Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Tamara
Contacteer:

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door Tamara » wo 17 nov 2010, 18:49

hihi, slaat het nog niet over op je paard?

Ik wil even zeggen dat karev zooooo lief is....
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 17 nov 2010, 20:48

Neuh, relaxt paard haha. Nisko heeft dat nooit maar Anka doet soms nog wel eens jolig als de boel in de weides gaat rennen als je langs komt. Maar goed, hebben wel meer paarden. Rennende soortgenoten is toch wat aparts blijkbaar.

Anka is ook zooooooo sweet. Moest Nisko nog flink terecht zetten net, die dramt echt met op stal zetten terwijl Anka netjes meeloopt en braaf en relaxt haar stalletje in gaat. Ben echt dol op haar :+: .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » wo 17 nov 2010, 23:29

Tamara schreef:
Ik wil even zeggen dat karev zooooo lief is....
:+: :+: :+: allemaal roze wolkjes hier, heerlijk!
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Esther

Bericht door Esther » do 18 nov 2010, 16:32

Moest nog even laten weten, maar de eskadrondeken valt erg mooi bij Tea haar hals!! Ze heeft nu een 185 op en hij ligt echt mooi!! Er steekt ook geen buikje onderuit en ze heeft een buikje.. Misschien mocht hij net 3 cm langer bij haar billen, maar dat is voor mij geen ramp..
Apart stofje, waterdichtheid wordt nog getest, maar dan moet het wel eerst gaan regenen, hihi..
Maar geen deken voor een speelse ruin, of weidegenoot van een speelse ruin, het lijkt me geen oersterke deken, maar Tea kan het er prima mee doen, die heeft geen dekenhangkinderen om zich heen!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » do 18 nov 2010, 17:54

Oke! Laat nog maar eens even weten of ie goed waterdicht is.. Heb vandaag fantastische les gehad, hij doet t zoooo goed!! echt megagevoel! Hij is lekker slank, zit onder de appelltjes en barst van de energie, zit lekker in zijn velletje denk ik. Van 't voorjaar M1 wordt makkie zegt instructrice haha.. *o/*

Aty gaat nog niet zo geweldig eigenlijk, ze houdt niet echt van dressuren geloof ik hoor. Vind wel beetje sneu eigenlijk. Maar donderdag maken we t beste er van en dan kan ze lekker met verlof :+: Ik duim zoooooo voor een B
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

Annemarie

Bericht door Annemarie » do 18 nov 2010, 18:49

Haha, Marjan helemaal positief over Dancie? Vidn dat je eigenlijk ook wel eens een startkaart moet :P

Ik ben zooo in luv met mijn allerliefste schattige A-tje. Heb haar uit de wei gevist en ben lekker naar de manees geweest. Geen zin in modderrijden vandaag in de buitenbak. En ze was braaf :+: . Braaf de wei uit, netjes de trailer op en heel braaf in de binnenbak. Lekker de heeeeeeeeeeeele bak voor mezelf. En ze deed goed haar best. Geen gehoest meer, alleen vond ik de ademhaling wel wat zwaar, maar kan ook best dat ik spoken zie 8)7 . Daarna lekker losgelaten in de bak, maar nooit 1 ke rollen he? Of bij mij staan knuffelen, achter me aanlopen of over de bakrand staren naar de Fjord in de stal op de manege. Ze gaat echt precies daar staan steeds. Maar rollen ho maar. Heb het niet voorgedaan O:) en paard dus maar op de trailer gezet. Thuis lekker op stal gezet. Lief peerd.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » za 20 nov 2010, 01:04

In luv zijn is t lekkerste wat er is!!
Euh.. Marjan is Hanneke geworden.. :o
Al een poosje... keer zo goedkoop en bevalt super!
Zij was ook degene die zag dat Ad niet helemaal oke in zijn heupen was toen. Marjan zei puberteit... O:)
Adanco, Jars x Eros

L2 Fjordsport

foss

Bericht door foss » za 20 nov 2010, 05:33

Ik heb besloten om volgend jaar mee te doen met Annelisa aan de zadelproef heb nog een jaar om te oefenen vind het wel een uitdaging.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Reinou
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Reinou » za 20 nov 2010, 08:03

Ik ben nu al benieuwd Karin :D
De kwaliteit is duidelijk aanwezig, het is alleen de vraag of het er uit wil komen. Misschien doen de zwangerschapshormoontjes haar (hopelijk) goed volgend jaar? :D
:+: Finnea, v. Timor x Woudina v. Bjorkmann :+:
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 20 nov 2010, 13:18

denk dat wij morgen een A/tjes meeting hebben in Eext
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 20 nov 2010, 20:44

Ik heb vandaag weer sinds een poos op mijn bommetje gereden! Grrrr, ik word er zo moe van. Toen ik aan kwam, stonden alle dames dezelfde de kant op te kijken. Er liepen koeien bij de buurman. Anca eruit gehaald, en blazen/snurken! Haar binnen gepoetst en ze is me 2x ontsnapt!!! Terug gehaald, binnen gepoept van de spanning van de koeien. toen maar eerst gelongeerd, sjezus, ze vloog bijna! Toen wilde ik haar de andere kant in laten lopen. Ze stopt, gooit haar nek omhoog en ik dacht dat ze op d'r achterbenen zou gaan staan! Dat deed ze eventjes en toen gooide ze haar kont omhoog en d'r benen erachteraan. En 1 ervan raakte de zijkant van mijn bovenbeen. Niets ernstigs, alleen kwam er stoom uit mijn oren!!! Haar even flink laten lopen, zodat ik zelf ook weer rustig werd en toen ben ik er op gaan zitten. Ze was flink voorwaarts. Het werd schemerig, dus zette Leo de lamp aan. Het volgende enge, toen er ineens een paar fietsers aan kwamen! Toen vloog ze weer weg. Oh, ik wil een goede bak!! En meer tijd!!!
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Annemarie

Bericht door Annemarie » za 20 nov 2010, 22:14

Anka is kaal :x . En ik vind het toch een potje lelijk :o . En het bij-effect was ik ook nog niet heel wild van. Anka is vrijdag geschoren door mijn instructrice. Ze had nog nooit een paard geschoren waar zo veel haar vanaf kwam en nog nooit 1 die zo braaf was. Geen idee of Anka ooit geschoren geweest is, maar zelfs hoofd en oren konden zo zonder problemen geschoren worden. De lieverd heeft geen stap verzet en vond het zaaalig. Ze ging steeds heel lief mij terugkriebelen. Vet schattig :+:

Daarna gezadeld en gelest. Als de bij-effecten van het scheren zo heftig blijven scheer ik noooooooooooit weer := . Versnellingen 1 t/m 5 stuk, vast in de 6e versnelling :o :o . Ooo, ik kende haar niet terug. Dribbelen druk doen, ik dacht als iemand nu een lucifer afsteekt gaan we af. We hadden ook voor het eerst in het donker les in een met kunstlicht verlichte bak. OMG, ik dacht echt dit wordt niets. Maar juffie zegt dan hup rijden met die handel, blijven rijden, wel gewoon been eraan ook al ga je hard. Pffff, ik hoop dat dit gauw weer normaliseert, my god.

@Carolien: je moet lessen bij wie je je goed voelt zeg ik altijd. Zelfde met DA's en hoefsmeden, heel persoonlijk met wie je goed kan en in wie je vertrouwen hebt.

@Suzanne: soms kan je ze wel wat he? Had ik gisterennog, Anka heeft ineens bedacht dat feilloos op de trailer lopen even weer verleden tijd is -:(- . Jouw Anca is echt een druktemaker he?
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 20 nov 2010, 23:51

Annemarie schreef:@Suzanne: soms kan je ze wel wat he? Had ik gisterennog, Anka heeft ineens bedacht dat feilloos op de trailer lopen even weer verleden tijd is -:(- . Jouw Anca is echt een druktemaker he?
Ja, dat is ze echt! Jezus, ik heb nog nooit zo'n hete fjord gezien. En dan 'tref' ik het, dat ik haar zelf heb.

Nu is het wel zo, dat we gewoon erg weinig tijd hebben. Ik wil haar regelmatig rijden, maar door onregelmatig werk van zowel Leo en mij, plus de kids en het slechte weer, wil dit allemaal niet zo lukken. Maar ook al heb ik haar erg regelmatig aan het werk, dan nog wil ze nog niet rustiger worden. En dan kan ik haar wel wat doen! }-) Ik moet zeggen, dat ik niet meer gefrustreerd raak, als ik er op zit. Daar heb ik niets aan, en zij ook niet. Maar als ze dan zo'n geintjes flikt als vanmiddag, terwijl ik langs haar sta... Dan krijgt ze wel op d'r donder. Anca en ik blijven voor mijn gevoel in een machtsstrijd. Tegen Leo kijkt ze op, dat is haar 'leider'. Ik ben ook een 'merrie' in de strijd voor de 'leider'. Ze vergeet wel eens, dat ik ook nog boven haar sta. Althans, dat is mijn gevoel. De laatste tijd ging het heel erg goed, had ik weinig moeite met haar, tot vandaag weer. Die koeien was het grootste punt. Daardoor bouwde ze erg veel spanning op en dan 'vergeet' ze mij. Nou ja, morgen ga ik weer rijden en ik longeer haar gewoon van te voren maar weer. Als ik het niet vertrouw, klim ik er niet op. Maar ik ben niet bang van haar.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » zo 21 nov 2010, 10:07

is wel logsch Annemarie, ze is een stuk frisser nu zonder jas. Heb je geen uitrij deken? Anders mag je de mijne wel lenen, zien of dat werkt?
Annemarie

Bericht door Annemarie » zo 21 nov 2010, 10:20

Ik wil die van jou wel lenen. Heb 1 te leen van mijn instructrice maar die is een beetje king-size hahaha.
Fabienne-Fotografie

Bericht door Fabienne-Fotografie » zo 21 nov 2010, 19:12

hi meiden,

ff snel!
alles hier goed, druk met mn vakantie en trouwerij vandaar dat ik lang niets heb laten horen!
paard loopt als een zonnetje, we hebben zelfs de rechtergalop weer gevonden!

liefs Fab
Azalie :: Isabeau
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 24 nov 2010, 07:45

Gister heerlijk gelest met mijn kale. Viel wel op dat er geschoren was 8)7 :D Iedereen vond het mooi, nou ik nog O:) . Anka deed weer super haar best. En opladen bij de manees ging weer als vanouds. Thuis had ik Wilfred ingehuurd en had ze inderdaad nog steeds geen zin. Uhm tsja, jammer dan :roll: .
Charret

Bericht door Charret » wo 24 nov 2010, 09:29

@Annemarie, je hoort idd vaker dat ze wat frisser worden van scheren. Was het dinsdag al wat minder met het rijden? Ik vind het haar ook neit mis staan op die foto van jullie 3en bij pics plaza.

@Suus, hebt hebt echt een KWPNér in een Fjorden jas he? Ik kan me best voorstellen dat je daar soms heel heel moe van wordt. Maar missschien is het idd minder wanneer je regelmaat in het rijden krijgt. Waar las ik dat toch, dat een paard met 3 uur beweging per dag een fijner karakter krijgt.
Nou die van jou staat alleen al 3 uur buiten toch? Misschien moet jij wel 3 uur rijden ;)

@Carolien, wow dat gaat best snel dan. Super zeg! Wat rij je nu?

Met Alies gaat het goed. We hebben een periode gehad van ong. 3~4 weken dat het rijden bijna niet ging. Ze is van die wkn. dikke 2,5 week hengstig geweest en zonder gein wat een pis merrie was het :=
Ze ging tijdens het rijden in de contramine. Bij de buiging kreeg ik net niet goed het nekstuk gecorrigeerd. Dus wat voltes e.d. en toen kwam het hup standje turbo aan. Ja een volte netjes rijden kan dan niet. Dus weer terug in tempo en opnieuw. Zo ging het steeds. Wanneer ik een beetje been aanlegde alleen spoot ze vooruit. Op de rem ging erop. Dus gaf ik been bij hup een bok. En nog een en nog 1. En dan was het over en kon ik verder met wat ik was begonnen. Het was echt zo raar. Alles natuurlijk netjes nagekeken, maar er was geen echte reden.
Lies kan het zo goed, maar je krijgt het niet voor niks :=
Nu gaat het weer goed en is er niks aan de hand. Zo maf. Een echte merrie.
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Annemarie

Bericht door Annemarie » wo 24 nov 2010, 09:39

Gisteren was totaal geen verschil met toen ze nog haar had. Ze was juist heel rustig en gehoorzaam. Merkte het met poetsen al. Heb met losrijden ook geen uitrijdek meer opgedaan. Had ik zondag nog wel met buitenrijden om hele frisse uitspattingen tegen te gaan.

Anka staat het geschoren zijn op zich wel ja. Maar toch, dat donkere kleurtje is wel heel mooi wat ze normaal heeft. Naja, van de zomer maar weer dan. Benieuwd of ik het met 1x scheren af kan. Denk van niet.

Hihi, Lies in de contramine . Met hengstigeheid zijn mijn dames niet echt lastiger. Met buitenrijden wel alerter en wat huppeliger soms. En hinniken naar elk paard in de wei terwijl ze anders beide hun snavel houden met buitenrijden.
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » wo 24 nov 2010, 11:38

@Charret, ik vraag me af of het KWPN'er in fjordenkleren is. Is het niet een arabier? Gruwels.... ik word er vervelend van.
En ik denk dat je zeker wel gelijk hebt dat ze iedere dag aan het werk gezet moet worden, maar dat komt er tot nu toe gewoon niet van. Ik heb te weinig tijd en te weinig mogelijkheden om dat nu te doen. Ik hoop dat dat gaat veranderen.
Plaats reactie