Regen- mist- en dauwnat
Regen- mist- en dauwnat
Vlin staat 24/7 buiten. Hij zit dus ook nu al lekker!!!!! dik in de vacht. Mag ook van mij. Ik ben niet van de scheer en de dekens. Maar nu heb ik natuurlijk toch een vraagje. Hij is dus heel vaak nat (van regen, mist of dauw). Op die momenten weet ik nooit of ik kan gaan rijden, het zadel erop kan. Ik kan hem namelijk dan niet schoon krijgen. Gaat dan niet al het zand schuren en die natten plekken broeien??? Is het niet slecht voor mijn zadel.....je ziet wel, dilemma, dilemma.
All that we see
All that we seem
Is but a shadow of a shadow
Of a dream within a dream.
All that we seem
Re: Regen- mist- en dauwnat
Je zadel wordt beschermd door je dekje (daar is het dekje voor).
Ik rijd niet als ze nat en vies zijn onder het zadel inderdaad vanwege het schuren en de kans op verwondingen/ drukkingen daardoor.
Een oud-stalgenootje van mij heeft er echter altijd maling aangehad en ging gewoon rijden op een nat en vies paard. Paard heeft er nooit wat van gekregen. Dus ik vraag me inderdaad ook wel eens af of ik niet te meuterig ben daarmee, en toch ga ik het risico niet lopen
.
Ik rijd niet als ze nat en vies zijn onder het zadel inderdaad vanwege het schuren en de kans op verwondingen/ drukkingen daardoor.
Een oud-stalgenootje van mij heeft er echter altijd maling aangehad en ging gewoon rijden op een nat en vies paard. Paard heeft er nooit wat van gekregen. Dus ik vraag me inderdaad ook wel eens af of ik niet te meuterig ben daarmee, en toch ga ik het risico niet lopen

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
Nat paard gooi ik gewoon een zadel op. Altijd al met Nisko gedaan en met Anka ook. Laatste heeft nu trouwens een dek dus dat probleem is weg.
Mijn waren gelukkig nooit erg vies in de zin van laag modder van 1 cm erop. Als er nog een beetje viezigheid zat borstelde ik het er zo veel mogelijk af. Nooit last mee/van gehad.
Mijn waren gelukkig nooit erg vies in de zin van laag modder van 1 cm erop. Als er nog een beetje viezigheid zat borstelde ik het er zo veel mogelijk af. Nooit last mee/van gehad.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- kristelhans
Met mijn oude paard, ook een en al blubber en haar, reed ik ook gewoon. Soms maakte ik de zadelplek even met wat water schoon zodat het zand weg was..beest heeft er ook nooit last van gehad geloof ik..
Goed poetsen waar het zadel komt te liggen en dan gewoon gaan rijden!!
Nat maakt niet uit..
Nat maakt niet uit..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Machteld&Falco
Nat maakt niet uit. Als ze echt vies zijn, ga ik niet rijden, maar zijn ze nat, dan gaat het zadel er gewoon op hoor 

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
als je gaat rijden worden ze ook nat onder het zadel, dat makt volgens mij niets uit. Vies zou ik niet doen, als ze nat en vies zijn, krijg je het nooit schoon, en dat gaat wel schuren..
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
dit is de reden waarom die van mij een regendeken op hebben. Anders zitten ze bijna altijd onder de modder en dan vindt ik niet dat ik er een zadel op kan leggen. Gaat volgens mij erg schuren. Maar alleen nat maakt niet uit
Rai meis, je was een kanjer die ons veel te vroeg heeft moeten verlaten. t ga je goed op de eeuwige velden.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Bink, veel plezier bij je nieuwe mens. Dat je lekker veel kilometers mag maken.
Nu paardloos.
Gewoon nat vind ik niet zo'n probleem, maar als er veel modder over ligt en ik dat er niet af krijg omdat alles nat is dan doe ik het liever niet. Maar voor een kort ritje is dat ook geen probleem, moeste je nu 4u gaan rijden is dat iets anders.
Hildar, gouden paardje Ik maak leuke kleurtjes voor de hh Switch, voor meer info: pb
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
Liefde is meer dan verliefdheid, meer dan de kleine onbenulligheden, liefde overschreidt alle grenzen, ook die van de dood, want ik hou nog steeds van jou
In Tuk reed ik de paarden ook altijd gewoon, nat of vies..ik maakte geen verschil (najaa, niet helemaal waar, als ze heel vies was dan klaagde ik een keer flink en probeerde haar nog zo schoon mogelijk te krijgen *maar niet zo gek als sommige wel deden, de waterspuit er op te zetten
*)
Schuren was er dan niet zichtbaar bij...scheelt dat dat dikke pak haar een hoop tegen hield.

Schuren was er dan niet zichtbaar bij...scheelt dat dat dikke pak haar een hoop tegen hield.
Geluk is de vrucht van intens werk
Maar....hoe kwam je zadel dan van je paard af. Wordt dat dan niet vochtig en viezig?
All that we see
All that we seem
All that we seem
Gewoon zo'n dun sjabrakje onder je zadel, dan blijft je zadel schoon. En na de rit te drogen hangen, en als weer ie droog is, goed afborstelen. Of wassen.
Ik rij vrijwel altijd. Als ze alleen nat is gewoon het zadel erop (als ze echt druipt even een handdoek erover misschien maar waarvoor ik dat doe weet ik eigenlijk niet.) Als ze ook heeft gerold terwijl ze nat is (komt vaak voor) kijk ik eerst of ik met een combinatie van borstel en handdoek het zand weg krijg. Als dat echt niet lukt (een klein beetje zand blijft altijd wel) spons ik het deel waar het zadel (of tuig) komt even af. Meestal zit het zand alleen in het buitenste stukje vacht, dus ik hoef haar niet doornat te maken ofzo.
Ik rij vrijwel altijd. Als ze alleen nat is gewoon het zadel erop (als ze echt druipt even een handdoek erover misschien maar waarvoor ik dat doe weet ik eigenlijk niet.) Als ze ook heeft gerold terwijl ze nat is (komt vaak voor) kijk ik eerst of ik met een combinatie van borstel en handdoek het zand weg krijg. Als dat echt niet lukt (een klein beetje zand blijft altijd wel) spons ik het deel waar het zadel (of tuig) komt even af. Meestal zit het zand alleen in het buitenste stukje vacht, dus ik hoef haar niet doornat te maken ofzo.
Anke: we gaan nog veel samen beleven!
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
I.M. Orlinde: Fjordsport L-springen en LL-dressuur, landbouwproef A: Prestatiemerrie! En endurance klasse II (klasse 3 startgerechtigd), mennen FMD7 en FMV 5 en zoveel meer.
Als Danc nat is dan rijd ik ook gewoon, ergste zand poets ik er van af en gaan!
op zich vind ik de slang er even op, of af sponzen niet eens zo gek hoor. Nat zijn ze toch al, en tijdens het rijden worden ze wel weer warm en droog
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Nou dan zou ik de hele winter niet kunnen rijden. Aangezien ik toch nog maar 1x per week rijd ga ik ook op stap met een nat en vies paard hoor. Er is hier de afgelopen dagen zoveel regen gevallen dat ik nu een bruine fjord heb!Machteld&Falco schreef:Nat maakt niet uit. Als ze echt vies zijn, ga ik niet rijden, maar zijn ze nat, dan gaat het zadel er gewoon op hoor
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull
<-speciale editie van mijn onderschrift 

- Machteld&Falco
Ik doe het meer voor mijn eigen gemoedsrust dan voor fjordenbaal. Ik weet dat hij er best tegen kan, maar toch...DeeDee schreef:Nou dan zou ik de hele winter niet kunnen rijden. Aangezien ik toch nog maar 1x per week rijd ga ik ook op stap met een nat en vies paard hoor. Er is hier de afgelopen dagen zoveel regen gevallen dat ik nu een bruine fjord heb!Machteld&Falco schreef:Nat maakt niet uit. Als ze echt vies zijn, ga ik niet rijden, maar zijn ze nat, dan gaat het zadel er gewoon op hoor

http://pijama.come2me.nlFjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!