Nee zet normaal mijn hand juist boven het zadel vast en werk met mijn handen terug (dus richting kont als ik iets wil en bv binnenteugel in wending over de hals breng). Dat moet ik afleren en omdat ik als ik niet meer met mijn been mag klemmen en mijn handen niet meer daar mag zetten, nogal passief doodstil ga zitten, moet ik nu mijn handen breed zetten, niet vast zetten op mijn bovenbeen, maar net als bij fietsen met mijn lijf mee draaien en contact houden op beide teugels maar wel onafhankelijk van elkaar (hoop dat ik het zo goed uitleg, want mondeling legt dit makkelijker uit dan schriftelijk). Hij zakt dan ook iets makkelijker naar lage lijn terwijl hij normaal heel hoog in wil stellen. Voor het mooie is dit natuurlijk niet goed, maar kan nu beter contact houden en zo de wendingen beter rijden. Bij het terug werken met mijn hand komt het nogal is voor dat zodra ik om moet stellen in een wending ik mijn paard volledig kwijt ben en dat gaat met handen breder ook makkelijker. moet eerst even het gevoel krijgen, dan kan ik teugels korter gaan maken en dan moet het beter worden.
Orion is van zichzelf een heel lui en slim uitgekookt paard, maakt altijd dat ik na het rijden veeeel moeier ben dan hij en weet bij mij overal onderuit te komen (vooral omdat ik dan ga klemmen en terugwerken). Nu ik niet meer klem en niet terug kan werken gaat hij ook makkelijker buigen en is hij minder vervelend met rijden.
Geloof dat ik het zo wel redelijk heb verwoord
Ennuh Krisje, hij is niet groot hoor, hij is maar 1.66m
Esther, ik zoek altijd naar geld in de bak, maar vind tot nu toe alleen maar stenen

Misschien idd meer eigen neus eruit rijden