Hier alle weetjes over onze G-tjes!
Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!
Och Yvonne, daar worden ze sterk van.(maar het is niet leuk om te zien)
Bij mij staan ze ook achter een rij bomen en in een soort inham van een dijk, dus ze kunnen aardig uit de wind staan(staat ook nog een huis met een grote heg voor)
Alleen vind ik het zo sneu, het liefste haalde ik ze nara binnen maar met zijn drieen in een stal van 3.5 x3.5 en tussen 2 hengsten in , nee dat moet ik maar niet doen.
Bij mij staan ze ook achter een rij bomen en in een soort inham van een dijk, dus ze kunnen aardig uit de wind staan(staat ook nog een huis met een grote heg voor)
Alleen vind ik het zo sneu, het liefste haalde ik ze nara binnen maar met zijn drieen in een stal van 3.5 x3.5 en tussen 2 hengsten in , nee dat moet ik maar niet doen.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Ik ga morgen bij goed licht nog een keer goe dkijken naar de hoofden van Flam en haar broertje Gastritis ofzo, hihi.. Ik vond ze namelijk wel overeenkomende trekjes hebben..
Ben benieuwd naar de volgende drie, hopelijk lijken die namen niet zo op elkaar als die van hun andere broers, hihi.. Al weet ik nu wel welke Ganzerik is, eens kijken of ik dat morgen nog weet als ze met de hele bups in de bak staan, hihi..
Maar zitten leuke dieren tussen en ze hebben het zeker niet slecht gehad, hihi..
Ben benieuwd naar de volgende drie, hopelijk lijken die namen niet zo op elkaar als die van hun andere broers, hihi.. Al weet ik nu wel welke Ganzerik is, eens kijken of ik dat morgen nog weet als ze met de hele bups in de bak staan, hihi..
Maar zitten leuke dieren tussen en ze hebben het zeker niet slecht gehad, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
OMG, een paard met de naam Ganzerik
. Na een Gjendra-loze week (op woensdag na) morgen lekker even weer bij haar kijken. Het was wel hondeweer deze week ja, maar Gjendra heeft een dik pak haar, scheelt niks denk ik die regen. En de wei ligt mooi beschut.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Mijn reactie was hetzelfde Annemarie, maar had wel dit soort namen verwacht, je weet waar ze vandaan komen.. Maar die andere namen leken zo op elkaar, die kan ik nog niet onthouden..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
@ claudia, in het pantoffel topic zag ik een gave foto van je Guuske. die heeft het vast niet snel te koud hoor! en water komt niet heel snel door die vachten heen. moet je maar eens voelen als ze nat zijn, vaak alleen het bovenste laagje dat nat is. niet te veel poetsen dan zit er een goed paneerlaagje op van vet, zand enz. goed tegen weer en wind.
ik hoorde bij jan en josé dat ze de veulens van vorig jaar zelfs met die mega sneeuw nog buiten hadden staan en daar hadden ze niks van. ook mijn lynda wilde nog graag naar buiten met de sneeuw. die paarden kunnen wel tegen een beetje nattigheid en kou hoor. daar zijn ze voor gemaakt. niet teveel zorgen om maken.
ik hoorde bij jan en josé dat ze de veulens van vorig jaar zelfs met die mega sneeuw nog buiten hadden staan en daar hadden ze niks van. ook mijn lynda wilde nog graag naar buiten met de sneeuw. die paarden kunnen wel tegen een beetje nattigheid en kou hoor. daar zijn ze voor gemaakt. niet teveel zorgen om maken.
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Esther schreef:Ik ga morgen bij goed licht nog een keer goe dkijken naar de hoofden van Flam en haar broertje Gastritis ofzo, hihi.. Ik vond ze namelijk wel overeenkomende trekjes hebben..
AAAH, nou maak je me nieuwschierig!

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Norvyn
cowgirlwillie schreef:@ claudia, in het pantoffel topic zag ik een gave foto van je Guuske. die heeft het vast niet snel te koud hoor! en water komt niet heel snel door die vachten heen. moet je maar eens voelen als ze nat zijn, vaak alleen het bovenste laagje dat nat is. niet te veel poetsen dan zit er een goed paneerlaagje op van vet, zand enz. goed tegen weer en wind.
Ja, ik weet het wel maar het is zo tegen mijn gevoel.
Die andere twee zijn natuurlijk mega watjes en dan vind ik het altjd heel sneu als juist de kleintjes buiten staan.
Ik wil ook wel graag droog liggen

Maar straks gaan ze 's avonds naar binnen en overdag lekker naar buiten.
Guuske heeft idd een behoorlijk pak haar en het voordeel is dat de temperatuur nu weer wat omhoog is gegaan.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Haha ik vond de G zo'n rotletter, maar heb er toch wel wat leuks van gemaakt vind ik. Vind de traditie van Jakob Reinders wel erg leuk, maar de namen die het oplevert vaak minder... 
Gwynna doet het ook super, groeit lekker door, haar vacht ook trouwens... Af en toe wat praatjes, maar dat hoort erbij op deze leeftijd. Yli en Karlien hebben er een tijdje bij gestaan en toen was ze heerlijk makkelijk, die zetten haar namelijk goed op haar plek. Nu ze weer meer met Woudina staat, wordt ze als vanzelf opstandiger. Want mama laat alles toe
Dus van de week had ze al een schop van mij te pakken. Als Woudina het niet doet, doe ik het wel 
Maar verder is het nog steeds een lekker ding

Gwynna doet het ook super, groeit lekker door, haar vacht ook trouwens... Af en toe wat praatjes, maar dat hoort erbij op deze leeftijd. Yli en Karlien hebben er een tijdje bij gestaan en toen was ze heerlijk makkelijk, die zetten haar namelijk goed op haar plek. Nu ze weer meer met Woudina staat, wordt ze als vanzelf opstandiger. Want mama laat alles toe

Maar verder is het nog steeds een lekker ding

Oh, hier mag ik Gabbana ook aanmelden! Hij is een zoon van Orsta (moeder Bjornka) en geboren op 22 mei 2010. Mijn dochters hebben hem geboren zien worden (en ik indirect op het filmpje dat ze daarvan maakten). Sinds 30 oktober staat hij op de opfok waar hij direct grote vrienden werd met een elegante schimmel en een paint horse
Nu wil ik heel graag foto's plaatsen maar ik ben net nieuw en heb geen idee hoe dat moet! Help?

Nu wil ik heel graag foto's plaatsen maar ik ben net nieuw en heb geen idee hoe dat moet! Help?

Toeval bestaat niet!
- cowgirlwillie
- Contacteer:
welkom!
hier staat het in het kort uitgelegd viewtopic.php?f=5&t=31638 succes!
hier staat het in het kort uitgelegd viewtopic.php?f=5&t=31638 succes!
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
Dank je Cowgirl!
Ik ben duidelijk nog niet handig genoeg want foto's zijn blijkbaar te groot (er komt een gezellig kruis in beeld) en kleiner krijg ik ze zo snel ff niet. Dan maar de links!
2 weken oud
http://lh4.ggpht.com/_KP9QGJNCXEs/TEFuI ... CF0026.jpg
2 maanden oud
http://lh6.ggpht.com/_KP9QGJNCXEs/TEfuU ... CF0136.jpg
5,5 maand oud, op de opfok met nieuwe vrienden
http://picasaweb.google.com/lh/photo/q5 ... directlink
Groetjes,
Monique
Ik ben duidelijk nog niet handig genoeg want foto's zijn blijkbaar te groot (er komt een gezellig kruis in beeld) en kleiner krijg ik ze zo snel ff niet. Dan maar de links!

2 weken oud
http://lh4.ggpht.com/_KP9QGJNCXEs/TEFuI ... CF0026.jpg
2 maanden oud
http://lh6.ggpht.com/_KP9QGJNCXEs/TEfuU ... CF0136.jpg
5,5 maand oud, op de opfok met nieuwe vrienden
http://picasaweb.google.com/lh/photo/q5 ... directlink
Groetjes,
Monique
Toeval bestaat niet!
Zal ik je nog nieuwsgieriger maken Jan? Hihi..
Zitten echt leuke exemplaren tussen 'de nieuwen'..
Er kwamen vandaag nog drie heren bij, in totaal dus 7 hengstveulens, allemaal van Reinar. De namen blijven lastig, meestal pik ik ze snel op, maar deze keer.. zucht..
Ze mochten vandaag op een rijtje staan voor diverse activiteiten, hihi.. Het op een rijtje krijgen viel ook nog niet mee, vangen is dan best spectaculair en ik ben niet snel bang, maar eerlijk is eerlijk, ik vond het nu wel erg spannend!! Maar eenmaal op een rijtje aan de muur begonnen met knippen, maar dat valt nog niet meteen mee bij paarden die nog niet in handen zijn geweest, behalve bij het vangen, chippen en transporteren, hihi.. Verschil kun je dan wel merken, ze vinden het in eerste instantie allemaal wel griezelig, maar de een geeft zich makkelijker over dan de andere, soms duurt het wat langer, soms gaat het wat sneller. Ook uiten ze zich anders, de een deinst van je weg, de andere probeert juist op je te gaan staan, de een gaat springen en de andere juist lopen. Best wel interessant om dat te ervaren..
Moet wel zeggen dat het makkelijker ging dan verwacht, ze vinden het eng, maar vinden het eigenlijk ook wel interessant, en dan gaan ze nadenken.. Ze hebben al een hoop bijgeleerd en ben ervan overtuigd dat ze binnenkort ook wel voorin de loopstallen komen te staan voor een aai o.i.d.
Eerlijk gezegd vond ik het boogje van de meesten ook nog wel aardig goed gelukt, het was ook meteen een ander aangezicht..
Daarna kregen de heren een smakelijke wormspuit en gingen Annabel en ik eens goed bekijken wie nu precies wie was en uit welke moeder ze kwamen m.b.v. een chiplezer en de paspoorten. Vond het op zich nog niet eens zo moeilijk om ze uit elkaar te houden, ze hebben echt allemaal hun eigen dingen. En ze hebben ook allemaal wel wat, er zit er niet een bij waarvan ik zeg, nou die vind ik echt niets aan..
Vervolgens mochten ze hun kunsten in de bak gaan vertonen.. Tja, toen was het wel weer even, huh wie is nu ook alweer wie?? Maar werd een leuk spektakel, ook met de andere veulens van Bart erbij werd het een dolle boel daar!! Heb dan meer moeite om bijvoorbeeld Gydo en Geo uit elkaar te houden dan de nieuwelingen..
Had ook nog een slimme gedachte, hihi.. Dat ik het durf op te schrijven. Ik dacht he, Gladiool heeft een groen halster om, allebei met de G.. Tja laten alle namen nu met een G beginnen!! Hihi.. Even een sukkelmoment..
Tja en natuurlijk kritisch kijken, wat zijn de besten. Uiteraard met het oog op een eventuele kandidaat voor latere dekdienst..
Je krijg zo in een dag wel een goed indruk van het stel. We zien ze op stand aan de muur, mogen hun gedrag testen, ze hebben allemaal dezelfde opvoeding genoten, en mogen verder hun bewegingen laten zien.
Leuk hoor!! Was een interessant dagje!!
Zitten echt leuke exemplaren tussen 'de nieuwen'..
Er kwamen vandaag nog drie heren bij, in totaal dus 7 hengstveulens, allemaal van Reinar. De namen blijven lastig, meestal pik ik ze snel op, maar deze keer.. zucht..
Ze mochten vandaag op een rijtje staan voor diverse activiteiten, hihi.. Het op een rijtje krijgen viel ook nog niet mee, vangen is dan best spectaculair en ik ben niet snel bang, maar eerlijk is eerlijk, ik vond het nu wel erg spannend!! Maar eenmaal op een rijtje aan de muur begonnen met knippen, maar dat valt nog niet meteen mee bij paarden die nog niet in handen zijn geweest, behalve bij het vangen, chippen en transporteren, hihi.. Verschil kun je dan wel merken, ze vinden het in eerste instantie allemaal wel griezelig, maar de een geeft zich makkelijker over dan de andere, soms duurt het wat langer, soms gaat het wat sneller. Ook uiten ze zich anders, de een deinst van je weg, de andere probeert juist op je te gaan staan, de een gaat springen en de andere juist lopen. Best wel interessant om dat te ervaren..
Moet wel zeggen dat het makkelijker ging dan verwacht, ze vinden het eng, maar vinden het eigenlijk ook wel interessant, en dan gaan ze nadenken.. Ze hebben al een hoop bijgeleerd en ben ervan overtuigd dat ze binnenkort ook wel voorin de loopstallen komen te staan voor een aai o.i.d.
Eerlijk gezegd vond ik het boogje van de meesten ook nog wel aardig goed gelukt, het was ook meteen een ander aangezicht..
Daarna kregen de heren een smakelijke wormspuit en gingen Annabel en ik eens goed bekijken wie nu precies wie was en uit welke moeder ze kwamen m.b.v. een chiplezer en de paspoorten. Vond het op zich nog niet eens zo moeilijk om ze uit elkaar te houden, ze hebben echt allemaal hun eigen dingen. En ze hebben ook allemaal wel wat, er zit er niet een bij waarvan ik zeg, nou die vind ik echt niets aan..
Vervolgens mochten ze hun kunsten in de bak gaan vertonen.. Tja, toen was het wel weer even, huh wie is nu ook alweer wie?? Maar werd een leuk spektakel, ook met de andere veulens van Bart erbij werd het een dolle boel daar!! Heb dan meer moeite om bijvoorbeeld Gydo en Geo uit elkaar te houden dan de nieuwelingen..
Had ook nog een slimme gedachte, hihi.. Dat ik het durf op te schrijven. Ik dacht he, Gladiool heeft een groen halster om, allebei met de G.. Tja laten alle namen nu met een G beginnen!! Hihi.. Even een sukkelmoment..
Tja en natuurlijk kritisch kijken, wat zijn de besten. Uiteraard met het oog op een eventuele kandidaat voor latere dekdienst..
Je krijg zo in een dag wel een goed indruk van het stel. We zien ze op stand aan de muur, mogen hun gedrag testen, ze hebben allemaal dezelfde opvoeding genoten, en mogen verder hun bewegingen laten zien.
Leuk hoor!! Was een interessant dagje!!
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- cowgirlwillie
- Contacteer:
@gabanna: ja gelukt! leuk beestje zeg! benieuwd wat voor kleurtje het wordt. moeders lijkt lekker donker.
@Esther: dat klinkt echt als een interessant dagje. met "wilde" fjordjes haha
@Esther: dat klinkt echt als een interessant dagje. met "wilde" fjordjes haha
De fjord op de foto is oma, moeders is een stuk lichter. Ik hoop heel erg dat mijn mannetje zijn kleur van oma erft
Leuk om hier te lezen over de andere G-veulens. Ik kende deze site nog niet maar heb gelijk leesvoer voor úren!!

Leuk om hier te lezen over de andere G-veulens. Ik kende deze site nog niet maar heb gelijk leesvoer voor úren!!
Toeval bestaat niet!
- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Hmm zou ik maar niet op rekenen met Orsta als pa, die geeft ze vaak vrij licht namelijk
Maar leuk veulen zo op deze foto's te zien, ben benieuwd naar meer foto's!
Ik neem aan dat er ook foto's zijn gemaakt van de Reinar-heren, Esther? Ben erg nieuwsgierig!

Ik neem aan dat er ook foto's zijn gemaakt van de Reinar-heren, Esther? Ben erg nieuwsgierig!

De Reinar-heren waren erg leuk om te zien.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

@Reinou, ja toen hij net geboren was, was hij bijna wit maar er komt steeds meer echt goudbruin doorheen. We wachten het af. Ik vind zijn karakter nu al helemaal geweldig dus het kleurtje is eigenlijk maar bijzaak :-)
Ik ga volgende week weer naar de opfok om te knuffelen en foto's te maken. Als er leuke bij zijn, plaats ik ze natuurlijk. Ik had overigens dit weekend al willen gaan maar auto is stuk...
Ik ga volgende week weer naar de opfok om te knuffelen en foto's te maken. Als er leuke bij zijn, plaats ik ze natuurlijk. Ik had overigens dit weekend al willen gaan maar auto is stuk...

Toeval bestaat niet!
Gastritis Esther? Dat is toch en darmontsteking ofzo??
Guusje en haar kudde deden het vrijdag erg goed. Maar ik stop maar met brood brengen met de deelnemers, ze worden té opdringerig.

Guusje en haar kudde deden het vrijdag erg goed. Maar ik stop maar met brood brengen met de deelnemers, ze worden té opdringerig.
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014
Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
hihihi Gladiool. geweldig......als ik daar toch eens een keer boos op ben dan wordt het lache.
Maar weet nog heel goed hoe het vorig jaar ging met de F-jes, die hebben we met een hek in de stal moeten vangen. Ook al sprong er toen nog eentje over het hek heen....maarja ook die hebben we uiteindelijk allemaal handmak gekregen. En voordeel is natuurlijk dat die andere apekoppen ernaast staan, die zijn alles behalve schuw dus komt wel goed.
Dinsdag maar eens even checken hoe alles erbij staat....
En Gastritis is bij mijn weten een ontsteking aan het maagslijmvlies.
Maar weet nog heel goed hoe het vorig jaar ging met de F-jes, die hebben we met een hek in de stal moeten vangen. Ook al sprong er toen nog eentje over het hek heen....maarja ook die hebben we uiteindelijk allemaal handmak gekregen. En voordeel is natuurlijk dat die andere apekoppen ernaast staan, die zijn alles behalve schuw dus komt wel goed.
Dinsdag maar eens even checken hoe alles erbij staat....

En Gastritis is bij mijn weten een ontsteking aan het maagslijmvlies.
Giel
Norvyn
Norvyn
Heet ook niet echt gastritis, maar iets wat erop lijkt, hihi..
Heb wel wat foto's, die heeft Annabel, maar door het donkere weer vrees ik dat er weinig soeps tussen zit..
Heb wel wat foto's, die heeft Annabel, maar door het donkere weer vrees ik dat er weinig soeps tussen zit..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'