Borstelset

Stel hier je vragen m.b.t. fjorden!
Sjolvir

Re: Borstelset

Bericht door Sjolvir » vr 15 okt 2010, 16:33

Ben ik erg.. denk ik, wat een mooi setje..

Ik heb toen ik op mijn 18 e ging rijden gekocht rubber rosborstel,
schoenpoets borstel zachte en 1 harde borstel en een hoevenkrabber.

De laatste is gesneuveld bij onkruid tussen tegels uitkrabben, de rest heb ik nog steeds
en gebruik ik nog..
Wel een paar keer borsteltje gewonnen of gekregen, maar dat oude setje blijft...
Hepsie, dochter van Sjolvir (Brus x Drag) x Zortin, *14 april 2011
Sjolvir (Brusvein x Drageset) *1997, mijn ster op aarde! en aan de hemel sinds november 2016
Tobago aus der schützenden Hand, Knabstrupper *2005 Soms net een fjord!
leoensuzanne

Bericht door leoensuzanne » vr 15 okt 2010, 17:22

Nou Dominique, ik heb ook nog erg oude borstels. Evenals het ponyhalstertje wat ik voor mijn kleine lievelingspony'tje Paula had en nog een paar halsters meer van vroeger. Dat halster is mss al 25 jaar oud. Maar weg doen? Nee hoor, dat kan ik niet.
Evita : Tsjerk x Anca (v. Manus)
HilgoHenro x Hikari (v. Hanibal)
Fello : Ismo x Anca (v. Manus)
Hikari v. Hannibal x Anca (v.Manus)
TinkerxWelsh kruising Liva: ouders onbekend
en Wild coulours Ultimo oftewel Mo ouders onbekend
Dennis

Bericht door Dennis » vr 15 okt 2010, 17:35

Machteld&Falco schreef:Ik heb een allegaartje van verschillende soorten borstels. Ga echt geen geld uitgeven aan een setje :)

Voor wintervacht loswerken gebruik ik trouwens de tandjeskant van mijn zweetmes. Werkt super!
Zo doe ik het ook en ook ik heb allemaal verschillende borstels...de fijnste vind ik wel mijn borstel met echt haar...die is zo lekker zacht en laat ze in zomervacht mooi glimmen
Grete 09-06-1986 * 27-12-2012
Norka 21-05-1993 * 15-02-2012
Ulrieke 06-06-1999 * 25-04-2015
Geke 13-05-2010 * 23-04-2015
Esther

Bericht door Esther » vr 15 okt 2010, 20:00

Ik heb een plastic bak en daar zit vanalles in..
Ik gebruik ook nog met regelmaat de borstel die ik bij mijn eerste pony kreeg, toen was ik 7, ben nu 27, hihi.. Als ik er lang over wil doen dan gebruik ik nog wel eens een rubberen borstel, maar normaal bij opgedroogde modder een plastic borstel en een gewone zachte borstel..
Leerde vroeger altijd dat je het hoofd alleen mocht doen met een hele zachte, maar zowel ik heb wel gemerkt dat een hardere borstel veel lekkerder kriebelt.. Die koppen erbij!!!
Massageborstels zijn hier verdwenen, denk in de vuilnisbak, gebruikt ik nooit..
Hoevenkrabber het liefst met een borsteltje eraan, helaas zijn ze wel allebei onder handen genomen door een oude hond die toen nog een pupje was, hihi.. Zo zijn er ook nog wel wat borstels gesneuveld..
Manen en staart doe ik met een borstel uit de winkel, van Ziens ofzo?? Waar je ook van die elastiekjes van hebt.. Ik vind, i.t.t. Annabel die borstel van Oster weer niet lekker borstelen..
Die gebruik ik ook bij het knippen van de manen..
Verder gebruik ik vaak het zweetmes met de karteltjeskant, ideaal bij verharen..

Heb her en der ook nog wel wat gewonnen, maar die blijven meestal bij Bart liggen..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
shesannie

Bericht door shesannie » vr 15 okt 2010, 21:02

ik denk... hoop dat ik ze morgen binnen krijg.
Plaats reactie