Vreemd verhaal, Tamar nog steeds niet gevonden.
Vreemd verhaal, Tamar nog steeds niet gevonden.
Vorig jaar had ik een lijstje van Maaike gekregen, Maaike is de vorige eigenaresse van Olaf en heeft Olaf vanaf zijn geboorte verzorgd en als 3 jarige gekocht.
Op dat lijstje stonden een aantal nakomelingen die Olaf had gekregen toen hij bij een kudde merries liep.
Daar tussen stond er eentje met levensnummer! Die moet dus te vinden zijn (dacht ik toen). Ik toen levennummer intypen op de website bij het stamboek, kwam er een naam naar voren Manja G. (laat even de achternaam weg). Al snel had ik Manja gevonden op hyves. Maar ze had Tamar verkocht in 2005 vanwege een moeilijk karakter. Ze had hem verkocht aan een handelaar die niet helemaal eerlijk bleek te zijn. Ik heb die vrouw nog gebeld maar wilde hier niks over kwijt.
Van iemand kreeg ik een tip dat ze bij een manege had gestaan. Ik heb die mensen van de manege gebeld, maar ook zei hadden Tamar weer doorverkocht, maar ze had er in 2006 wel gestaan.
Toen liep het spoor dood, tot dat iemand mij mailde en zei ik ken iemand die een fjord met de naam Tamar heeft.
Ik heb die man gebeld. En nu komt het vreemde gedeelte.
Hij zei: Hartstikke leuk dat je mij belt, en dat jouw paard de vader is. Kom maar een keertje kijken! En ook leuk dat de vorige eigenaresse interesse heeft.
Manja is vorige week wezen kijken bij deze man. Ze had gebeld van te voren, en weer het zelfde verhaal, hartstikke leuk dit en dat komt kijken en neem je rij spullen mee mag je ook even rijden.
Zij dol enthousiast daar heen. Komt ze daaraan, staan er 3 merries in de wei. Maar geen Tamar!
Zegt ze waar is ze dan? Nou die is het hoor zeggtie. Maar dat is helemaal niet mijn Tamar, ze lijkt er van geen kanten op. Mijn Tamar zegt die man? Dat kan niet Tamar staat hier al sinds veulen af aan.
Of hij had het totaal niet begrepen aan de telefoon. Of hij wilde gewoon graag dat er mensen kwamen kijken en die paarden zouden kopen?
Maarja, volgens Anita zijn er 3 Tamar´s in NL. Waarvan eentje dus van Olaf. Maar waar ze nu is gebleven...
Blijf het een vreemd verhaal vinden en ben eigenlijk alleen maar meer benieuwd naar Tamar!
Dus mocht je een Tamar kennen....
Op dat lijstje stonden een aantal nakomelingen die Olaf had gekregen toen hij bij een kudde merries liep.
Daar tussen stond er eentje met levensnummer! Die moet dus te vinden zijn (dacht ik toen). Ik toen levennummer intypen op de website bij het stamboek, kwam er een naam naar voren Manja G. (laat even de achternaam weg). Al snel had ik Manja gevonden op hyves. Maar ze had Tamar verkocht in 2005 vanwege een moeilijk karakter. Ze had hem verkocht aan een handelaar die niet helemaal eerlijk bleek te zijn. Ik heb die vrouw nog gebeld maar wilde hier niks over kwijt.
Van iemand kreeg ik een tip dat ze bij een manege had gestaan. Ik heb die mensen van de manege gebeld, maar ook zei hadden Tamar weer doorverkocht, maar ze had er in 2006 wel gestaan.
Toen liep het spoor dood, tot dat iemand mij mailde en zei ik ken iemand die een fjord met de naam Tamar heeft.
Ik heb die man gebeld. En nu komt het vreemde gedeelte.
Hij zei: Hartstikke leuk dat je mij belt, en dat jouw paard de vader is. Kom maar een keertje kijken! En ook leuk dat de vorige eigenaresse interesse heeft.
Manja is vorige week wezen kijken bij deze man. Ze had gebeld van te voren, en weer het zelfde verhaal, hartstikke leuk dit en dat komt kijken en neem je rij spullen mee mag je ook even rijden.
Zij dol enthousiast daar heen. Komt ze daaraan, staan er 3 merries in de wei. Maar geen Tamar!
Zegt ze waar is ze dan? Nou die is het hoor zeggtie. Maar dat is helemaal niet mijn Tamar, ze lijkt er van geen kanten op. Mijn Tamar zegt die man? Dat kan niet Tamar staat hier al sinds veulen af aan.
Of hij had het totaal niet begrepen aan de telefoon. Of hij wilde gewoon graag dat er mensen kwamen kijken en die paarden zouden kopen?
Maarja, volgens Anita zijn er 3 Tamar´s in NL. Waarvan eentje dus van Olaf. Maar waar ze nu is gebleven...
Blijf het een vreemd verhaal vinden en ben eigenlijk alleen maar meer benieuwd naar Tamar!
Dus mocht je een Tamar kennen....
Re: Vreemd verhaal, Tamar nog steeds niet gevonden.
Roepnaam kan altijd. Maar in het paspoort blijft het dezelfde naam. Dus de eigenaar of vaste verzorger weet waarschijnlijk wel hoe ze officieel heet.
Niet iedereen laat z'n paard overschrijven bij het stamboek. Dan wordt het wel lastig zoeken.
Succes met je zoektocht!
Succes met je zoektocht!
Odette&Fenna
- kristelhans
Is Tamar een hele 'bleke' fjord? Bijna spook? Ik heb een ponykamp begeleid afgelopen zomer en daar was een 'leen'fjord die Tamar heette..
Wist die man wel dat de Tamar die jullie zochten voorheen van iemand anders geweest was en niet enkel uit Olaf afkomstig was? Of dacht hij met vorige eigenaresse niet de vorige eigenaresse van Olaf? Dan kan ik zijn reactie nog snappen, maar anders is het wel knullig ja hihi.
Maar tja, wat kan er allemaal wel niet gebeurd zijn. Dood, paspoort kwijt/bij het paard weggeraakt en uiteindelijk ander paspoort bijgekomen met daarin een andere naam of ze staat toch nog ergens, bij mensen die niets hebben met het stamboek en/of registrerende instanties/personen.
Maar tja, wat kan er allemaal wel niet gebeurd zijn. Dood, paspoort kwijt/bij het paard weggeraakt en uiteindelijk ander paspoort bijgekomen met daarin een andere naam of ze staat toch nog ergens, bij mensen die niets hebben met het stamboek en/of registrerende instanties/personen.
Geluk is de vrucht van intens werk
Idd hoeveel paarden "verdwijnen" er niet omdat een paard niet overgeschreven wordt op naam.
Denk dat dat ook de grootste fout is van het stamboek, dat de overschrijvingskosten voor nietleden zo extreem hoog zijn, zo verdwijnen er meer en meer paarden omdat mensen die kosten er niet voor over hebben.
Denk dat dat ook de grootste fout is van het stamboek, dat de overschrijvingskosten voor nietleden zo extreem hoog zijn, zo verdwijnen er meer en meer paarden omdat mensen die kosten er niet voor over hebben.
@ Kristel: Ik heb je even een berichtje gestuurd.
@ Annebel: Ik was echt duidelijk tegen die man, staat misschien wat chaotisch in mijn bericht.
Ik heb echt gezegd van Olaf is van mij, en Tamar kan zijn nakomeling zijn. Als hij daar is geboren of daar al vanaf klein af aan is dan weet hij wie de vader is neem ik aan. Manja heeft ook duidelijk gezegd, ik ben de oude eigenaresse en wil graag komen kijken.
Lijkt mij niet te missen...
@ Viv: Ja, idd zonde dat mensen niet overschrijven vanwege de kosten en zo paarden zoek raken. Dat het stamboek deze prijzen heeft zal wel een reden hebben. Ik vind het wel terecht dat leden goedkoper kunnen overschrijven.
@ Annebel: Ik was echt duidelijk tegen die man, staat misschien wat chaotisch in mijn bericht.
Ik heb echt gezegd van Olaf is van mij, en Tamar kan zijn nakomeling zijn. Als hij daar is geboren of daar al vanaf klein af aan is dan weet hij wie de vader is neem ik aan. Manja heeft ook duidelijk gezegd, ik ben de oude eigenaresse en wil graag komen kijken.
Lijkt mij niet te missen...
@ Viv: Ja, idd zonde dat mensen niet overschrijven vanwege de kosten en zo paarden zoek raken. Dat het stamboek deze prijzen heeft zal wel een reden hebben. Ik vind het wel terecht dat leden goedkoper kunnen overschrijven.
Heb je er al eens aan gedacht om een oproepje op marktplaats te zetten?
(oh heb je al gedaan)
(oh heb je al gedaan)

Hier is ook ooit een Tamar geboren. Geen idee of die wel geregistreerd is geweest. Anita?
Idd Viv, moeten ze die kosten maar niet zo hoog maken. Iwan staat ook nog niet op onze naam
Idd Viv, moeten ze die kosten maar niet zo hoog maken. Iwan staat ook nog niet op onze naam
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Unica, Waterman X Cambridge Cole
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Die is idd geregistreerd: http://www.abcpiazza.nl/FindHorse.asp?s ... vensnummervosse schreef:Hier is ook ooit een Tamar geboren. Geen idee of die wel geregistreerd is geweest. Anita?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Als het stamboek de overschrijvings kosten gratis zou doen, zouden ze er ook zelf veel meer kijk op hebben waar de paarden blijven, maar blijkbaar scheelt ze dat niet zo veel en tellen alleen de leden die de lid zijn en "iets" met hun fjorden doen?
Muis Keurmerrie!
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Mama van: Wilmar-Ymke-Zizzle-Dewi-Fayah-Guuske-Haribo
Ik heb weleens een berichtje van Antia gehad over de paarden die nog op naam van Rien stonden.
Daar staan er ook nog tig op die hij al in geen jaren meer heeft.
Als het zo veel kost laten mensen ze gewoon staan.
Maar ik wil ze graag op mijn naam hebben staan (alhoewel het met Faay even verkeerd liep?!?!?!)
Daar staan er ook nog tig op die hij al in geen jaren meer heeft.
Als het zo veel kost laten mensen ze gewoon staan.
Maar ik wil ze graag op mijn naam hebben staan (alhoewel het met Faay even verkeerd liep?!?!?!)
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Grappig! Dat is dan Tamar nummer 3. Weet je wel waar zij nu is?vosse schreef:Hier is ook ooit een Tamar geboren. Geen idee of die wel geregistreerd is geweest. Anita?
Nu nog degene die ik zoek, en alle Tamar´s van NL zijn boven water.
Bij ons is het een mannelijke variant geweest. Geen idee waar hij gebleven is. Als veulen of jaarling verkochtFran schreef:Grappig! Dat is dan Tamar nummer 3. Weet je wel waar zij nu is?vosse schreef:Hier is ook ooit een Tamar geboren. Geen idee of die wel geregistreerd is geweest. Anita?
Nu nog degene die ik zoek, en alle Tamar´s van NL zijn boven water.
Unique
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
18-05-2001 - 02-05-2008
Mijn nieuwe topper:
Jeetje, dit is idd een vreemd verhaal..
Zo'n spoor kan toch niet zomaar dood lopen? Er moet toch ergens wat zijn om haar te vinden?
Als ik ooit een Tamar tegenkom als ik weer terug ben in NL zal ik het je laten weten!
Zo'n spoor kan toch niet zomaar dood lopen? Er moet toch ergens wat zijn om haar te vinden?
Als ik ooit een Tamar tegenkom als ik weer terug ben in NL zal ik het je laten weten!
In love with my Gentil Giant
Oja, die bestaat ook nog. Kreeg van Anita zo´n lijstje. 1 hengst/ruin en 3 merries.Bij ons is het een mannelijke variant geweest. Geen idee waar hij gebleven is. Als veulen of jaarling verkocht