Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
Re: Met veel plezier naar het F-jes topic deel 4!
volgende week is fayah weer "thuis"
Claudia zal haar wel heel erg gaan missen en Guus ook!
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Vera schreef:volgende week is fayah weer "thuis"
Dat schreef ik al

Ik zal haar echt missen

Maar het meeste zal Guuske haar wel missen , die zijn zo close.
Arm beestje, hij moet het hierna met terror Nono gaan doen.

Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Go Fatoush en Ivonne
Heerlijk die updates, blijven plaatsen hoor! Liefst met foto's ter illustratie van zijn gekke gedrag uiteraard 
Wat zijn Freyr en Floranth ook lekker gegroeid zeg. Leuk dat ze weer thuis zijn! Nu maar hopen dat het gauw beter gaat en ze weer samen kunnen.
Finnea was weer zo heerlijk braaf vandaag. Heb haar eerst even gepoetst terwijl ze met de shovel heen en weer aan het rijden waren, tis net alsof ze dat ding niet eens ziet. Daarna heb ik haar alleen in de paddock gezet, nou daar is ook niks aan
Ze gaat bij het hek staan en verzet nauwelijks een stap...behalve toen de pennymeisjes- en jongetjes hindernissen in de buitenbak gingen opbouwen met de nodige herrie erbij, daar keek ze wel even naar. Ze heeft in totaal misschien 2 rondjes gelopen
Suf beest.
Maar terug naar stal gaat de versnelling er altijd op, gelukkig nu zonder mij mee te sleuren, lang leve de hengstenketting
Bij de ingang van haar loopstal stond inmiddels een grote tractor met oplegger geparkeerd. Die vond ze zodanig interessant dat ze spontaan vergeten was hoe snel ze naar stal wilde. Eerst moest ze weten of ie eetbaar was
Dus de laadbak werd aan een grondige inspectie onderworpen, evenals de banden van de tractor... Daarna nog een keer het erf op en neer gelopen, dit keer was ze hartstikke braaf. Ze leert het nog wel eens 
Ik ben ook wel erg benieuwd hoe groot Fin nu is...heb geen stokmaat helaas

Wat zijn Freyr en Floranth ook lekker gegroeid zeg. Leuk dat ze weer thuis zijn! Nu maar hopen dat het gauw beter gaat en ze weer samen kunnen.
Finnea was weer zo heerlijk braaf vandaag. Heb haar eerst even gepoetst terwijl ze met de shovel heen en weer aan het rijden waren, tis net alsof ze dat ding niet eens ziet. Daarna heb ik haar alleen in de paddock gezet, nou daar is ook niks aan

Maar terug naar stal gaat de versnelling er altijd op, gelukkig nu zonder mij mee te sleuren, lang leve de hengstenketting

Ik ben ook wel erg benieuwd hoe groot Fin nu is...heb geen stokmaat helaas

Fijn dat het zo goed gaat met Fatoush!
Fenna heeft weer een poetsbeurt gehad vandaag. Vorige week lag ze lekker in de poep, maar nu had ze zich aardig schoon gehouden gelukkig.
Fenna heeft weer een poetsbeurt gehad vandaag. Vorige week lag ze lekker in de poep, maar nu had ze zich aardig schoon gehouden gelukkig.
Odette&Fenna
Vandaag ga ik met Nienke weer even naar Fugo en zal proberen foto's te maken
Eindelijk foto's van Fatoush met zijn nieuwe coupe

Niet scherp, maar even voor het idee hoe hij nu eindelijk iets in de breedte gaat

Moddersputters op zijn koppie dankzij Baranna. Ik heb ze een stuk gras bij gegeven en Baranna moet dan altijd zo idioot doen. Fatoush lipe achter haar.....helaas is hij ook gevallen met het meerennen. Alles lijkt goed afgelopen te zijn

Niet scherp, maar even voor het idee hoe hij nu eindelijk iets in de breedte gaat

Moddersputters op zijn koppie dankzij Baranna. Ik heb ze een stuk gras bij gegeven en Baranna moet dan altijd zo idioot doen. Fatoush lipe achter haar.....helaas is hij ook gevallen met het meerennen. Alles lijkt goed afgelopen te zijn

Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Wat een drukte op het fjes topic de afgelopen dagen!
Faira doet het nog steeds goed, heb van de week nog een PP geplaatst.. Ze was woensdag namelijk 1,5 jaar! 
@ivonne, zo slecht staat het niet! natuurlijk is het mooier als het lang is, maar het misstaat zeker niet. Ik vind zijn body al mooi van vorm!

@ivonne, zo slecht staat het niet! natuurlijk is het mooier als het lang is, maar het misstaat zeker niet. Ik vind zijn body al mooi van vorm!

Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Oh Ivonne, hij is toch niet vervelend gevallen????
Wel een maf kort koppie heeft hij zo, nu maar hopen dat ze goed aangroeien.
Wel een maf kort koppie heeft hij zo, nu maar hopen dat ze goed aangroeien.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Fugo helaas niet gezien door omstandigheden, nu maar weer volgende week heen terwijl hij maar op 10 min rijden staat. Maar ja als je thuis ook nog een aantal klussen heb gaat dat nu even voor, hij staat er prima dus ik maak mij geen zorgen om hem
Hij gleed Claudia. Hij haalde de bocht niet door het lange, gladde gras. Hij viel op zijn zij en schoof zo richting de draad
Schrok me lam, hij was zelf ook helemaal beduusd. Maar met op stal zetten merkte ik niks bijzonders gelukkig. Zijn knieën zijn wel erg dik hoor, ik zal binnenkort weer eens een foto maken. Ik vin zijn korte koppie wel staan, heb ze echt tot de manenkam afgeknipt. Ze lijken redelijk mooi weer aan te groeien tot nu toe

Baranna 13-5-2006
Fatoush ziet er goed uit zeg
.
Ik ben zaterdag gaan wandelen met Fiorano bij onze nieuwe stal
. Samen met Suze en Kootje
. Ze waren echt super braaf, het was heerlijk weer en we hebben echt genoten
.
Dit gaan we zeker vaker doen
.
Fiorano meet 1.36/1.38 en Aiden meet 1.40
.

Ik ben zaterdag gaan wandelen met Fiorano bij onze nieuwe stal

Dit gaan we zeker vaker doen

Fiorano meet 1.36/1.38 en Aiden meet 1.40

Mijn Toppers:
Blondie
Fiorano
Aiden van de Alsemgeest 
Blondie

Het heeft momenteel echt weinig zin om een foto van Fjelle te maken, die ziet er echt niet uit, niet meer zo lelijk hoor, maar zo vies!!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Fatoush ziet er mooi uit met zijn gabber koppie.
Die Fatoush zeg eerst wil je dat hij kan draven en nu maakt hij het helemaal te bont door uit de bocht te glijden goh wat zou je geschrokken zijn het blijft toch een klein beetje je zorgen kindje.
Fjellko gaat goed hij staat momenteel s'nachts op stal want hij had wat last van zijn buik ik denk toch door de natte ondergrond, hij blijft wat gevoelig op zijn darmen door de worm besmetting die hij vorig jaar had daar baal ik best van want hij is nog zo jong en dan blijft het altijd oppassen.
Voor de rest groeit hij nog steeds ik denk dat hij rond de 140-142 cm hoog zit het is echt een hoog lang ding maar hij wordt steeds mooier.
Die Fatoush zeg eerst wil je dat hij kan draven en nu maakt hij het helemaal te bont door uit de bocht te glijden goh wat zou je geschrokken zijn het blijft toch een klein beetje je zorgen kindje.
Fjellko gaat goed hij staat momenteel s'nachts op stal want hij had wat last van zijn buik ik denk toch door de natte ondergrond, hij blijft wat gevoelig op zijn darmen door de worm besmetting die hij vorig jaar had daar baal ik best van want hij is nog zo jong en dan blijft het altijd oppassen.
Voor de rest groeit hij nog steeds ik denk dat hij rond de 140-142 cm hoog zit het is echt een hoog lang ding maar hij wordt steeds mooier.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
ik heb nog wel een mooie foto van Kootje 

en op een rijtje

en op een rijtje

Fje hier staat sinds gisteravond in de container
samen met dinnetje Flower. Mooi stel samen en kwam ze vanochtend dus ook tegen met kerstviersiering (oftewel, hadden heerlijk liggen slapen en zaten dus vol stro). Verbaas me er de laatste weken steeds weer over hoe eenvoudig Flam nieuwe dingen accepteert...ze kijkt een keer rond en vind het goed. (ideaal met miss petit naast zich die het liefst met vier beentjes in de lucht opzij springt bij iets nieuws *die knalt dan ook letterlijk tegen Flam op, die het totáál niet waard vind om daar druk over te gaan lopen doen*)
Enne Es, ook Fjell in legertenue mag hier best staan
.
Grappig te zien hoe verschillend Fiorano en Ko verschillen.

Enne Es, ook Fjell in legertenue mag hier best staan

Grappig te zien hoe verschillend Fiorano en Ko verschillen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Ik mag morgen nog 1 dagje van "mijn" Faayke genieten en dan gaat ze donderdag met Sandrien mee.
Vanochtend was ze ook weer zo lief, koppie op je schouder en dan heerlijk gaan hangen (en dan Guuske aan de andere Kan)
Ik zal haar wel missen.
Vanochtend was ze ook weer zo lief, koppie op je schouder en dan heerlijk gaan hangen (en dan Guuske aan de andere Kan)
Ik zal haar wel missen.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Wat een lief koppie heeft Kootje.
Leuke foto, waar ze met z'n vieren op een rij staan.
Nog 1 dagje Fayah, dat zal wel even wennen zijn. Guuske zal het ook wel even vreemd vinden als z'n grote zus weg is.
Nog 1 dagje Fayah, dat zal wel even wennen zijn. Guuske zal het ook wel even vreemd vinden als z'n grote zus weg is.
Odette&Fenna
Ja, dat weet ik wel zeker maar dan mag hij bij zijn grote ooms gaan kijken op stal.Ootje schreef:Wat een lief koppie heeft Kootje.
Alco en Coen zijn van Kventin en Guuske van Zortin, dus toch wel een beetje familie van elkaar.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Misschien steekt Flower nog wat op van Flam, Digai wordt ook nergens warm of koud van en dat scheelde wel wat..
ai, afscheid nemen van Fayah, lastig..
Fjella was vandaag wel braaf.. Heb ze vandaag allemaal apart naar stal gehaald, eerst Tea toen Digai en als laatste Fjella. Heel bewust, ze moet leren wachten.. Maar ging heel braaf eigenlijk, ze bleef netjes naast me lopen, als ik stopte stopte ze ook wel en bleef netjes wachten tot ze verder mocht.. Ze probeerde alleen een paar keer een hap uit de buxusheg te nemen, die is giftig, dus dat mag al helemaal niet!!
Aan de muur was ze ook redelijk rustig, maar ja, Digai en Tea stonden er natuurlijk ook. Wel een beetje ongeduldig, beetje schrapen, wat lopen tijdens het knippen, maar niets dramatisch voor een jong paard. Ze gaat heel netjes om, je hoeft het maar te zeggen en ze gaat al. Hoefjes opgetild, het eerste voorbeen was even klieren, maar daarna had ze weer door wat de bedoeling was..
Even lekker gepoetst en ook even een foto gemaakt, doe plaats ik later nog een keer..
Terug naar de wei, weer als laatste, was ze helemaal braaf, echt rustig meelopen, niet drammen, gewoon mijn tempo. Af en toe even met andere dingen bezig, maar wederom, daar is het een jong paard voor. Dan stond ze ook gewoon stil te kijken en was ze niet aan het trekken, of duwen o.i.d.
Ja, was blij met haar vandaag!!
ai, afscheid nemen van Fayah, lastig..
Fjella was vandaag wel braaf.. Heb ze vandaag allemaal apart naar stal gehaald, eerst Tea toen Digai en als laatste Fjella. Heel bewust, ze moet leren wachten.. Maar ging heel braaf eigenlijk, ze bleef netjes naast me lopen, als ik stopte stopte ze ook wel en bleef netjes wachten tot ze verder mocht.. Ze probeerde alleen een paar keer een hap uit de buxusheg te nemen, die is giftig, dus dat mag al helemaal niet!!
Aan de muur was ze ook redelijk rustig, maar ja, Digai en Tea stonden er natuurlijk ook. Wel een beetje ongeduldig, beetje schrapen, wat lopen tijdens het knippen, maar niets dramatisch voor een jong paard. Ze gaat heel netjes om, je hoeft het maar te zeggen en ze gaat al. Hoefjes opgetild, het eerste voorbeen was even klieren, maar daarna had ze weer door wat de bedoeling was..
Even lekker gepoetst en ook even een foto gemaakt, doe plaats ik later nog een keer..
Terug naar de wei, weer als laatste, was ze helemaal braaf, echt rustig meelopen, niet drammen, gewoon mijn tempo. Af en toe even met andere dingen bezig, maar wederom, daar is het een jong paard voor. Dan stond ze ook gewoon stil te kijken en was ze niet aan het trekken, of duwen o.i.d.
Ja, was blij met haar vandaag!!
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'