Hier alle weetjes over onze G-tjes!
Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!
Gwynna heeft echt een stoer kapsel.
Gjendra gaat in Balloo wonen Daphne, dus nee, ze blijft niet bij huis. Als ik zelf land had had ik een maatje gezocht, zo leuk je jonge paardje aan thuis. Maar ja geen eigen land en dus naar de creche straks met speelkameraadjes!
Gjendra gaat in Balloo wonen Daphne, dus nee, ze blijft niet bij huis. Als ik zelf land had had ik een maatje gezocht, zo leuk je jonge paardje aan thuis. Maar ja geen eigen land en dus naar de creche straks met speelkameraadjes!
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
- Cindy+Uniek
oke is accu zoveel slapper dan lichtnet?
ik heb thuis dus idd lichtnet
accu had in beusichem, maar dat was meer dan 1 ha dus vond het niet gek dat dat misschien slapper was (en heel goedkoop lint)
thuis heb ik maar 0,3 ha maar wel 3 draden
ja jammer he annemarie, niet thuis opgroeien.... glamour is ook zo'n leukerd en lief, ga haar zeker missen.......
ik heb thuis dus idd lichtnet

accu had in beusichem, maar dat was meer dan 1 ha dus vond het niet gek dat dat misschien slapper was (en heel goedkoop lint)
thuis heb ik maar 0,3 ha maar wel 3 draden
ja jammer he annemarie, niet thuis opgroeien.... glamour is ook zo'n leukerd en lief, ga haar zeker missen.......
Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik bedoelde eigenlijk of je haar verkocht had of dat je Gjendra zelf houdt. Wel fijn dat ze met leeftijdsgenootjes op kan groeien!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Gjendra is nog niet verkocht. Wilfred wil het liever wel, maar we houden haar in elk geval tot na de winter aan. Ik twijfel ook. Niet omdat ze niet lief is, vind haar juist bijzonder leuk gelukt en een lief karakter
en ze lijkt een mooie maat te krijgen als ze zo door groeit. Heb altijd al een mini-Nisko gewild.. Vraag me gewoon af of dit qua tijd uiteindelijk allemaal wel goed gaat komen. Maar ja, in de toekomst kijken blijft lastig he? 

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Oh ok, kan me voorstellen dat je dan idd moeilijk afstand van haar kan doen. Guus was zowiezo een blijvertje, maar hij is voor ons extra speciaal na het verlies van Bastiaan.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
O kan me voorstellen dat Guus dan wel heel speciaal is. Wat bij mij nog meespeelt is dat ik Gjendra ook geboren heb zien worden. Net alsof Nisko gewacht had. Ik mocht ook gelijk alles met Gjendra van Nisko
, ze werd nooit boos of zenuwachtig als ik in de buurt was. Heel bijzonder maakt het dat voor mij. Net alsof Nisko me Gjendra aanbood, als er een strikje om had gezeten had ik niet raar opgekeken zeg maar
.

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Ik begrijp het al, Gjendra gaat nooit meer weg bij Annemarie 
Met Finnea was dat ook zo bijzonder vorig jaar. Ik had dan wel de geboorte gemist, want die moest ze zonodig stiekem doen
, maar toen ik voor de eerste keer op Woudina en Finnea afliep en Woudina zag dat ik het was, kreeg ik echt zo'n heel bijzonder hinnikje van haar, net alsof ze wilde zeggen "kijk nou eens wat voor moois ik voor je heb gemaakt"
Het klinkt zo heerlijk suf en sentimenteel, maar zo voelde het op dat moment echt...
Met Gwynna's geboorte deed Woudina het ook wel weer speciaal. Ik stond al op een paar meter afstand te kijken, nadat ze het vruchtwater al had laten lopen. Even later kwam Douwina er bij en toen kwam Woudina ons allebei even begroeten
om daarna vrolijk verder te gaan met bevallen. Dat we er vervolgens met z'n vieren omheen stonden was ook geen probleem.
Toch bijzonder, op sommige momenten kan Woudina heel goed doen alsof het haar geen flikker interesseert wie ik ben of wat ik doe (denk aan haar gedrag op keuringsterreinen bv.), maar deze momenten geven toch wel aan dat wij echt een band hebben. Soms best lastig dat paarden niet kunnen praten hè
Daar denkt Gwynna trouwens heel anders over, die kan heel goed met mij communiceren. Als ze ziet dat ik op stal aan kom en het duurt haar te lang voordat ik haar begroet, dan roept ze me alvast. Net zolang totdat ik kom. Als ik Karlien uit de wei haal en haar meeneem voor een buitenrit, dan is Gwynna het daar ook niet mee eens, dat moet de hele wereld weten
Dat gekke lage hinnikje van haar maakt het helemaal hilarisch
Zelfs Finnea piept meer dan dat zij doet...

Met Finnea was dat ook zo bijzonder vorig jaar. Ik had dan wel de geboorte gemist, want die moest ze zonodig stiekem doen

Met Gwynna's geboorte deed Woudina het ook wel weer speciaal. Ik stond al op een paar meter afstand te kijken, nadat ze het vruchtwater al had laten lopen. Even later kwam Douwina er bij en toen kwam Woudina ons allebei even begroeten

Toch bijzonder, op sommige momenten kan Woudina heel goed doen alsof het haar geen flikker interesseert wie ik ben of wat ik doe (denk aan haar gedrag op keuringsterreinen bv.), maar deze momenten geven toch wel aan dat wij echt een band hebben. Soms best lastig dat paarden niet kunnen praten hè

Daar denkt Gwynna trouwens heel anders over, die kan heel goed met mij communiceren. Als ze ziet dat ik op stal aan kom en het duurt haar te lang voordat ik haar begroet, dan roept ze me alvast. Net zolang totdat ik kom. Als ik Karlien uit de wei haal en haar meeneem voor een buitenrit, dan is Gwynna het daar ook niet mee eens, dat moet de hele wereld weten

Lichtnet is vaak wel sterker dan een accu, en een accu wordt zwakker als hij bijna op is..
Wij hebben zelf niet een enorm knalapparaat, maar wel genoeg. Fjella heeft wel een tijdje gehad dat ze er weinig respect voor had, toen hebben we even het apparaat van mijn oom geleend en toen ging het snel weer goed, hihi..
In de winter lopen de schapen van mijn oom in een land bij ons huis en kom ons stroomdraad ook op dat apparaat, dus in de winter is het sowieso hier geen probleem, hihi.. Dat is ook wel een flinke knetter geloof ik, hihi..
Waarschijnlijk wordt Digai zaterdag mamaloos.. Hij kan het ook wel hebben, klein speklapje is het aan het worden.. Het is best een dikkertje eigenlijk..
Wij hebben zelf niet een enorm knalapparaat, maar wel genoeg. Fjella heeft wel een tijdje gehad dat ze er weinig respect voor had, toen hebben we even het apparaat van mijn oom geleend en toen ging het snel weer goed, hihi..
In de winter lopen de schapen van mijn oom in een land bij ons huis en kom ons stroomdraad ook op dat apparaat, dus in de winter is het sowieso hier geen probleem, hihi.. Dat is ook wel een flinke knetter geloof ik, hihi..
Waarschijnlijk wordt Digai zaterdag mamaloos.. Hij kan het ook wel hebben, klein speklapje is het aan het worden.. Het is best een dikkertje eigenlijk..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- cowgirlwillie
- Locatie: op activiteitenboerderij "Het feestvarken" in Donkerbroek fr.
- Contacteer:
oooh wat een stout veulentje zeg! haha
ik heb gelukkig een heeeeel braaf exemplaar. nog niks klierigs ontdekt.
Géline heeft heel veel ontdekt deze week.
Oveal staat ze meteen heel nieuwsgierig naar te kijken.
Zo ging mijn schoonvader met de bosmaaier (zo'n maaiding aan een steel) de greppel maaien langs de wei.
De beide dames stonden de hele tijd te kijken. ik zie een hoofd in de sloot! Wat doet die daar??? ahahah erg komisch maaien met publiek.
Ook rijden er vrachtwagens bij ons af en aan. Géline ziet ze aankomen rijden en gaat langs het draad staan kijken hoe ze sissend tot stilstand komen en piepend achteruit inparkeren.
Was ze eerst nog bang voor onze hond? en gaf ze hem een flinke trap. nu spelen ze samen met het draad ertussen! Hond springt heen en weer in de sloot, Géline komt heeel voorzichtig kijken. Als het vuelen dichtbij genoeg is zet tommy de hond het op een blaffen en springen. Vervolgens gaat Géline er dan bokkend en in een galopje vandoor om even later weer terug te komen en het spel te herhalen. Helaas had ik op deze momenten geen fototoestel binnen handbereik. Maar ik heb een mental picture gemaakt
Super om te zien.
Ze lijkt precies te zijn zoals ik hoopte een nieuwsgierig veulen. eerste reactie is eens even kijken of dit leuk is. ipv Help dat ziet er eng uit. Net als lyn. Daar heeft ze ook wel echt steun aan denk ik. Die gaat ook overal op af. Géline volgt dan wel. dus misschien is het ondertussen ook al opvoeding...
ik heb gelukkig een heeeeel braaf exemplaar. nog niks klierigs ontdekt.
Géline heeft heel veel ontdekt deze week.
Oveal staat ze meteen heel nieuwsgierig naar te kijken.
Zo ging mijn schoonvader met de bosmaaier (zo'n maaiding aan een steel) de greppel maaien langs de wei.
De beide dames stonden de hele tijd te kijken. ik zie een hoofd in de sloot! Wat doet die daar??? ahahah erg komisch maaien met publiek.
Ook rijden er vrachtwagens bij ons af en aan. Géline ziet ze aankomen rijden en gaat langs het draad staan kijken hoe ze sissend tot stilstand komen en piepend achteruit inparkeren.
Was ze eerst nog bang voor onze hond? en gaf ze hem een flinke trap. nu spelen ze samen met het draad ertussen! Hond springt heen en weer in de sloot, Géline komt heeel voorzichtig kijken. Als het vuelen dichtbij genoeg is zet tommy de hond het op een blaffen en springen. Vervolgens gaat Géline er dan bokkend en in een galopje vandoor om even later weer terug te komen en het spel te herhalen. Helaas had ik op deze momenten geen fototoestel binnen handbereik. Maar ik heb een mental picture gemaakt

Ze lijkt precies te zijn zoals ik hoopte een nieuwsgierig veulen. eerste reactie is eens even kijken of dit leuk is. ipv Help dat ziet er eng uit. Net als lyn. Daar heeft ze ook wel echt steun aan denk ik. Die gaat ook overal op af. Géline volgt dan wel. dus misschien is het ondertussen ook al opvoeding...
Als je me zoekt: ik zit op mijn roze wolk! groetjes de mama van Luuk, Sanne en Mieke!
- Cindy+Uniek
nou met een beetje geluk wordt glamour a.s. zaterdag al opgehaald!!!!
ik had gevraagd of ze eerder konden dan begin december, omdat uniek het niet meer trok
ze zijn vandaag precies een week al uit elkaar
maar als dj komend weekend evt thuis komt zit ik met ruimtegebrek (want anders moest glamour weer terug bij uniek en dat wil ik niet)
dus ik kreeg vanmorgen mail dat ze aankomende zaterdag kunnen
ook ik heb glamour geboren zien worden (voor het eerst gezien) was heel bijzonder, maar ik weet dat het bij ons gewoon niet anders kan... ik heb dj ook al...
maar het is gewoon een mooi meisje, chique en al bijna net zo groot als de jaarling fjord die hier loopt!!!
maargoed ze komt goed terecht en dat is ook belangrijk in deze tijd!
ik had gevraagd of ze eerder konden dan begin december, omdat uniek het niet meer trok
ze zijn vandaag precies een week al uit elkaar
maar als dj komend weekend evt thuis komt zit ik met ruimtegebrek (want anders moest glamour weer terug bij uniek en dat wil ik niet)
dus ik kreeg vanmorgen mail dat ze aankomende zaterdag kunnen

ook ik heb glamour geboren zien worden (voor het eerst gezien) was heel bijzonder, maar ik weet dat het bij ons gewoon niet anders kan... ik heb dj ook al...
maar het is gewoon een mooi meisje, chique en al bijna net zo groot als de jaarling fjord die hier loopt!!!
maargoed ze komt goed terecht en dat is ook belangrijk in deze tijd!
Mijn baby komt waarschijnlijk maandag. Ze komen haar brengen, ik heb er enorm veel zin in
.

Morgan!! 
----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010

----------------------------------------
Rosco --> *3 april 1996 / +29 juni 2010
Cratos --> *18 mei 2004 / +9 maart 2010
O wat leuk Marijke! Hoop dat ze zich gauw thuis voelt. Is vast ook al een flinke jongedame of niet?
- Cindy+Uniek
aah nog luxerMarijke_ schreef:Mijn baby komt waarschijnlijk maandag. Ze komen haar brengen, ik heb er enorm veel zin in.

ben benieuwd je zal vast foto's maken
Ik denk dat we in de winter nog wel keer naar Duitsland gaan om bij Bente te kijken, dan zal ik meteen Glamour een knuffel geven en op de kiek zetten!!
Ik hoop dat ze elkaar aardig vinden, maar als Bente niet heel erg veranderd is zal dat wel goed komen..
En ze krijgt natuurlijk nog een lief fjordenvriendinnetje van eigen leeftijd erbij..
Spannend Marijke!!
En Geline wordt toch een nieuwsgierige apenkop, hihi..
Ik hoop dat ze elkaar aardig vinden, maar als Bente niet heel erg veranderd is zal dat wel goed komen..
En ze krijgt natuurlijk nog een lief fjordenvriendinnetje van eigen leeftijd erbij..
Spannend Marijke!!
En Geline wordt toch een nieuwsgierige apenkop, hihi..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
- Cindy+Uniek
jaa esther dat zou echt gaat zijn 
en glamour is natuurlijk ook nog heel makkelijk met andere paarden dat scheelt als ze zo jong zijn

en glamour is natuurlijk ook nog heel makkelijk met andere paarden dat scheelt als ze zo jong zijn

Daulann staat sinds gisteren met de andere fjordjes samen in Balloo (hij stond eerst samen met een shettie)!
Het gaat hartstikke goed met hem in de groep.
Van de week maar eens in de agenda's kijken wanneer Robbert en ik die kant op kunnen voor foto's en knuffels!
Het gaat hartstikke goed met hem in de groep.
Van de week maar eens in de agenda's kijken wanneer Robbert en ik die kant op kunnen voor foto's en knuffels!
Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Hihi, bekend verhaal, paarden die de bosmaaier haast wel over willen nemen om het klusje te klaren. Hier gaat het precies zo als Jeroen met de bosmaaier bezig is.
Fijn dat Glamour al eerder kan verhuizen Cindy, al zul je haar wel gaan missen. Maar al bijna net zo groot als een jaarling. Dan is ze of veel te hard gegroeid of de jaarling veel te weinig lijkt me. Hier lopen Gino en Ferro nu bij elkaar en daar zit toch heel duidelijk verschil van grote in.
Leuk Marijke dat je kind al komt. Ben je al uit over de naam die ze nu moet gaan krijgen?
Gjendra gaat denk ik overmorgen ook verhuizen toch Annemarie?
En Digai die ook al zijn mama moet gaan missen. Gelukkig houdt hij vriendinnetje Fjella nog wel bij zich.
Hier komen er zoals het nu lijkt dit weekend 2 vriendjes bij voor Gino en Ferro. Zaterdag komt waarschijnlijk Garfield en zondag komt er dan nog een hengstveulen uit Brabant. Moeder daarvan is een Fjord met ouders onbekend en de vader van het veulen zelf is ook onbekend. Van Bon wilde hem in ieder geval niet opnemen in het hulpveulenboek. Die had vermoedelijk twijfel of papa wel een Fjord is.
Zie hier Ferro en Gino.

Fijn dat Glamour al eerder kan verhuizen Cindy, al zul je haar wel gaan missen. Maar al bijna net zo groot als een jaarling. Dan is ze of veel te hard gegroeid of de jaarling veel te weinig lijkt me. Hier lopen Gino en Ferro nu bij elkaar en daar zit toch heel duidelijk verschil van grote in.
Leuk Marijke dat je kind al komt. Ben je al uit over de naam die ze nu moet gaan krijgen?
Gjendra gaat denk ik overmorgen ook verhuizen toch Annemarie?
En Digai die ook al zijn mama moet gaan missen. Gelukkig houdt hij vriendinnetje Fjella nog wel bij zich.
Hier komen er zoals het nu lijkt dit weekend 2 vriendjes bij voor Gino en Ferro. Zaterdag komt waarschijnlijk Garfield en zondag komt er dan nog een hengstveulen uit Brabant. Moeder daarvan is een Fjord met ouders onbekend en de vader van het veulen zelf is ook onbekend. Van Bon wilde hem in ieder geval niet opnemen in het hulpveulenboek. Die had vermoedelijk twijfel of papa wel een Fjord is.
Zie hier Ferro en Gino.

Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Cindy+Uniek
glamour is flink gegroeid en die jaarling is vrij klein
glamour midden, florian rechts

glamour rechts

glamour midden, florian rechts

glamour rechts

Zo Glamour is al aardig groot aan het worden.
Ferro is ook al een hele bink zeg.
Ferro is ook al een hele bink zeg.
http://www.fjorkahoeve.nl
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Rumex ( Kalypso)Muis (Briggen) Uzziel (Arin) Urjan (Briggen)Wieke ( Arin) Bjorna (Reitze) Freek(Briggen) Indre ( Hermansen) Oline (Tempo) Kjellwin ( Manus) Philos ( Tempo )Marlando ( Hermansen)Odalein ( Brijol)
Zolang ze nog in groei zijn kan je daar sowieso toch weinig over zeggen. Hay is altijd kleiner geweest dan zijn broer, maar die zijn uiteindelijk wel op dezelfde hoogte geëindigd. Hay is gewoon heel gelijkmatig gegroeid, terwijl Hil echt van die mega groeiperiodes had.
Dat plukkie van Gino is echt schattig, lekker fluffy en licht.
Zijn dat recente foto's Cindy? Dan zitten ze bij jou nog wel heel mooi in het vachtje!
Dat plukkie van Gino is echt schattig, lekker fluffy en licht.
Zijn dat recente foto's Cindy? Dan zitten ze bij jou nog wel heel mooi in het vachtje!
A friend told me that I was delusional. I almost fell off my unicorn.