelijk weg gehaald..maar het was een spiegeltje..
Heb hierop oud hooi gegooid in de hoop dat dit vastvriest en ze een antigrip laag krijgen.
Gandhi staat snachts binnen, die is overdag hele dagen buiten.
Vind het wel eng nu met die opgevroren modder en plassen..
Maar...ook veulens passen zich aan aan het weer??????????
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
-
Senna&Cajra
Bericht
door Senna&Cajra » zo 28 nov 2010, 09:24
Esther in Duitsland zijn winterbanden verplicht. Anders krijg je een boete en ook nog een boete als je het verkeer ophoud door als je b.v. niet met de auto weg kunt komen op een heuvel.
-
Esther
Bericht
door Esther » zo 28 nov 2010, 10:16
Weet ik, maar als er veel sneeuw ligt weet ik niet of we uberhaupt nog wel gaan, dan wordt het zo'n rotreis..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Viv
Bericht
door Viv » zo 28 nov 2010, 14:14
Ze geven alleen voor morgenmiddag sneeuw op hoor vooralsnog. Áls het al valt.
Ik ben eruit, ik heb gewoon 2 superpoownies

Tjody STERmerrie, Cadiz STERruin!!
Cadiz Ruinenkampioen 2008 + reserve ruinenkampioen 2009, 2012, 2014

-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » zo 28 nov 2010, 22:56
Ik dacht pas voor woensdagmiddag sneeuw. Is het weer veranderd...ik heb geen zin in sneeuw. Vandaag was de waterbak weer dichtgevroren, poep zat weer vast (wel een voordeel de volle kruiwagens zijn erg licht

). Maar kunnen we de sneeuw niet gewoon boycotten?
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Gerritje
Bericht
door Gerritje » ma 29 nov 2010, 07:56
hier alles hard en bevroren. we slepen weer met water. gisterochtend al rondje door de stal gedaan met emmer. niemand dacht dat waterbakken al bevroren zouden zijn... nu dus weer slepen... ben blij dat het droog was voordat de vorst inzette. de bak is hard, maar er ligt geen ijs in. en op het land ook geen ijsplaten. alleen even vooraan bij de ingang, maar dat lopen ze wel kapot.
Zoef staat ook op zijn winterbanden ;-) ik heb ook sneeuwbeslag. alleen loopt bij mij de ring door, en ik heb geen widiapuntjes. ik ga niet rijden met sneeuw, het is puur voor dat hij op het land kan.
---
-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » ma 29 nov 2010, 10:44
Hier begint het een klein beetje te sneeuwen. Maar hele kleine vlokjes. NEt de paarden even buiten gedaan om uit te mesten en toen weer terug naar binnen. Ik had gevraagd of ze een keer de wei/bak recht wilden trekken voordat het begon met vriezen, anders is het zo hobbelig. Dat is nog niet gebeurd. Hopelijk gebeurd dat snel.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Dreeke
- Moderator
-
Contacteer:
Bericht
door Dreeke » ma 29 nov 2010, 11:10
Hier is het kouddddd geen sneeuw maar wel erg koud.
Gisteren heb ik Dakota zn paddock afgezet omdat er deels plassen in liggen en hij daar op kan schaatsen met zn ijzers.
Heb een droog stuk afgezet zodat hij toch lekker naar buiten kan de hele dag.
Op de wei gaat het niet worden, vorst = veel fructaan en daar is hij gevoelig op dus dan maar in de paddock met flink wat hooi.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
-
Tamara
-
Contacteer:
Bericht
door Tamara » ma 29 nov 2010, 11:19
hier sneeuwt het nu ook. Gras is allang op, dus over fructaan geen zorgen gelukkig. de dames eten flink hooi, zeker 1 hele baal daags.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » ma 29 nov 2010, 11:29
Nou Gandhi was gisteren gewoon aan het racen over die bevroren ondergrond. Nu was het nog niet keihard, maar vanmorgen wel..
Hij kon vanmorgen amper over de modder heen lopen, hihi, leek wel een pas geboren veulentje dat leert lopen.
Gelukkig is het voor de stal bestraat.
Ik dacht als hij blijft sjezen, of als hij dat vandaag gaat doen, moet ik ze misschien op de wei zetten, dat is egaler. Maar ik had niet aan die fructaan gedacht. Wist niet dat je daar ook met vorst op moest letten?
Dan moet ik misschien een stuk afzetten in de paddock van het betegelde stuk. Maar dan hebben ze maar een klein stukkie, vind ik ook niet alles.
Eerst maar es afwachten of hij nu ook idioot gaat rennen op die ondergrond. Aan de hand daarvan actie ondernemen.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » ma 29 nov 2010, 11:44
-
leoensuzanne
Bericht
door leoensuzanne » ma 29 nov 2010, 13:03
Zo ziet het er bij mij ook uit. We hadden gevraagd of er een boer wilde komen om met de tractor de grond wat egaler te trekken, maar die kon nog niet. Wanneer hij nu zal komen? Ik vind het vooral vervelend voor de shet en pony. Evita vindt het nogal leuk om achter de dames aan te lopen en dat kunnen ze zo niet.
Vanochtend even buiten gehad met dikke jas aan om stallen uit te doen en nu weer lekker binnen.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
-
Esther
Bericht
door Esther » ma 29 nov 2010, 14:32
Het is opgehouden met grommen, zoals dat hier heet, het sneeuwt nu.. Even kijken wat ik zal doen op stal of niet?? Als ze buiten blijven krijgt Tea wel een dikkere deken op, de gevoelstemp. gaat aardig dalen de aankomende dagen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
-
Marijke_
Bericht
door Marijke_ » ma 29 nov 2010, 14:44
Helaas niet alleen de gevoelstemperatuur ze hebben woensdag over -8 overdag en -16 's nachts. Dat is gewoon echt veel dalen

.
Morgan!!

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
-
Vera
Bericht
door Vera » ma 29 nov 2010, 14:55
Er ligt hier nu zo'n 4 cm ijs op de sloten. De kleintjes zullen het weekend wel weer naar huis komen, want dat gesjouw met water is niet echt handig. Nu kan ik het nog redden met een wak hakken, maar dat zal niet zo lang meer duren als het zo door gaat.
Vind het nu al niet meer leuk.
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
-
Anne&Wendie
-
Contacteer:
Bericht
door Anne&Wendie » ma 29 nov 2010, 15:02
Ben er ook al klaar mee
Wilco heeft ook een dikkere deken op.
Vorig jaar ging het goed met 200 grams maar hij had het nu toch niet warm.
Heeft natuurlijk ook veel minder spekkies nu
De les voor vanavond maar afgebeld, geen zin in geglibber.
Voegt ook weinig toe, vanavond rijden en dan de hele week weer niet.
Trees
Hinte
Gipsy
Meis
Mini fjorden power
Bas en Wilco voor altijd in ons hart
-
ukoldaatje
Bericht
door ukoldaatje » ma 29 nov 2010, 15:14
Ben vanmorgen ook weer aan het ijsbreken geweest in de waterbakken en dan vanuit huis met gieters water naar de bakken gesleept.
Dat is zo mega rot klus zeg!
Maar behalve het ongemak voor mezelf, maak ik me altijd zorgen om mijn paarden, of die wel kalm aan doen met deze ondergrond.
En vrees dat we weer een lange koude winter zullen gaan krijgen hoor, als ik zo de berichten hoor en lees in de krant.
-
DeeDee
- Moderator
Bericht
door DeeDee » ma 29 nov 2010, 19:03
Heb de smid toch maar gebeld om de ijzers eraf te komen halen. Hij wilde gelukkig een gaatje voor mij maken en komt morgen. Ik ging straks vaseline op de hoeven doen en tilde RB's hoef op en hij gleed zo weg met zijn andere been.

Nou dag dat risico ga ik dus echt niet nemen. Eraf met die dingen. Zonde want ze lagen nog niet zo lang, maar liever dat dan een paard in de kreukels. Gelukkig staat er nog wel gras op de wei waardoor hij daar net wat meer grip heeft als op de omgeploegde grond.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull

<-speciale editie van mijn onderschrift