Wat begon als een mooie zondagmiddag......

Vertel hier wat je vandaag met je fjord hebt gedaan.
Ziggy

Re: Wat begon als een mooie zondagmiddag......

Bericht door Ziggy » ma 11 okt 2010, 19:38

jeetje meis wat zal je geschrokken zijn, gelukkig zijn jullie er toch nog goed vanaf gekomen.

Ik rij altijd met een zweep en die heb ik echt niet voor mijn paarden nodig, want die zijn voorwaarts zat, maar hier lopen ook heel veel honden los. Ik heb echt die zweep bij me voor het geval een hond besluit mijn paard aan te vallen
roos schreef:Ik vind hem er goed uit zien hoor. En zijn manen staan hem goedddd :D

:L Vera :L (Lenngard x Gardar)
:L Exel (Bowie) :L (Wiljonm x Brusvein)
Charret

Bericht door Charret » ma 11 okt 2010, 20:20

Jeetje dan is het nog met een sisser afgelopen zeg. Iwan had ook aan de kletter kunnen gaan. Bah dat zo'n ritje zo moet aflopen en dat de lol er dan vanaf is snap ik wel..
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Ivonne

Bericht door Ivonne » di 12 okt 2010, 06:11

jeetje wat een schrik! Ook voor Iwan. Ik twijfel ook steeds meer of ik wel wil blijven mennen, je hoort steedsmeer van dit soort ongelukken. Het wordt ook steeds drukker op de weg. Sterkte!
Baranna 13-5-2006
Kayo v. Anton m. Meline 11-4-2014

Right from the start you were a thief, you stole my heart.....
In loving memory Fatoush 26-5-2009 - 19-8-2014
Marga v. Sebastian m. Ingmar 3-5-1992 - 11-11-2015
Mijn (t)rots in de branding....
Anita
Contacteer:

Bericht door Anita » di 12 okt 2010, 07:07

Hè bah, wat naar allemaal weer. Gelukkig is het redelijk goed afgelopen maar wat zullen jullie geschrokken zijn. Iwan is gelukkig weer het heertje en hopelijk knap jij zelf ook snel weer op.
Ik raak er voor mezelf steeds meer van overtuigd dat ik het niet meer moet doen om met een paard en kar te weg op te willen. In het weiland of de bak kun je ook fijn mennen.
Heel veel mensen hebben geen idee dat een paard geen ding is maar een levend wezen dat kan schrikken en onvoorspelbaar kan reageren. En anderen hebben gewoon scheit aan je en wensen absoluut geen rekening met jou en je paard te houden met alle nare gevolgen van dien soms.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan

Kayo (van Ivonne)

┼Celony en Luco

Afbeelding
viko

Bericht door viko » di 12 okt 2010, 08:39

Bah wat een verhaal Nicole. Hoe is het nu met jullie?
Ik had niet mee gekregen van het vorige ongeluk. Was dat ook met iwan?
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » di 12 okt 2010, 08:46

Ik krijg gewoon de kriebels als ik het lees...weet (helaas) als geen ander hoe je je voelt. Ik durf ook echt niet meer. Heel veel sterkte Nicole.
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Mieke

Bericht door Mieke » di 12 okt 2010, 08:49

Wat een verhaal weer. Kan me de vorige keer ook nog zo voor de geest halen, gelukkig is het allemaal redelijk goed afgelopen, het had zoveel erger kunnen zijn. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat de schrik er nu zo in zit dat je geen zin meer hebt in het mennen. Arme Iwan weer over het inspan. Succes met je stijfheid, dat zal nog wel even aanhouden en gelukkig dat Iwan er niet teveel aan over gehouden heeft.

@Christa, Nicole en Iwan hebben een paar jaar geleden ook een ongeluk voor de kar gehad waarbij Iwan ook met zijn been over het inspan kwam. Toen was hij kort daarvoor geopereerd en was het ook wel even spannend hoe het af zou lopen.
Ctje :)
ukoldaatje

Bericht door ukoldaatje » di 12 okt 2010, 14:16

Ow getsie wat eng!!
En wat een geluk dat Iwan er niet in blinde paniek vandoor is gegaan.

Ik heb dik 10 jaar geleden ook mijn koetsiersbewijs gehaalt, en ik vond het tijdens
de lessen al eng. En daar liep een super brave fjord voor.

Voor mijn gevoel heb je meer te vertellen als je er op zit...

Ik snap heel goed dat je het nu gehad hebt met het mennen hoor!!

Hopen dat jullie snel weer de oude zijn!
Trotse mama van Jin 2009 uit China en Tim 2012 uit mijn buik, 2 mopseflopsen en een beagle, en Mandel m101 weer terug in mijn wei om voor te zorgen met onze shetters..
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » di 12 okt 2010, 14:29

Nou gelukkig, zijn we er goed uitgekomen. Ik heb vandaag bijna nergens last van, en Iwan is vanochtend al weer ontsnapt omdat hij naar het land wilde, tja tis en blijft een fjord O:)

Maargoed, de wagen is bij Hagedoorn en er blijkt meer verzet te zijn dan het met blote oog te zien was. Er zijn 2 assen krom, inspan verbogen en de draaikrans is beschadigd. Dus die moet maar even worden gefixt voor dat de wagen in de verkoop komt.
wolkj schreef:Ik heb eerlijk gezegd besloten toch gewoon aangespannen te blijven rijden.. en het ook toen die tijd met die fjord weer opgepakt. Er was toen niks aan de hand met het rijden daarna..

Ik wil hiermee absoluut niet zeggen dat jij dit ook zou moeten doen, maar dat het wel mogelijk is en het misschien voor Iwan de volgende keer weer normaal is om voor de wagen te staan.
Tja wij hebben al eerder een ongeluk gehad, maar wij hebben nu 2 engeltjes gehad..... en volgens mij is dat wel genoeg.
Bovendien is Iwan 22 jaar en het is mij het niet waard om weer van voren af aan beginnen....
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
wolkj

Bericht door wolkj » di 12 okt 2010, 14:38

dat van dat eerdere ongeluk begreep ik steeds meer na het lezen van meer reacties, dit wist ik inderdaad niet. Sorry!
Ik begrijp het volkomen..
Faira (Orsta X Manus) :L)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014

Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
Tamara
Contacteer:

Bericht door Tamara » di 12 okt 2010, 16:24

zo dat is heftig! Alle eer naar je paard dat ie zo netjes is blijven staat joh! ondanks dat ie paniek had is ie niet aan de kletter gegaan.
Ik an me voorstellen dat je de schrik goed te pakken had!
als het glas halfvol is, dan spuug je d'r maar in!
Naisven
Moderator

Bericht door Naisven » di 12 okt 2010, 17:55

Jemig Nicole, wat een horroverhaal inderdaad. Relatief goed er vanaf gekomen allemaal, maar ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Zonder mennen kun je ook van Iwan blijven genieten. Ik kan me voorstellen dat je toch wel supertrots op 'm bent dat-ie niet aan de haal is gegaan, want menig paard had veel grotere brokken nog gemaakt. Dikke knuffel voor jullie allemaal!
viko

Bericht door viko » wo 13 okt 2010, 08:22

Nicole, gelukkig gaat het goed met jullie. Ik hoop dat ik je later, wanneer mijn pootje het weer doet, nog vaak tegen kom op iwan in het bos voor een praatje. De groeten van Viko voor Iwan.
Kimmes
Contacteer:

Bericht door Kimmes » wo 13 okt 2010, 11:20

Brrr, ik weet precies wat je voelt, als ze zo doen. Heb ik ook eens meegemaakt.
En dan heb je ook nog onder de wagen gelegen.
Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen. Dit kan zomaar heel anders aflopen.
Ik kan me goed voorstellen, dat je het zat bent. Ik ben ook niet zo'n held :n
Beterschap en succes met de verkoop van je wagen.
myquitte
Contacteer:

Bericht door myquitte » wo 13 okt 2010, 15:30

jeetje wat een heftige situatie zeg. ik snap best dat je het mennen zat bent, er kunnen hele nare dingen gebeuren. gelukkig konden jullie m in wat rustigere toestand losmaken, pff zeg. erg heftig. hopelijk heeft hij er niet al te veel aan overgehouden. jeetje.....heel veel sterkte en beterschap.
Leentje

Bericht door Leentje » vr 15 okt 2010, 10:42

dat was ff spannend!
kan me voorstellen dat je het ff gehad hebt met het mennen,

het jammere is dat veel ongelukken veroorzaakt worden door derden die niet weten hoe o mte gaan ,met een aanspanning in de buurt.
Yesterday is History, Tomorrow a Mystery, Today is a Gift, Thats why it's called the Present
Mir

Bericht door Mir » vr 15 okt 2010, 13:42

Jeetje Nicole ik lees het nu pas, maar wat een eng avontuur! Jullie treffen het niet met Iwan en mennen. Je kunt wel zeggen dat je weer een engeltje mee hebt gehad! Gelukkig is Iwan er goed vanaf gekomen en jullie ook, eigenlijk een wonder bij een paard wat zo in paniek is.

Over de oorzaak, de hond mocht daar niet los. Dus die mensen zitten fout. Maar sowieso als je met paard of hond het verkeer in gaat, het blijven dieren. We kennen allemaal wel de "dat doet ie anders nooit" opmerking toch? Ook een paard kan ineens uit het niets de verkeerde kant op stuiven, over iemand heen ofzo. Helaas een schrale troost, maar de rust en ruimte en het alleen op de wereld gevoel zijn in NL vaak ver te zoeken...
Nicole
Moderator

Bericht door Nicole » za 16 okt 2010, 13:59

Thanks voor de lieve berichtjes, gelukkig zijn we weer in 'training'.
Ik heb vandaag en donderdag Iwan weer gelongeerd, licht bijgezet. In het begin was hij wel wat stijf, maar aan het eind liep hij wel goed. Morgen gaan we een ritje onder het zadel maken, even een half uurtje lekker genieten in het bos!
Er is geen grens aan wat we een paard kunnen leren, Er is alleen een grens aan onze intelligentie om het hem uit te leggen.
DeeDee
Moderator

Bericht door DeeDee » ma 18 okt 2010, 12:58

Goed zo! Even lekker de zinnen verzetten. Heb je er zelf niks aan overgehouden?
Life is wonderful, coffee, two sugar and my little fjordhorse Totibull *o/* <-speciale editie van mijn onderschrift :P
Machteld&Falco

Bericht door Machteld&Falco » ma 18 okt 2010, 14:25

Jezus, wat een horrorverhaal! Ik zou erg graag zelf leren mennen, maar dit zijn dus de ervaringen die me tegenhouden van het te gaan doen... Gelukkig dat Iwan niet aan de kletter is gegaan en dat jij nog heel bent...
Fjorden zijn als Pringles: once you pop, you can't stop!
http://pijama.come2me.nl
Plaats reactie