Winter is begonnen, en hoe!!
Re: Winter is in aantocht!!
Ik hoor net op Editie NL dat er weinig of geen sneeuw gaat vallen in nederland maar wel vorst.
OP ondergelopen weelanden (mijn rijbak dus?!!?!?!) moet je maandaqg kunnen schaatsen.
OP ondergelopen weelanden (mijn rijbak dus?!!?!?!) moet je maandaqg kunnen schaatsen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
haha, trek de schaatsen dan maar uit de kast!claudia schreef: OP ondergelopen weelanden (mijn rijbak dus?!!?!?!) moet je maandaqg kunnen schaatsen.

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- Love_Jordy
YEEESSSS Ik hou van kou! 
laat de sneeuw maar lekker weg blijven

laat de sneeuw maar lekker weg blijven

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Jordy mijn Toppertje! 19/03/1997 - V. Barstad.
B + 11.
L1+11. ★★★★★★★★★★★
L2 Startgerechtigd!
Vanochtend was het schuurdakje ook al flink ijzig, maar denk dat het allemaal wel meevalt. Schaatsen is nog helemaal niet aan de orde als het overdag nog boven 0 is.
- ukoldaatje
Nou ik maak me al zorgen om die vorst.
Voordeel is dat het stro zo mooi schoon blijft en ze geen modder het straatje voor de stallen en in de stallen kunnen lopen.
Heb net mijn paps gebeld, was vanmorgen aan het mesten en de tegels voor de stallen hadden een laagje water. Heb mijn best gedaan om dat eraf te halen maar dat ging niet goed of makkelijk.
Deresr van de uitloop is een grote blub bende.
Vorig jaar ging dat perfect, Ukolda en Sam en Swieber pasten zich aan aan de vorst en liepen heel voorzichtig.
Maar Gandhi is een jonge wildebras..
Dus met paps net overleg gepleegd hoe we dit kunnen gaan aanpassen.
Voordeel is dat het stro zo mooi schoon blijft en ze geen modder het straatje voor de stallen en in de stallen kunnen lopen.
Heb net mijn paps gebeld, was vanmorgen aan het mesten en de tegels voor de stallen hadden een laagje water. Heb mijn best gedaan om dat eraf te halen maar dat ging niet goed of makkelijk.
Deresr van de uitloop is een grote blub bende.
Vorig jaar ging dat perfect, Ukolda en Sam en Swieber pasten zich aan aan de vorst en liepen heel voorzichtig.
Maar Gandhi is een jonge wildebras..
Dus met paps net overleg gepleegd hoe we dit kunnen gaan aanpassen.
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Gandhi past zich ook wel aan hoor, hebben ze snel genoeg door.
- ukoldaatje
Ja, zou je denken?
Hij springt en rent namelijk nu nog vrolijk door de bagger heen..(hij doet aan modder-duiken
schijnt een erg leuke sport te zijn
)
Hopen dat ie zich idd aan past..
Hij springt en rent namelijk nu nog vrolijk door de bagger heen..(hij doet aan modder-duiken

Hopen dat ie zich idd aan past..
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Zijn hier meer 24/7 buiten paardjes die op ijzers staan? Hoe gaat dat bij jullie? Ben nu al een paar daagjes niet meer bij de beestjes geweest omdat ik met griep in bed lag. Krijg ook beetje weinig mee van het weer. Ja dat het niet sneeuwt dat zie ik wel 

Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

geen ervaring met 24-7 en iujzers. Maar ik zou ze er af haen, als het kan. Als het echt niet anders kan, danis het niet anders. Nisko heeft natuurlijk vorig jaar ook overleefd, maar vind het wel ´´gevaarlijk´´ voor de benen.
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Andy belde rond 5en op dat er 2cm sneeuw/hagel lag in reeuwijk 
Hier niks aan het handje schitterend weer (krappe 20km verderop).

Hier niks aan het handje schitterend weer (krappe 20km verderop).
Hier is het gelukkig de hele dag super geweest.
Nu is het wel fris maar wel droog.
Ik twijfelde nog om de kleintjes binnen te doen maar het is hier nog gewoon goed en zij vinden het heerlijk buiten.
(ik maar hooi neerleggen maar ze eten er niet eens van)
Nu is het wel fris maar wel droog.
Ik twijfelde nog om de kleintjes binnen te doen maar het is hier nog gewoon goed en zij vinden het heerlijk buiten.
(ik maar hooi neerleggen maar ze eten er niet eens van)
Laatst gewijzigd door claudia op do 25 nov 2010, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Jeskim staat 24/7 op ijzers, vorig jaar koekte alles er dus onder, was wel sneu..
Heb wel vaseline eronder gesmeerd en alles.. Is verder ook een heel gebik om alles er weer onderuit te krijgen..
Ik heb vandaag natte sneeuw gezien, was maar heel even, maar het was er!!
Heb wel vaseline eronder gesmeerd en alles.. Is verder ook een heel gebik om alles er weer onderuit te krijgen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Hier vooral veel regen maar verder..... gister hele dag zon gehad. Nog 2 dagen te gaan, even volhouden zo dan gaan we het redden maandag.
Er schijnen van die ringen te zijn die je aan de binnenkant wat tegen het ijzer aandrukt waardoor de sneeuw veel minder kan krijgt.Esther schreef:Jeskim staat 24/7 op ijzers, vorig jaar koekte alles er dus onder, was wel sneu..
Heb even voor je gezocht, hier staan meerdere linken in:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=120&t=1392174
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Had ik gisteravond ook. In steenwijk behoorlijke sneeuw voor de ruiten. Meeste bleef niet liggen vanwege het natte wegdek, maar op de brug ging ik toch maar even wat terug in het gas...als ik daar moet remmen, kwam het niet goed. Daar bleef het dus wel liggen en had ik zo een paar cm te pakken. Zag mijn rij-plannen alweer in de sneeuw vallen, maar thuis aangekomen was er geen spoor van ook maar enig sneeuwvlokje zichtbaar....zit je 14 km verderop.Viv schreef:Hier niks aan het handje schitterend weer (krappe 20km verderop).
Geluk is de vrucht van intens werk
hier staat Githa ook buiten met vierkant beslag, die is altijd heel voorzichtig als het vriest en glad is (rijden is dan onmogelijk maar ja...)
ik ga wel bevragen naar dat sneeuwbeslag eind december als de smid de volgende keer komt, nu is ze nog maar net een maand beslagen, nogal vroeg om hem al terug te laten komen he
ik ga wel bevragen naar dat sneeuwbeslag eind december als de smid de volgende keer komt, nu is ze nog maar net een maand beslagen, nogal vroeg om hem al terug te laten komen he
-
Anca is een ijzer kwijtgeraakt met al die modder. Mijn smid komt als het goed is, begin van de week en dan wil ik dat hij er ook maar de ijzers onderuit haalt bij Anca.
Ik vette ze in als ze naar buiten gingen, in ieder de onderkant. Maar dat hield nog niet altijd de sneeuwklompjes buiten. Vandaar dat ik ze maar wil proberen zonder ijzers. Die ringen in de ijzers weet ik nog niet of ik dat iets zou vinden. Ik had het nog nooit gezien.
Ik vette ze in als ze naar buiten gingen, in ieder de onderkant. Maar dat hield nog niet altijd de sneeuwklompjes buiten. Vandaar dat ik ze maar wil proberen zonder ijzers. Die ringen in de ijzers weet ik nog niet of ik dat iets zou vinden. Ik had het nog nooit gezien.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tis een klein risico ja met ijzers. Maar ja, Nisko kan echt niet zonder dus keus had ik niet. Als ik wel keus had zou ik ze er zelf onderweg laten halen. Ben ook blij dat Anka geen ijzers heeft, hoewel ik daar vorig jaar ook ijsklompjes van vond. Bleef zelfs onder een ijzerloze hoef nog behoorlijk wat sneeuw wat zitten.Tamara schreef:geen ervaring met 24-7 en iujzers. Maar ik zou ze er af haen, als het kan. Als het echt niet anders kan, danis het niet anders. Nisko heeft natuurlijk vorig jaar ook overleefd, maar vind het wel ´´gevaarlijk´´ voor de benen.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Het is nu gelukkig aan de gebruikers van Jeskim om te bikken, maar die man is hoefsmid dus misschien kent hij die zooltjes wel.. Daar komt ze ook elke nacht op stal, dan kan ze weer ontdooien, hihi..
Sneeuw in Steenwijk, heb ik hier niets van vernomen..
Sneeuw in Steenwijk, heb ik hier niets van vernomen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Om even terug te komen op het sneeuwbeslag: er is niets veiliger dan dat
, paarden hebben veel meer grip dan zonder ijzers. In Scandinavië doen ze niet anders en de paarden daar lopen zelfs koersen in de sneeuw. Als er enig risico zou zijn, zouden ze daar niet aan beginnen. Het is juist de onwetendheid van de paardeneigenaren hier dat de functie ervan in twijfel wordt getrokken, hoewel steeds meer paardeneigenaren het gaan ontdekken en als positief ervaren.
Wanja staat nu voor het tweede jaar vierkant op ijzers met sneeuwbeslag en ik wil niet meer anders.
Zo ziet het er trouwens uit: http://img230.imageshack.us/img230/3253 ... ooltje.jpg
Vorig jaar met de grote hoeveelheden sneeuw, de regelmatige dooi met ijspistes als gevolg en daarna weer de sneeuw op het ijs heb ik hier geen centje pijn gehad. Ja, ik had meer moeite om Feline in de wei te krijgen met het ijs, want die was ijzerloos. Waar Wanja feilloos grip had, liep Feline te schaatsen

Wanja staat nu voor het tweede jaar vierkant op ijzers met sneeuwbeslag en ik wil niet meer anders.
Zo ziet het er trouwens uit: http://img230.imageshack.us/img230/3253 ... ooltje.jpg
Vorig jaar met de grote hoeveelheden sneeuw, de regelmatige dooi met ijspistes als gevolg en daarna weer de sneeuw op het ijs heb ik hier geen centje pijn gehad. Ja, ik had meer moeite om Feline in de wei te krijgen met het ijs, want die was ijzerloos. Waar Wanja feilloos grip had, liep Feline te schaatsen

Rust zacht lieve Wanja, ik zal je nooit vergeten kanjer!
* 02-05-2001 † 05-02-2012
* 02-05-2001 † 05-02-2012