Het naaktfjordentopic winter 2010-2011
Re: Het naaktfjordentopic winter 2010-2011
Alco begint weer aardig wat haar te krijgen maar die heeft dan ook een hele tijd zonder deken gestaan.
Nu hij anticiotica krijgt beginnen zijn plekken snel weg te trekken en is zijn jeuk ook stukken verminderd.
Wie weet doe ik hem nog wel een keertje.
Nu hij anticiotica krijgt beginnen zijn plekken snel weg te trekken en is zijn jeuk ook stukken verminderd.
Wie weet doe ik hem nog wel een keertje.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Ilonka
Ligt er net aan wat voor regendeken je hebt!Esther schreef:Tea staat nu ook binnen hoor, rotweer en inderdaad de staldekens zitten wat lekkerder dan de outdoordekens..
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Wendie is heeft ook al aardig weer wat haar. Ik hoop dat ik haar niet nog een keertje hoef te doen en dat we het zo kunnen uitzingen
Met Patricia gaat het eigelijk wel, alleen op haar hals is het wat dikker, maar onder haar deken gelukkig niet

Met Patricia gaat het eigelijk wel, alleen op haar hals is het wat dikker, maar onder haar deken gelukkig niet

http://www.equitactus.nl
Paarden(sport)massage
Wendrika
Fjelljon x Drageset
Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013
Patricia
Larsto (v.Tunar), Rust zacht Kampioentje!17-05-1995/24-08-2011
Paarden(sport)massage
Wendrika

Wendrika X Gnist = Jazzlin! 5 juni 2013

Patricia

Ilonka schreef:Ligt er net aan wat voor regendeken je hebt!Esther schreef:Tea staat nu ook binnen hoor, rotweer en inderdaad de staldekens zitten wat lekkerder dan de outdoordekens..
Tea is nogal moeilijk qua dekens, wordt er knettergek van..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik heb net Alco weer kaal gemaakt.
Die had weer een behoorlijk dik pak.
Allen nog een paar laatste onderbeentjes en dan is hij weer kaal.
Ik wilde Coen ook gaan doen maar ik zal eerst mijn messen moeten slijpen, in de wat zachtere haren bleef hij hangen (is niet zo fijn )
Dus eerst slijpen en dan is Coen aan de beurt.

Die had weer een behoorlijk dik pak.
Allen nog een paar laatste onderbeentjes en dan is hij weer kaal.
Ik wilde Coen ook gaan doen maar ik zal eerst mijn messen moeten slijpen, in de wat zachtere haren bleef hij hangen (is niet zo fijn )
Dus eerst slijpen en dan is Coen aan de beurt.

Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Pff hier ook hoor!Esther schreef:Tea is nogal moeilijk qua dekens, wordt er knettergek van..Ilonka schreef:Ligt er net aan wat voor regendeken je hebt!
Zou graag een Bucas aanschaffen, maar 't is wel wat geld om eens te 'proberen'. Daarnaast is Hay ook niet bepaald een lievertje in de groep waardoor hij wel eens gehavend van de wei komt. Mijn ongevoerde regendeken van HH was na 1 dag al naar de vaantjes.
Nu staat hij onder een oude BR staldeken (had ik destijd via FW van Daphne gekocht voor Alm). Die is een beetje lang op de rug, maar zit verder als gegoten. Jammer dat die BR outdoordekens zo duur zijn...
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Vandaag is Vicktor voor het eerst geschoren. Wist niet hoe hij zou reageren, maar hij was best braaf gelukkig! Hij heeft de hele tijd lekker van zijn kuil gegeten.
Hij is eigenlijk helemaal kaal, op zijn halve hoofd, halve benen (overgang) en op de zadelplek na.
Foto van hem helemaal komt nog. Ik heb hem nu onder een 220 grams deken te staan.

Hij is eigenlijk helemaal kaal, op zijn halve hoofd, halve benen (overgang) en op de zadelplek na.
Foto van hem helemaal komt nog. Ik heb hem nu onder een 220 grams deken te staan.

Ik heb een tweedehands eskadron overgenomen, die zijn nieuw ook wel aan de prijs..
Nu maar hopen dat het gaat passen en dat hij er snel is..
Ik zie net dat Siets een BR deken outdoor te koop heeft, dat is dus wel een poging waard. Altijd handig achter de hand als de eskadron ook niet bevalt en deze is ook nog weer wat dikker..
Lekker dat Vicktor zo braaf was met scheren, toch makkelijk. Tea valt ook bijna in slaap tijdens het scheren, die vindt dat ook geen probleem.
Nu maar hopen dat het gaat passen en dat hij er snel is..
Ik zie net dat Siets een BR deken outdoor te koop heeft, dat is dus wel een poging waard. Altijd handig achter de hand als de eskadron ook niet bevalt en deze is ook nog weer wat dikker..
Lekker dat Vicktor zo braaf was met scheren, toch makkelijk. Tea valt ook bijna in slaap tijdens het scheren, die vindt dat ook geen probleem.
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Alco laat ze nu redelijk heel, als hij zijn schotteltje maar om houdt. (Ik noem hem altijd schotellipje.)
(vanochtend kwam ik dus en toen had hij zijn halster af en zat er dus alweer een gat in zijn nieuwe deken).
Nu staat hij even zonder omdat het hier gewoon 12/13 graden is en hij staat natuurlijk binnen uit de wind.
Die Bucas zijn wel heel fijn Jilly. En de Anky dekens die met die borstuitsparing is super fijn. (die zijn smal op de borst en zijn uitgesneden bij de voorbenen maar zijn weer gevormd ronde de buik. en ze zijn stevig)
(vanochtend kwam ik dus en toen had hij zijn halster af en zat er dus alweer een gat in zijn nieuwe deken).
Nu staat hij even zonder omdat het hier gewoon 12/13 graden is en hij staat natuurlijk binnen uit de wind.
Die Bucas zijn wel heel fijn Jilly. En de Anky dekens die met die borstuitsparing is super fijn. (die zijn smal op de borst en zijn uitgesneden bij de voorbenen maar zijn weer gevormd ronde de buik. en ze zijn stevig)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
- Dreeke
- Moderator
- Contacteer:
Dakoot zn haar groeit gelukkig niet zo heel hard maar ik denk wel dat hij van de winter nog een keer geschoren moet worden. Nu staat hij onder een 200 grams deken, voor nu heeft hij het daar lekker onder.
Ik heb ook niet echt super passende dekens voor hem, of ze zijn te kort (steken zn billen eruit) of ik krijg hem niet dicht aan de voorkant. De HH passen nog het beste.
Ik heb ook niet echt super passende dekens voor hem, of ze zijn te kort (steken zn billen eruit) of ik krijg hem niet dicht aan de voorkant. De HH passen nog het beste.
† I'ts better to have loved and lost them...
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
than to never have loved and enjoyed them at all.
Rust Zacht lieve Vinga en Dakota †
Vinga * 24-05-2000 - † 13-05-2008
Dakota * -05-05-2007 - † 22-04-2013
En ook Trix is kaal sinds woensdag. Ik twijfelde nog tussen het jachtmodel en helemaal, maar de haren waren al zo ontzettend
lang dat het er ten eerste gewoon niet uit had gezien, en ten tweede had ze het dan nog vreselijk warm gehad.
Heb haar een 300 grams deken opgelegd, en ik ben nog op zoek naar een onderdeken van 100 grams of iets in die richting.
Die leg ik er dan onder als het écht koud wordt. Of is dat niet slim volgens jullie?
lang dat het er ten eerste gewoon niet uit had gezien, en ten tweede had ze het dan nog vreselijk warm gehad.
Heb haar een 300 grams deken opgelegd, en ik ben nog op zoek naar een onderdeken van 100 grams of iets in die richting.
Die leg ik er dan onder als het écht koud wordt. Of is dat niet slim volgens jullie?
Dag lieve, lieve Trix... 

Ik vind 300 gram eigenlijk al redelijk warm voor nu, het is overdag nog +10 graden.
Hay staat nu met een oude staldeken, was ooit een 200/300 grams, maar is al zo vaak gewassen dat hij niet meer heel dik aanvoelt, zal wel een stuk minder zijn. Hij heeft het er goed onder zo. Tot een paar dagen geleden lag de fleecegevoerde (vergelijkbaar met 100gr) er op en daar had hij het ook niet koud onder.
Als ze weer buiten kunnen ga ik even kijken of de fleece er terug op gaat of toch de 200 gr. Temperaturen gaan wel wat dalen de komende dagen...
De mensen die een Bucas op hun fjord hebben liggen, is dat de gewone of de big neck?
Hay staat nu met een oude staldeken, was ooit een 200/300 grams, maar is al zo vaak gewassen dat hij niet meer heel dik aanvoelt, zal wel een stuk minder zijn. Hij heeft het er goed onder zo. Tot een paar dagen geleden lag de fleecegevoerde (vergelijkbaar met 100gr) er op en daar had hij het ook niet koud onder.
Als ze weer buiten kunnen ga ik even kijken of de fleece er terug op gaat of toch de 200 gr. Temperaturen gaan wel wat dalen de komende dagen...
De mensen die een Bucas op hun fjord hebben liggen, is dat de gewone of de big neck?
- Ilonka
Ik heb in totaal 3 'gewone' Smartex Rains (dus het oude model dat aldus Bucas 220 gram zou zijn) en eentje met de nieuwe click 'n go sluiting. Die heb ik nog niet opgehad. De bigneck lijkt me wel wat als ik er weer eentje moet kopen. Maar zou hem graag eerst passen. Ik meende dat hij bij Zoef van Gerritje niet goed lag.
Ilonka (v. Brusvein) en Belle (v. Sebastian) it's the speed that kills the horse, not the distance.
Ik wil 'm ook graag eerst passen, maar heb nog geen winkel in de buurt gevonden die Bucas verdeelt. Komt uit op webshops, maar dat vind ik te riskant met een dekenmerk waar ik nog niks van heb gehad. Zo een keer gedaan met een Amigo deken en dat sloeg me verschrikkelijk tegen...
- Ilonka
De gewone Smartex past bij mijn beide pony's (redelijk breed) prima.
Bij ons ook sonds een maand weer 2 naaktlopers. Zortin ziet er nog gladjes uit met zijn 220 grams op. Mindy met haar 360 gram ziet er alweer uit als een teddy. Zweten valt gelukkig nog mee na het rijden, maar ze moet zeker weten nog wel een keertje. Als ik nou mijn messen van mijn kleine tondeuse eens terug kon vinden.....
Zortin Z1 + 10 alweer!
Mindy Z2+15 en met pensioen
Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Flicka M1 + 11 en AA abop!!!
Jamie preferent, keur, prestatie en model !

Dat is al wel zwaar, 360
??
Fjordy staat dekenloos sinds vandaag, dus ik neem afscheid

Fjordy staat dekenloos sinds vandaag, dus ik neem afscheid

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Uzziel is helemaal naakt omdat hij a.s. donderdag voor de zadelproef gaat de rest is half naakt dan hebben ze nog lekker wat in de nek en op de rug mocht het erg koud worden.
Zal van de week even foto's van de paarden maken.
Zal van de week even foto's van de paarden maken.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
ehm.. weer een vraagje van de onzekere dekenoplegger...
Tea staat nu onder een 150 grams en voelt prima aan.. Maar wanneer ga je naar een dikkere en wat voor dikte met een half geschoren paard.. Ze voorspellen koud weer, geen natte kou gelukkig, maar wel koud!!
Denk dat mijn 300 grams wat te dik zal zijn, of niet??
Tea staat nu onder een 150 grams en voelt prima aan.. Maar wanneer ga je naar een dikkere en wat voor dikte met een half geschoren paard.. Ze voorspellen koud weer, geen natte kou gelukkig, maar wel koud!!
Denk dat mijn 300 grams wat te dik zal zijn, of niet??
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik meld me ook maar. Sinds vrijdag is Anka zo kaal als de neten hihi. Alleen de benen zitten er nog in en die laat ik er ook in heb ik besloten Te veel modder en drek in de wei, beschermende haren toch maar laten zitten.
Anka ziet er super strak uit nu hoewel ik het zelf nog niet heel mooi vind, maar ja.
Anka ziet er super strak uit nu hoewel ik het zelf nog niet heel mooi vind, maar ja.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!