Vera schreef:wat doet iedereen toch moeilijk over welke deken. Bekijk het eens anders: doe jij een andere winterjas aan als het sneeuwt dan wanneer het niet sneeuwt? Ik niet in elk geval ik heb er maar eentje.
Mijn paarden krijgen alleen een dikkere deken op, op het moment dat ik ze scheer, want die vacht groeit ook weer bij. Dus alleen als de vacht eraf gaat, komt er een deken bij. En net wat Viv ook al zegt 300 gram is al heel wat hoor.
helemaal mee eens
ki-m-m-ie schreef:Wat ben ik dan een kutje als ik jullie berichten over hoeveel gram lees
Mijn meiden staan al onder 340 waterdichte deken
Ben wel helemaal weg van mijn mooie BR dekens

Dat is wel het maximun hoor. En ze zijn helemaal geschoren.
damn dat is echt veel.... met 200 gram red je het ook wel ook al zijn ze geschoren zo voor de eerste keer hoor

anders kunnen ze straks helemaal niks meer hebben
ik houd hier altijd aan: 1e keer scheren gaat de 200 grams erop
2e keer scheren (als het meestal ook echt goed vriest) gaat de 400 grams erop
en vanaf daar is het alleen maar weer afbouwen naar de 200 en dan weer niks, gaat prima...
als een paard het te koud heeft, maakt hij in enkele dagen een dikkere vacht aan dus daar hoeven mensen zich echt niet zo druk om te maken...
mijn paarden staan 24/7 buiten met stal erbij en staan voornamelijk buiten bij de hooiruif en buiten uniek om staat alles zonder deken en die kunnen ook echt wel tegen die sneeuw die gaat vallen komende tijd

en zo niet maken ze meer vacht aan of gaan ze even binnen staan