Geen meelsnuitje..
Geen meelsnuitje..
Zijn fjorden dan altijd aan de donkere kant, of hoeft dat niet??
Heb er eigenlijk nooit zo op gelet, ik vind zonder meelsnuit niet zo veel aan..
Maar Digai krijgt nu toch ook wel een hele donkere snoet.. Kan me weer niet voorstellen dat hij donkerder zal worden dan wat bij mij normaal is.. Misschien iets donkerder dan Elvis en Bente, maar hij is verder gewoon geel..
Nu is zijn veulenvacht er nooit echt helemaal af geweest, maar kan ik iets donkerders verwachten, of kan hij ook gewoon roomgeel blijven..
Het is vast een hele domme vraag, hihi..
Heb er eigenlijk nooit zo op gelet, ik vind zonder meelsnuit niet zo veel aan..
Maar Digai krijgt nu toch ook wel een hele donkere snoet.. Kan me weer niet voorstellen dat hij donkerder zal worden dan wat bij mij normaal is.. Misschien iets donkerder dan Elvis en Bente, maar hij is verder gewoon geel..
Nu is zijn veulenvacht er nooit echt helemaal af geweest, maar kan ik iets donkerders verwachten, of kan hij ook gewoon roomgeel blijven..
Het is vast een hele domme vraag, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Re: Geen meelsnuitje..
Ik zal er straks misschien een maken..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Die van Teun heeft ook geen meelsnuit (die met die grijze toet) maar die is niet heel donker. En die merrie valt ook wel mee dacht ik....qua donkerheid (dyrantha).
Maar denk dat het in het geval van jou toverballetje een kwestie van afwachten is.
Maar denk dat het in het geval van jou toverballetje een kwestie van afwachten is.

Giel
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
(Timor x Yanneke v. Sverre)
Norvyn
(Timor x Gentle v. Drafur)
Wij hebben er hier eentje gehad, en die was wel redelijk donker. Was een Hayo....
Bij lichte paarden heb ik dat volgens mij nog nooit gezien.
Bij lichte paarden heb ik dat volgens mij nog nooit gezien.
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.
Pebbels van mij heeft ook geen meelsnuit maar die is vrij donker, een vroegere merrie van ons was niet donker maar had ook geen meelsnuit.
Zelf vind ik een meelsnuit leuker staat veel liever.
Zelf vind ik een meelsnuit leuker staat veel liever.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Dat het ook geen meelsnuit is durf ik niet te zeggen, maar het snoetje is wel donkerder dan een echte meelsnuit.. Heb vandaag nog eens geinspecteerd, zal straks misschien even een foto uploaden..
Hij heeft wel een behoorlijk donker hoofd, maar qua lijf dus niet echt..
Hij heeft wel een behoorlijk donker hoofd, maar qua lijf dus niet echt..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Kjaere mag de naam meelsnuit ook niet echt voeren. Het is wel wat wit, maar lang niet zo duidelijk als bij Nina bijv. http://i162.photobucket.com/albums/t250 ... C_9831.jpg
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
(Ek)Kjaere Kunar x Zhellie
Zhellie Orsta x Briggen
Zo donker als Kjaere is Digai niet, hihi..
Maar echt wit mag je het niet noemen..
Oke, qua dikzakgehalte niet een voordelige foto, hihi..

Maar echt wit mag je het niet noemen..
Oke, qua dikzakgehalte niet een voordelige foto, hihi..

Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Misschien niet de voordeligste foto, maar ik vind hem er wel heel leuk op staan. Vind het op deze foto net lijken alsof hij een kol aan het ontwikkelen is, maar dat is puur de lichtinval.
Een meelsnuit is het niet, vind het meer een banketbakkersroomsnuit qua kleur.
Een meelsnuit is het niet, vind het meer een banketbakkersroomsnuit qua kleur.
Nina Orsta x Helgas Jarl Modelmerrie
Zhellie Orsta x Briggen
Zhellie Orsta x Briggen
Ja, hij weet wel wat lekker is, hihi..
Hij heeft geen kol gelukkig, moest er nog bij komen..
Hij heeft geen kol gelukkig, moest er nog bij komen..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Evaliensvenna
- Contacteer:
Ik vind een donker meelsnuitje wel mooi, waarom vind je daar niks aan? Svenna word in de winter best donker maar omdat ik haar scheer zie je dat nooit. Alleen onder het zadel.

Svennapowerrrrrr Z1+15 • Allround fotograaf & Grafisch vormgever op Texel • Fotografie workshops op Texel
Schitterend die Svenna haha !
Ik zou graag willen dat Toot geen meelsnuit had
!!
Mijn vorige Fjord had ook geen meelsnuit, maar was erg donker. Ook donkere benen

Ik zou graag willen dat Toot geen meelsnuit had

Mijn vorige Fjord had ook geen meelsnuit, maar was erg donker. Ook donkere benen

Fjordy
B + 6 Springen Paarden !
L + 8 SGW Paarden
Wanneer is hij uitgeteld es? Hihi. Vind het zo op de foto nog wel meevallen, ben benieuwd hoe hij er aankomend zomeruitziet.
Ctje 

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Bij zulke koppies als Svenna vind ik het ontbreken van de meelsnuit ook prachtig 
Woudina is gezegend met een scherp afgetekende meelsnuit, bij Finnea is ie vergelijkbaar. Dat vind ik toch ook wel iets hebben hoor
Bij Digai lijkt de overgang idd. wat vaag. Denk dat je het beter kunt zien als hij helemaal uit zijn veulenvacht is. Ziet er wel interessant uit, het staat 'm niet verkeerd iig!

Woudina is gezegend met een scherp afgetekende meelsnuit, bij Finnea is ie vergelijkbaar. Dat vind ik toch ook wel iets hebben hoor

Bij Digai lijkt de overgang idd. wat vaag. Denk dat je het beter kunt zien als hij helemaal uit zijn veulenvacht is. Ziet er wel interessant uit, het staat 'm niet verkeerd iig!

Van de foto lijkt het wel een meelsnuit in wording, maar er zit inderdaad nog niet heel erg veel kleuronderscheid in zijn hoofd en neus, maar komt misschien nog wel...afwachten. Ik dacht dat je meer donker bedoelde ala Svenna, die heeft duidelijk die andere kleur.
hihi en in dit aanzicht is hij wel typisch zijn mama...rondgeribt. oh en een duidelijk Jeskimneusje ook.
hihi en in dit aanzicht is hij wel typisch zijn mama...rondgeribt. oh en een duidelijk Jeskimneusje ook.
Geluk is de vrucht van intens werk
Hij had dus geloof ik ook wel een meelsnuitje toen hij jonger was.. Het begint me nu namelijk ineens op te vallen..
Als hij echt een donkere neus had dan wist ik wel zeker dat hij geen meelsnuit had, hihi..
Het hangt erom, blijkbaar heeft hij nog niet besloten, hihi..
Als hij echt een donkere neus had dan wist ik wel zeker dat hij geen meelsnuit had, hihi..
Het hangt erom, blijkbaar heeft hij nog niet besloten, hihi..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Ik moest net in de wei aan je topic denken Esther. Dus mijn Fjordo's onder de loep genomen. En 3x een meelsnuit gescoord met hele verschillende vachtkleuren
. Anka heeft een hele donkere vacht maar een prachtige witte meelsnuit en lichte kuif. Denk dus dat het met Digai nog alle kanten op kan. Donkere vachtkleur hoeft dus geen donkere toet te betekenen maar zou andersom nou wel automatisch zo zijn? Lichte vachtkleur = meelsnoet?

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Die laatste vraag vroeg ik mij dus ook af..
Maar Digai heeft wel een aardig donker hoofd, maar daar hoeft dan weer niet noodzakelijkerwijs een donker lijf bij te zitten, ken genoeg fjorden met een aardig donker hoofd en lichter lijf..
Interessante vraag!!
Tja, waarom vind ik een meelsnuit niet mooi.. Waarom vind iemand gra mooi en een ander niet, is gewoon smaak denk ik..
Maar Digai heeft wel een aardig donker hoofd, maar daar hoeft dan weer niet noodzakelijkerwijs een donker lijf bij te zitten, ken genoeg fjorden met een aardig donker hoofd en lichter lijf..
Interessante vraag!!
Tja, waarom vind ik een meelsnuit niet mooi.. Waarom vind iemand gra mooi en een ander niet, is gewoon smaak denk ik..
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'