Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic deel 5!

Hier kun je lekker over deze gele monsters kletsen.
Annemarie

Re: Swingend en lekker los in het lijf, het A-tjes topic dee

Bericht door Annemarie » vr 29 okt 2010, 11:09

Jemig, het A-tjes topic was van de pagina gevallen, moest hem van diep weghalen. Niemand wat bijzonders beleefd?

Nou ja, heb zelf ook weinig bijzonders. Had vorige week zondag wedstrijd en 2x net aan winst. Gisteren hebben we als echt bikkels in de regen gereden. Eerst in de bak maar nadat er en modderdrup midden in mijn nek landde had ik dat wel gezien O:) :roll: . Dus door het dorp gedraafd dan maar. Anka durft best in het halfdonker. Kan misschien beter wel een lichtgevend hesje aan doen bedacht ik me.

Vanavond les. Ben benieuwd. Bak is nog wat nattig, maar goed heeft juffie meer last van dan ik :+ .
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 29 okt 2010, 11:56

haha, ja de atjes beleven wat...

Hier weinig spannends, ik hoop dat mijn zadel morgen komt. Hij zou vrijdag of zaterdag komen, maar nog niets gehoord.

Gister lekker gereden. Eerst in de bak, maar die was heul nat, en karev doet, als ze door een plas moet, haar kop omhoog, dus weg alle ontspanning en nagefelijkheid. Dus we hadden een beetje onenigheid,haha. Rit buiten maar af gemaakt. Aan de conditie gwerkt, 20 minuten achtereen gedraafd.

Zometeen weer rrijden, hoop dat het droog blijft!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 29 okt 2010, 12:00

Gisteren heb ik ook gereden. Het is bij ons op de wei ook erg nat, dus had ik bedacht om ook maar buiten te gaan rijden. Anc vindt dat zeer spannend. Helemaal na haar ongelukje met Leo. Alles wil ze in de gaten houden en dat kan ze alleen door haar hoofd heel hoog omhoog te tillen. En dan heb ik dus niets meer te vertellen. Het eerste stuk rijden nogal wat auto's, maar toen ik dat stuk achter de rug had, haar steeds stil gezet, aandacht naar mij, ontspanning wat meer op zoeken en dan weer aanrijden. Ik heb zelfs een paar keer gedraafd. Nog niet helemaal ontspannen, maar ik kon tenminste redelijk over haar heen kijken. Het laatste stuk liep ze wel ontspannen!! Ik was helemaal blij!!!! Dalijk weer de stallen gaan doen en dan zal ik ws wel weer een rondje gaan rijden.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 29 okt 2010, 12:24

nav je trouw foto´s snap ik wat je bedoelt Suus, anca doet haar hoofd dan heel erg omhoog, dat is lastig!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 29 okt 2010, 12:50

Ja idd en ze zet dan ook nog eens alles vast..... Maar ik denk dat ik dalijk wel weer een klein rondje ga maken. Ik heb het al de hele dag koud en dan word ik wel warm!! Het is wel werken hoor.
Annemarie

Bericht door Annemarie » vr 29 okt 2010, 13:33

Tamara schreef:Gister lekker gereden. Eerst in de bak, maar die was heul nat, en karev doet, als ze door een plas moet, haar kop omhoog, dus weg alle ontspanning en nagefelijkheid. Dus we hadden een beetje onenigheid,haha. Rit buiten maar af gemaakt. Aan de conditie gwerkt, 20 minuten achtereen gedraafd.
O hihi, dit klinkt precies als mijn ritje van gisteren. Anka houdt overigens wel goed het koppie naar beneden in de plas. En in galop gaan we ook gewoon midden dwars door de plas :)) . Maar ik vond in het dorp draven leuker. Lang niet zo modderig, blegh wat een blubber-toestand in de bak.

@Suzanne: Anca brengt het hoofd idd wel heel hoog. Anka doet dat meestal niet, ja soms als ze wat ziet. Ik kan dan trouwens nog wel doorkomen met de hulpen. Is een martingaal niet wat als ze het hoofd zo heel hoog doet?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 29 okt 2010, 15:58

@Annemarie. Ik wil er eigenlijk niet teveel aan gaan hangen. Heb er wel eens een martingaal aan gehad,maar dat hielp ook niet zo denderend veel.
Ik kom net terug van mijn ritje. Nou, koud heb ik het zeker niet meer. En ik ben blij dat er bomen zijn!!! Tjezus zeg.
Het ritje begon mooi. Ze zag wel vanalles, maar ik probeerde ze laag te houden. Dat lukte goed. Als ze d'r hoofd omhoog deed, ging die ook snel weer wat naar beneden. Dan ontspande ze zichzelf wel. Lukte dat niet meteen, ging ik even stilstaan (als dat op de openbare weg kon in ieder geval). Dan was ze wel vrij snel ontspannen.
Tot een bepaald stuk. Daar staat een varkensstal, er lag een karretje met een kadaverbak erop, en aan de andere kant van de weg liep een man met een deense dog het veld op. Ze wilde die perse bekijken. En niet even maar heel lang. Zelfs zo lang, dat ze mij niet meer bemerkte. Ik heb echt even aan haar rechterteugel moeten trekken, om haar hoofd recht voor me te krijgen. Dan wilde ik proberen haar weer rustig naar beneden te laten komen. Dat lukte me dus niet. Ondertussen leek het alsof ze moest poepen, maar dat was puur de spanning in haar lichaam. Zelfs zo erg dat ze stond te trillen. Tja, ik had het idee dat ik wel een uur of 3 daar kon staan, dus wilde ik aan stappen. Hup, hoofd flink omhoog, alles aan de voorkant vast. Ho, stop. Nou dat duurde ook een paar meter. Een paar keer geprobeerd, maar ze was zo gefocust op die hond en die man!!! Ik stap weer aan en ineens vertrekt ze!!! In een flinke draf. Ik heb haar geprobeerd bij te houden, wat niet helemaal ging en haar dus op een boom gestuurd die dichtbij stond. Daar stopte ze voor, ze draait zich 180 graden om en snurkt/blaast even flink. Heb haar even toegesproken met flinke stem dat ik daar niet van gediend was. Toen weer verder gestapt. Na een klein stukje werd ze iets rustiger, maar de echte ontspanning was er zeker niet meer. De andere paarden binnen gezet en toen weer op Anc gestapt en in de wei nog wat gereden. Daar werd ze wel wat meer ontspannen. Zo heb ik haar later op stal gezet.

Grrrr, ik weet het soms niet meer. Ik wil zo graag. Ik probeer rustig te blijven, we zijn met homeopathische druppels bezig, veel minder voer, maar nog blijft ze zo gigantisch heet. Soms....... Ach ja. Wie weet er nog iets?

Ik zit eigenlijk te denken of er niet iemand is, die iets weet om wat rust in dat dier te kunnen krijgen. Als je iets weet, houd ik me aanbevolen hoor.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » vr 29 okt 2010, 16:29

met iemand anders rijden dan? Als ik alleen ga is karev ook heel anders als met 2 paarden
Esther

Bericht door Esther » vr 29 okt 2010, 16:39

Ik denk dat het gewoon heel veel tijd gaat kosten.. Ben met Tea ook heel veel bezig met ontspannen, ontspannen ontspannen.. Maar het is ook gewoon een typje, dat krijg je er nooit uit natuurlijk..

Gaat het niet beter met een andere ruiter erbij??
En een thiedemanntje?? Werkte bij Jes beter dan een martingaal..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 30 okt 2010, 13:52

Het zal ws wel beter gaan met een andere ruiter erbij, alleen heb ik die niet. Ik heb al eens een advertentie gezet, maar geen of weinig reacties op gehad. Tja, ik heb de ruiter wel in de buurt (he Dennis?) maar geen paard.

Tja en de Thiedemann... daar moet ik me wel even in verdiepen. Hoe de werking van die teugel is enz enz.

Fijn trouwens dat jullie zo mee denken. Enne Esther, ik denk ook wel dat het met de tijd zal komen, ik ben alleen bang dat dat nog zo ontzettend lang gaat duren. Ik word er soms zo moe van!!! Dan mis ik Roon zo ontzettend! Daar kon ik ontspannen mee buiten rijden. Daar stapte ik op en reed met een los teugeltje weg.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 30 okt 2010, 14:39

iemand mee op de fiest maakt al een heel verschil meestal
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » za 30 okt 2010, 17:19

Ik ga het proberen Tamara, maar ik denk dat als er een ander paard bij loopt, ze wel wat rustiger zal zijn. Met een fietser niet.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » za 30 okt 2010, 21:49

ik merk zeker wel verschil hoor, alleen of met fietser erbij
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 01 nov 2010, 11:49

Afbeelding

mijn kaatjepaardje :D
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 nov 2010, 11:51

Ook al in het blauw. Anka gaat momenteel ook in blauw. Als haar eigen deken weer gedroogd is gaat ze weer in bruin.
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 01 nov 2010, 11:55

ja, de meeste dekens zijn in het blauw, vaak als ik een leuke bruine zie, is ie te dik of te duur,haha
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 nov 2010, 11:59

Ik vind blauw zelf wel erg mooi maar die van Nis is ook blauw en hetzelfde merk en anders grijp ik steeds mis was ik bang, dus daarom Anky normaal gesproken in bruin. Maar zaterdag voor de wedstrijd moest haar natte dek af en toen ik terug was was hij van binnen aardig slof. Had ook buiten bij stal gehangen, dus nu heeft Anka een jurkje aan, Nis haar dek dus. Maar blijft redelijk goed zitten.

Heb je nu weer een zadel?
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » ma 01 nov 2010, 12:03

vanavond weer, eindelijk!!

Ik heb een 0 grams, 2x 200 en een 300 grams, allemaal blauw, dus is vaak even kijken welke ik moet hebben,haha

Gaan we de21e nog buiten rijden met zijn 3en?
Annemarie

Bericht door Annemarie » ma 01 nov 2010, 12:09

Dacht ik wel toch? Heb de 21e al opgeschreven.
adanco
Contacteer:

Bericht door adanco » ma 01 nov 2010, 23:15

Mijn poepie gaat donderdag weer kaal, was het niet van plan maar hij heeft nu al weer zoveel haar en zweet zich te pletter dus toch maar weer scheren.
Mijn dekens van vorig jaar (met schoftbontje) krijgt hij ineens een kapotte schoft van, heb borstbeschermer xl geprobeerd, maar dies veeeuuulll te klein! Weet niet of er wel xxl bestaat anders heb ik een mooi probleem ;(
Rijden gaat goed met beide, Aty is ook zo'n lekkere troetelkont, ben wel een beetje verliefd op haar geworden :+:
Adanco, Jars x Eros
Ruinenkampioen Rolde 2007/2009 beide met 39 punten!
Reserve ruinenkampioen Rolde 2010
Ruinenkampioen Rolde 2011
AA certificaat zadelproef 2008

L2 Fjordsport

Mijn liefste, maar dan ook echt allerliefste vriend..
Plaats reactie