Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!
Re: Sneller dan gedacht: C-tjes topic deel 8!
Nouuuu hoe kan dat nou Jilly?? Getsie... Sterkte voor jou en Hay..
Castor
(v Topas) en Enzo de pret-terrorshet
the art of riding is to keep the horse between you and the ground.

Ik heb er géén idee van... Er is niks veranderd aan zijn voer- of 'bewegings'schema. 't Is me echt een raadsel.
Jullie kunnen wel raden hoe hard ik de klok naar 16u zit te kijken zeker (en dan nog de lange weg naar huis pff)
Jullie kunnen wel raden hoe hard ik de klok naar 16u zit te kijken zeker (en dan nog de lange weg naar huis pff)
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Ja nou! Die klok wil maar niet vooruit zeker... Gelukkig is het bijna weekend. Hopelijk rijdt iedereen een beetje door vanmiddag zodat jij ook eens op tijd bij stal kunt zijn!
Castor

Ja idd, zal je net weer zien dat het mega file is ofzo
Ik zit me nu maar af te vragen of ik er wel goed aan heb gedaan om hem mee buiten te laten gaan. Mocht van de DA, maar stel dat het toch hoefbevangen is? Dan kan hij wel gewoon de hele dag eten... Pff, er gaat momenteel zoveel door m'n gedachten, wil alles goed doen, maar heb met zulke dingen zo weinig ervaring dat ik maar vertrouw op de DA, maar als zij het ook niet bij het rechte eind had. Dikke zucht hoor!

Ik zit me nu maar af te vragen of ik er wel goed aan heb gedaan om hem mee buiten te laten gaan. Mocht van de DA, maar stel dat het toch hoefbevangen is? Dan kan hij wel gewoon de hele dag eten... Pff, er gaat momenteel zoveel door m'n gedachten, wil alles goed doen, maar heb met zulke dingen zo weinig ervaring dat ik maar vertrouw op de DA, maar als zij het ook niet bij het rechte eind had. Dikke zucht hoor!
He bah Jilly, wat naar. Staat hij buiten onder dek? Mocht hij spierbevangen zijn moet ie goed warm gehouden worden.
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Hij staat wel onder deken ja. Wel een ongevoerde.Annemarie schreef:He bah Jilly, wat naar. Staat hij buiten onder dek? Mocht hij spierbevangen zijn moet ie goed warm gehouden worden.
Stond eerste met zo'n fleecegevoerde, maar aangezien hij gisteren dus ook geschoren is (baal ik ff dat ik het er voor niet door had!) leek met dat niet fijn met die losse haren icm de fleece. Het is gelukkig niet koud nu.
Probeer de staleigenaar te bereiken om te vragen of hij 'm toch binnen wil doen, voel me niet gerust zo. Kan 'm natuurlijk niet bereiken...

He gets Jil, klinkt iig meer als spier dan hoefbevangen. Tsja kan een koutje zijn op de spieren na het rijden, kan door en dolle bui op het land zijn. Blijft altijd gissen.
Maar met wat ontstekingsremmers en spierverslappers zijn ze er zo weer bovenop hoor.
Maar met wat ontstekingsremmers en spierverslappers zijn ze er zo weer bovenop hoor.
Ik denk dat het die dolle bui dan geweest is, normaal zou morgen de zadelmaker terug komen omdat m'n zadel toch niet optimaal lag, dus al sinds vrijdag niet meer serieus gereden (maandag nog even aan stalgenootje getoond wat het zadel deed tijdens het rijden)
Er staan sinds vorige week wel een paar veulens op de wei die nooit meteen binnen willen komen 's avonds. Hay weet dat er binnen bietjes liggen dus die trekt zich er vaak niks van aan, maar misschien die ene keer toch en gelijk fout?
Hoop zo dat het goed komt!
En nu ga ik even stoppen met zeuren, iemand nog fijne dingen beleefd met C'tje?
Er staan sinds vorige week wel een paar veulens op de wei die nooit meteen binnen willen komen 's avonds. Hay weet dat er binnen bietjes liggen dus die trekt zich er vaak niks van aan, maar misschien die ene keer toch en gelijk fout?
Hoop zo dat het goed komt!
En nu ga ik even stoppen met zeuren, iemand nog fijne dingen beleefd met C'tje?

Ik wil je toch nog even sterkte wensen hoor Jilly, je mag zeuren hoor als je paard ziek is. Dat is nooit leuk. Hopelijk knapt Hay heel snel weer op, zal voor je duimen. 

Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Heel veel sterkte!!
He bah altijd vervelend als ze iets mankeren he?!
Sterkte!
He bah altijd vervelend als ze iets mankeren he?!
Sterkte!
Cural: Mn lieve gele vriend!
V. Sven
M. Ura
B Fjordsport
KNHS B+11, L1+10, L2+10, M1+3
RUINENKAMPIOEN 2011 VORDEN 37 PUNTEN!!!
B zadelproef dussssss MODELRUIN!!!
V. Sven
M. Ura
B Fjordsport
KNHS B+11, L1+10, L2+10, M1+3
RUINENKAMPIOEN 2011 VORDEN 37 PUNTEN!!!
B zadelproef dussssss MODELRUIN!!!
Corner is verhuist,zo wat heeft dat manneke lopen zweten in die trailer zeg,maar eenmaal daar op stal en er was hooi en brokjes aanwezig,vielen alle zweetdruppeltjes denk ik wel van hem af.
Morgen ochtend de weide in dus ben benieuwd.
Maar hij stond net zo relaxt in de stal alsof hij dat al jaren deed.
morgen foto,s natuurlijk.
Morgen ochtend de weide in dus ben benieuwd.
Maar hij stond net zo relaxt in de stal alsof hij dat al jaren deed.
morgen foto,s natuurlijk.
Ik ben meteen na m'n werk naar stal gesjeesd (en zoals ik al voorspeld had was het rete druk onderweg, altijd op vrijdag..)
Hay stond niet te eten dus toen begon m'n hartje toch wat slagen te missen, want zo tref ik 'm zelden of nooit aan. Maar eens uit de wei liep hij gewoon heel normaal en vanmorgen ook al volgens de stalbaas! Ben dus weer een stukje geruster.
Ga nu uiteten met m'n vriendinnetjes, is vlakbij de DA dus spring daar even binnen voor de bloeduitslag, hopen dat het meevalt!
Ik was gewoon zó blij dat Hay weer een beetje vervelend was haha
Hay stond niet te eten dus toen begon m'n hartje toch wat slagen te missen, want zo tref ik 'm zelden of nooit aan. Maar eens uit de wei liep hij gewoon heel normaal en vanmorgen ook al volgens de stalbaas! Ben dus weer een stukje geruster.
Ga nu uiteten met m'n vriendinnetjes, is vlakbij de DA dus spring daar even binnen voor de bloeduitslag, hopen dat het meevalt!
Ik was gewoon zó blij dat Hay weer een beetje vervelend was haha
- pjotr_nientje
- Contacteer:
Sterkte Jilly met Hay
Hopelijk valt de uitslag mee,ik zal voor je duimen.
Afgelopen maandag voor het eerst zonder zadel gereden.
Cindy vond het maar een beetje eng
beetje wiebelig enzo.
Had ook geen keus om zonder te rijden.
We zouden later vrij zijn maandag en daarom liet ik het zadel thuis.
Maar nu waren we 3 uur eerder vrij....

Hopelijk valt de uitslag mee,ik zal voor je duimen.
Afgelopen maandag voor het eerst zonder zadel gereden.
Cindy vond het maar een beetje eng

Had ook geen keus om zonder te rijden.
We zouden later vrij zijn maandag en daarom liet ik het zadel thuis.
Maar nu waren we 3 uur eerder vrij....
Cindy....soms is het niet erg iets moois te verliezen,het is nog altijd beter dan het nooit te hebben gehad
http://www.petnanny.simpsite.nl
http://www.petnanny.simpsite.nl
Gelukkig is hij weer een beetje vervelend Jil.
Ik heb net les gehad. Als Cyra aan de teugel loopt in stap gaat ze een soort halve spaanse pas doen hihi. Mijn instructrice lacht zich rot, maar zegt dat ze dan echt heel mooi zuiver en in balans stapt. Ziet er alleen kennelijk heel schattig uit.
Verder was mevrouw weer heel erg "niet fjord" maar leek ze meer op een volbloed met haar geknetter door de bak.
Morgen ABOP oefendag. Ben nu al zenuwachtig
Ik heb net les gehad. Als Cyra aan de teugel loopt in stap gaat ze een soort halve spaanse pas doen hihi. Mijn instructrice lacht zich rot, maar zegt dat ze dan echt heel mooi zuiver en in balans stapt. Ziet er alleen kennelijk heel schattig uit.
Verder was mevrouw weer heel erg "niet fjord" maar leek ze meer op een volbloed met haar geknetter door de bak.
Morgen ABOP oefendag. Ben nu al zenuwachtig

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Hoe is het met Hay vandaag??
@Anna, succes met je volbloed-fjord vandaag!
@Anna, succes met je volbloed-fjord vandaag!
Castor

Ben ook wel benieuwd hoe het met Hayco is .
Anna, als Cyra maar niet teugelkreupel is, ziet er meestal wel grappig uit, maar is verre van grappig.

Anna, als Cyra maar niet teugelkreupel is, ziet er meestal wel grappig uit, maar is verre van grappig.

http://www.fjordukie.nl Unieke frontriemen, sieraden, sleutelhangers met paardenhaar en meer leuke spulletjes
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
https://www.facebook.com/#!/ukiefrontriemen
Nee ze is niet teugelkreupel, ze is juist bloedzuiver als ze dat doet. Werd vandaag door die vrouw die ons hielp met de Abop oefendag ook gezegd, dat ze dan juist super loopt als ze dat doet. Ze gaat heel ruim stappen en tilt gewoon heel hoog al haar beentjes op. Moet veel oefenen met stappen want als ze volledig los loopt stapt ze heel erg op de voorhand, dus we moeten proberen rond te blijven.
Heb net dus abop geoefent. Wow wat was ze braaf. Wel druk, erg actief, maar heel erg braaf, oplettend en wilde ook wel meewerken. Toen kwam het springen. We begonnen laag. Heb mezelf er overheen kunnen zetten en zonder te weigeren haalden we uiteindelijk de goede hoogte voor de abop op de stijlsprong.
De eerste oxer, wat lager dan moest deed ze ook echt geweldig. Toen die op de 60cm hoogte kwam begon mijn springangst boven te komen en blokkeerde ik haar tijdens de sprong waardoor ze de achterste balk eraf gooide. Daarna wilde ze niet meer over de oxer heen (en ik durfde ook niet hoor). Ze hebben hem toen weer lager gezet en daar kreeg ik haar er super over.
De mevrouw in het midden zei dat ze zo super goed sprong, dat ik daarom heel niet bang hoef te zijn want ze heeft heel mooie techniek en heel veel ruimte. Mijn pa zegt dat ze minimaal 30 tot 40 cm meer springt dan ze hoeft, ook op de 60 cm. Ik moet gewoon tempo durven maken en vooral niet kijken wat er op me af komt. Deze schijterd heeft wel weer even genoeg hindernissen gezien voor deze week. Over 3 weken moet IK dus kunnen springen.
Heb net dus abop geoefent. Wow wat was ze braaf. Wel druk, erg actief, maar heel erg braaf, oplettend en wilde ook wel meewerken. Toen kwam het springen. We begonnen laag. Heb mezelf er overheen kunnen zetten en zonder te weigeren haalden we uiteindelijk de goede hoogte voor de abop op de stijlsprong.
De eerste oxer, wat lager dan moest deed ze ook echt geweldig. Toen die op de 60cm hoogte kwam begon mijn springangst boven te komen en blokkeerde ik haar tijdens de sprong waardoor ze de achterste balk eraf gooide. Daarna wilde ze niet meer over de oxer heen (en ik durfde ook niet hoor). Ze hebben hem toen weer lager gezet en daar kreeg ik haar er super over.
De mevrouw in het midden zei dat ze zo super goed sprong, dat ik daarom heel niet bang hoef te zijn want ze heeft heel mooie techniek en heel veel ruimte. Mijn pa zegt dat ze minimaal 30 tot 40 cm meer springt dan ze hoeft, ook op de 60 cm. Ik moet gewoon tempo durven maken en vooral niet kijken wat er op me af komt. Deze schijterd heeft wel weer even genoeg hindernissen gezien voor deze week. Over 3 weken moet IK dus kunnen springen.

Orion = Grafiet X Saros xx
Cyra = Reinar X Uvana (Anton X Tunar) JEUGDKAMPIOEN WbD 2008
Komt helemaal goed met Cyra zo te horen
Hay lijkt al terug bijna de oude. Hij kliert en stiert weer gezellig en hij is weer helemaal DE man van stal. Het was dus toch spierbevangen, de waarden van z'n enzymes waren wel enorm verhoogd (iets verachtvoudigd en iets verdubbeld), maar DA zei dat ik me verder niet meer echt zorgen moest maken. Moet 'm nu vit. E/selenium bijgeven voor z'n spiertjes.
Zit nu wel te dubben wat ik met Hay moet doen, vanavond wordt het uur verzet dus kan ik nooit voor het donker op stal zijn, paarden staan dan al binnen, maar als die veulens iedere keer zo de boel op stelten gaan zetten komt het misschie nog wel eens voor?? Toch maar eens kijken met de stalbaas wat er mogelijk is van andere wei, of Hay toch eerst er uit halen voor de groep binnen komt...

Hay lijkt al terug bijna de oude. Hij kliert en stiert weer gezellig en hij is weer helemaal DE man van stal. Het was dus toch spierbevangen, de waarden van z'n enzymes waren wel enorm verhoogd (iets verachtvoudigd en iets verdubbeld), maar DA zei dat ik me verder niet meer echt zorgen moest maken. Moet 'm nu vit. E/selenium bijgeven voor z'n spiertjes.
Zit nu wel te dubben wat ik met Hay moet doen, vanavond wordt het uur verzet dus kan ik nooit voor het donker op stal zijn, paarden staan dan al binnen, maar als die veulens iedere keer zo de boel op stelten gaan zetten komt het misschie nog wel eens voor?? Toch maar eens kijken met de stalbaas wat er mogelijk is van andere wei, of Hay toch eerst er uit halen voor de groep binnen komt...
Waaahhhhh ik heb met mn eigenste poownie gemend gister!!!!!! Zomaar spontaan. En het ging goeeehhoeeedddddd................. Hij moet voor de kar wat dresuurmatig bijgespijkerd worden en Andy krijgt het niet voor elkaar dus naja dan moet ik maar weer eens een poging gaan wagen.
of ik nooit anders gedaan had. Hij zat wel flink vast linksom en vind dattie een ander zachter bit in moet maar verders
Dus dat gaan we nu maar vaker doen in het weekend nu de wedstrijden voorbij zijn. Zal stalgenootje eens aanschieten voor bewijsmateriaal volgende keer.
Andy blijft van het buitenmennen maar in de bak durf ik het wel weer aan
of ik nooit anders gedaan had. Hij zat wel flink vast linksom en vind dattie een ander zachter bit in moet maar verders

Dus dat gaan we nu maar vaker doen in het weekend nu de wedstrijden voorbij zijn. Zal stalgenootje eens aanschieten voor bewijsmateriaal volgende keer.
Andy blijft van het buitenmennen maar in de bak durf ik het wel weer aan

Fijn dat het weer wat beter gaat met Hay!
Capone (KWPN), Beer en Grijze