Weet niet zo goed waar ik dit topic kan plaatsen, ik gok op hier

Toen ik 15 jaar was, had ik een new forester (die had ik ong 6 jaar al), die werd dampig en ik ging op zoek naar een paardje waarmee ik weer lekker aan de bak kon.
Via via kwam ik bij Mandel M-101 terecht. Hij was niet te koop, en op dat moment net drie jaar oud en net onder het zadel (owjeew

Mandels toenmalige baasje Corette zag dat en ging overstag, ze zag dat ik verliefd op Mandel was, zij had toendertijd nog een grote KWPN-er en had haar handen vol aan dat paard. Haar hart brak, maar ze zag dat hij bij mij goed terecht zou komen.
We zijn het jaar erop ook samen naar de keuring in Vrouwenpolder geweest, Corette en ik, om te zien wat Mandel daar zou doen. Hij werd voorlopig Model. Heb ik overigens niets mee gedaan, was te jong.
Met Mandel heb ik diepe dalen en hoge hoogtepunten bereikt. Hij was mijn allesje. Toen ging Melany de new forester achteruit. Kreeg hartinfarcten en werd steeds magerder. Ik besloot een shetje erbij te halen, mocht er dan wat met melany gebeuren, dan was Mandel in elk geval niet alleen. Tot ik opeens zag dat ze bij Natuurmonumenten veulens te koop hadden van fjorden..voor ong dezelfde prijs als een goede shet.
Keuze snel gemaakt, ik had dus Mandel, Melany en Ukolda. Dat was mijn kudde van drie. Mijn maatjes door dik en dun.
Inmiddels was ik gaan samenwonen, maar na drie jaar liep die relatie op de klippen en stond ik op straat. Kon terug naar mijn ouders. Maar om daar niet al te lang te blijven zitten, heb ik een appartementje gekocht op een vakantiepark hier in de buurt. Maar....dan kon ik geen drie paarden meer onderhouden. Er moest er eentje weg..Melany was oud en versleten en die was met pensioen bij ons, dus gingen Uk en Mandel in de verkoop, de eerste die verkocht zou worden, de andere zou ik houden.
Voor Mandel stonden ze in de rij. Voor Uk minder, die was nog onbeleerd op haar 4e.
Mandel werd verkocht naar een andere plekje in Zeeland. Kwam goed terecht. Helaas kwam ik via via na een dik jaar erachter dat hij hier te koop stond, op dit forum. We hadden een mondelinge afspraak dat hij bij mij terug zou komen als ze hem wilden verkopen. Maar goed, dat was gebeurt en Mandel verhuisde naar iemand ook van dit topic in Waddinxveen. Zij kreeg er niet uit wat ze in gedachte had..en ik had hem gevonden op marktplaats.
Inmiddels woonde ik in Kerkrade met Patrick. Ukolda stond op een pensionstal in Bocholtz en Melany was ingeslapen door een ongeluk op 28-jarige leeftijd.
Ik jankend mijn ma gebeld en gezegd dat mandel te koop stond, nou geld geleend en ik ging om Mandel.Dus had ik Mandel en Ukolda weer samen op een pensionstal aan de mergellandroute..wauw...ze waren samen...
Patrick hobbelde op Mandel en ik op Uk.
Maar...toen kregen we te horen dat we via ivf kinderen moesten gaan krijgen, en dat we misschien ook maar voor adoptie moesten gaan kijken. Nou, als je 2 paarden op pension hebt staan (zeg 450 euro per maand) en je moet heel vaak naar het ziekenhuis en adoptie gaat geld kosten, moet je weer keuzes maken.
Zelfde manier als jaren geleden, allebei de verkoop in, de eerste die verkocht werd zou gaan en de ander zou bij mij blijven. Mandel werd verkocht naar Friesland. Daar kwam hij bij een groot gezin terecht. Maar de vrouw, jonge vrouw van toen 32 kreeg kanker, was helemaal uitgezaaid ook naar haar lever..Ze moesten Mandel verkopen. Hij ging naar duitsland toe..
Een week of 6 geleden kreeg ik via bokt.nl een mailtje van ene Corette..ik opende de mail...en MANDEL staat bij haar aan huis!!!!!!!! Ze heeft hem teruggekocht!!!!!! En hij staat zo n tien minuten met de auto bij mij vandaan en ik mag op hem gaan rijden, want ze hebben nog meerdere paarden die gereden moeten wordne...Samen zorgen we ervoor dat mandel niet meer weggaat bij 'ons'. Wij kennen zijn streken, houden van zijn streken..wij willen m bij ons houden!!!!
Ukolda staat weer 10 min van Mandel vandaan en die ga ik ook helpen met haar nieuwe baasje. Uk is nogal dominant, en het is het baasje haar eerste eigen paardje en Uk neemt een loopje met haar.
Zelf hebik dan die Heerlijke knappe mooie Gandhi man!! Waar ik tot over mijn oren verliefd op ben en mijn 2 shetjes natuurlijk!!
De cirkel is rond, mijn paarden die ik min of meer weg heb moeten doen, zijn terug in mijn leven en ik ben daar zo dankbaar voor!!!!!
(lang verhaal maar ik ben zo blij hiermee)