Hier alle weetjes over onze G-tjes!
Re: Hier alle weetjes over onze G-tjes!
@Daphne: wat leuk dat Guus en Dragan het zo goed doen in de opfok. Mama Shadow ook al weer gewend zonder kind?
Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Rust zacht Anka (v. Reitse).
Op 31 mei 2010 is Gjendra geboren, dochter van Nisko en Karant!
Leuk al die verhalen over de G-tjes, al zal niet iedereen blij zijn met de aktie van zijn G-tje, niet Annemarie?
Gino loopt sinds vandaag samen met Celony. We hebben de boel een beetje omgezet omdat Flam ons morgen gaat verlaten en Ferro dan weer terug komt. We moeten nu een groepje merries hebben en een groepje hengsten en ruinen. Dus nu lopen Meline, Fendora en Flam samen en Celony en Gino. Vanaf morgen is het dan Celony, Ferro en Gino en Meline en Fendora. Waarschijnlijk vanaf a.s. zaterdag wordt het groepje van Celony aangevuld met Garfield van Janine en Peter.
Gino loopt sinds vandaag samen met Celony. We hebben de boel een beetje omgezet omdat Flam ons morgen gaat verlaten en Ferro dan weer terug komt. We moeten nu een groepje merries hebben en een groepje hengsten en ruinen. Dus nu lopen Meline, Fendora en Flam samen en Celony en Gino. Vanaf morgen is het dan Celony, Ferro en Gino en Meline en Fendora. Waarschijnlijk vanaf a.s. zaterdag wordt het groepje van Celony aangevuld met Garfield van Janine en Peter.
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Djambo, Ferro, Gino, Hindra, Indre, Jilco, Mirko, Leneke, Mara, Marinde, Nivar, Nolan
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Wat zien Guus en Dragan er leuk uit samen! 
Garfield is er duidelijk nog niet over uit wat voor kleur hij in z'n manen wil
Hihi Gjendra de dwarsligger. Kan me wel voorstellen dat het soms lastig is Annemarie. Hopen dat ze het trucje gauw vergeten is!
Ik heb vandaag ook maar weer eens getest hoe het met Gwynna en haar respect voor het draad zit. Nou dat gaat nog steeds super gelukkig!
Ik had haar en Woudina naar stal gehaald. Normaal gesproken breng ik ze dan samen weer terug, maar nu heb ik Gwynna eerst gebracht en toen Woudina. Geloof niet dat Gwynna het erg leuk vond, die liep lekker heen en weer te crossen en te brullen, maar ze bleef wel netjes achter het draad. Het kon Woudina weinig boeien 

Garfield is er duidelijk nog niet over uit wat voor kleur hij in z'n manen wil

Hihi Gjendra de dwarsligger. Kan me wel voorstellen dat het soms lastig is Annemarie. Hopen dat ze het trucje gauw vergeten is!
Ik heb vandaag ook maar weer eens getest hoe het met Gwynna en haar respect voor het draad zit. Nou dat gaat nog steeds super gelukkig!

Shadow is heel relaxed geweest. De spanning was ook binnen 2 dagen van het uier af en moet nu gewoon verder slinken. Shadow heeft geen hinnik gegeven, ze is wel een beetje zoekende geweest de eerste dag, maar ze werd liefdevol opgevangen door haar vriendinnetje Bieb.
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)
Stoute Gjendra!!
Blijft Celony bij de anderen lopen dan, krijgt hij dan niet te veel eten?? Aangezien die kleintjes vaak wel wat mogen hebben..
Je hebt straks wel een leuk groepje, met Gino, Garfield en Ferro.
Zoveel geluk als Digai nog had, binnenkort moet hij toch zonder zijn mama.. Hij kan het ook wel, hij is dik genoeg, hihi.. Verder kan hij het toch ook prima vinden met Fjel en Tea..
Blijft Celony bij de anderen lopen dan, krijgt hij dan niet te veel eten?? Aangezien die kleintjes vaak wel wat mogen hebben..
Zoveel geluk als Digai nog had, binnenkort moet hij toch zonder zijn mama.. Hij kan het ook wel, hij is dik genoeg, hihi.. Verder kan hij het toch ook prima vinden met Fjel en Tea..
Ik lijk op de uitzonderingen in de Duitse grammatica
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gewoon niet te begrijpen
'Loesje..'
Gjendra was vanmiddag weer best braaf hihi. Van de stoute modus naar de brave modus. Ben met Nis wezen buiten rijden en ze bleef keurig waar ze was, IN de wei. Anka was ook heel rustig dus dat hielp goed. Daarna maantjes geknipt en voetjes opgetild. Dit vind ze niet zo leuk omdat ze hier evenwicht nog niet heel goed houdt
. Ze doet niet gemeen maar valt steeds bijna om. Toen ik haar wat meer steun gaf ging het beter. Alleen naar de wei ging redelijk tot we er bijna waren. Ze ging op de rem en ineens kwam Nis eraan stuiven. Die blijft altijd bij stal staan grazen maar nu niet. Dus moest ik Gjendra toch een beetje haar zin geven en terug gaan. Kon Nis daar moelijk laten lopen. Dus toen in elke hand maar 1 meegenomen. Ging best, toch fijn dat Gjendra wel een en ander geleerd heeft. Meelopen aan het touw kan ze hardstikke goed, ze rukt zich nooit los of andere rariteiten. Alleen soms remmen, maar dat is nu meestal wel op te lossen ook. Blij met mijn mini-Nis
.

Annemarie, Nisko de bos-cross Fjord en nieuwe crack Anka, B+11, L1 +11, L2+10, M1+11, M2 startgerechtigd (v. Manus).
Met dank aan Jose voor de foto's en uiteraard de goede zorg: Daulann in de opfok!

Met zijn shet-mattie! (Wie rijden er op de achtergrond?!)

Het gaat heel goed met hem en hij gaat waarschijnlijk komende week bij de andere veulentjes in de groep.

Met zijn shet-mattie! (Wie rijden er op de achtergrond?!)

Het gaat heel goed met hem en hij gaat waarschijnlijk komende week bij de andere veulentjes in de groep.

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Zodra het groepje uitgebreid is gaat Celoon 's nachts weer op het verharde zodat hij niet 24/7 kan eten. Ik kan Gino nu niet 's nachts alleen zetten en dus is Celoon er vannacht bij gebleven. Waarschijnlijk komende nacht ook nog als Ferro er bij is. Als het goed gaat tussen Ferro en Gino gaat Celoon morgenavond weer op zijn nachtstekkie. Dan krijgen de kleintjes er een strookje bij op het moment dat Celoon er niet is. Het meeste is dan op als hij rond 12 uur 's middags er weer bij komt.Esther schreef:Blijft Celony bij de anderen lopen dan, krijgt hij dan niet te veel eten?? Aangezien die kleintjes vaak wel wat mogen hebben..
Hihi, Gjendra weer in het gareel. Ze wil het goed afsluiten Annemarie voor ze op kamers gaat.
Daulann heeft het wel naar zijn zin zo te zien. Weet je bij welke veulens hij komt te lopen?
Meline (Havstad) moeder/oma van:
Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

Kayo (van Ivonne)
┼Celony en Luco

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:
Echt een fjord hoor, die Gjendra, de ene dag stronteigenwijs en de andere dag zo mak als een schaap
Ken er hier nog een paar.
Daulann ziet er goed uit! Gave strepen zeg!
Ik heb vanmiddag, in het kader van nuttige bezigheden op een zonnige maandagmiddag, Gwynna haar manen maar eens in twee laagjes geknipt. Geloof dat ik mijn record verbroken heb, ze is nu pas 9 weken oud. Vond het wel een leuke uitdaging
Haar manen lijken heel erg op die van Finnea vorig jaar, net zo zacht en breed, ze hangen zelfs al iets naar voren. Haar zwart is ook nog niet echt zwart te noemen, meer donkergrijs. Knipt toch iets makkelijker dan dat lichtgrijze van Finnea vorig jaar
Echt mooi is het nog niet, maar het ziet er wel heel erg schattig uit 

Daulann ziet er goed uit! Gave strepen zeg!
Ik heb vanmiddag, in het kader van nuttige bezigheden op een zonnige maandagmiddag, Gwynna haar manen maar eens in twee laagjes geknipt. Geloof dat ik mijn record verbroken heb, ze is nu pas 9 weken oud. Vond het wel een leuke uitdaging

Goed zeg Reinou. Ik heb het geprobeerd bij Gjendra maar het dreigde enorm te mislukken. Toen alles maar kort op 1 lengte gehouden.
En we zijn hier weer in de stout modus hier
. Ik had met Anka in de bak gereden en daarna even door het dorp. Afgezadeld en spullen in de auto en Anka bij stal nog ff te grazen gezet. Ik loop naar de wei, doe de stroom eraf en geef Nis en Gjendra brok en loop dan terug om de wateremmers te vullen. Hoor ik ineens een knal. Ik wist wel hoe laat het was en ja hoor, daar komt Gjendra voorbij
. En die loopt zo naar de andere paarden
. Daar zit dan nog maar een enkele draad tussen waar ze wel onder door kan als ze bukt. Ik wist niet hoe snel ik erheen moest, de ene haflinger is niet tegen alle paarden even aardig. Zag al ramscenarios van allemaal rennende paarden bij elkaar in en kapotte draden. Gjendra gepakt en halster aan gedaan, viel niet mee, want met de staart op de rug rennen is ook leuk *wurgneigingen*. Uiteindelijk had ik haar en nog even met haar gewandeld naar stal en terug. Dat doet ze dan wel weer super, zodra je haar aan touw en halster hebt gaat ze echt heel goed nu. Daarna gauw weer naar de wei want Anka stond bij stal en Nis stond alleen in de wei uit haar stekker te gaan. Toestand ook
. Dus hup Gjendra weer de wei in, wat ze eigenlijk niet wilde en direct de stroom er maar weer op. Leuk zo'n puberaal geval en toch ook wel weer lief
.
En we zijn hier weer in de stout modus hier

@Anita: Daulann krijgt in ieder geval gezelschap van Gjendra (toch Annemarie?) en een heel stel veulentjes van Stal Dolfing zelf.
Weet de namen van die veulentjes eigenlijk niet
Weet de namen van die veulentjes eigenlijk niet

Capone (KWPN), Beer en Grijze 

Klopt hoor. Gjendra komt in Balloo wonen
.

- Reinou
- Beheerder
- Contacteer:

Even een fotootje van mijn kunstwerk bij Gwynna

Oh met Gjendra heb je ook wat te doen iedere keer. Hahaha, ze houd je zeker bezig.
Ik ben zó blij dat Draak en Guus het zo goed met elkaar kunnen vinden. Geweldig ook hoe je ze op de foto's naar je toe ziet komen sjokken
Komende zaterdag ga ik bij ze kijken. Want jeetje wat mis ik hem zeg.
Heb je Ferro weer aan huis staan Anita?
Ik ben zó blij dat Draak en Guus het zo goed met elkaar kunnen vinden. Geweldig ook hoe je ze op de foto's naar je toe ziet komen sjokken

Komende zaterdag ga ik bij ze kijken. Want jeetje wat mis ik hem zeg.
Heb je Ferro weer aan huis staan Anita?
Liefde is..Alies Dragan Jouke
Dat koppie van Gwynna wordt steeds sprekender! Mooie meid!
& de manen beginnen al aardig te lijken hé .. ben benieuwd wanneer het zwarte goed door komt!
& de manen beginnen al aardig te lijken hé .. ben benieuwd wanneer het zwarte goed door komt!
Faira (Orsta X Manus)
Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9

Mennen Dressuur B+7 L+14 M+9 Vaardigheid L+10 M+1 Districtskampioen indoor Dressuur klasse L 2014
Yoep (KWPN)
Mennen Dressuur L+4 Vaardigheid +1 SGMW klasse 1 +9
- Cindy+Uniek
maar annemarie, staat er dan wel genoeg stroom op?
uniek smeerde m vroeger ook echt altijd en overal, maar bij mij thuis staat er goed stroom op en nooit meer wat gebeurd
idem met Dj
en Glamour heeft ook een paar keer stroom gehad (heb ik gezien) en die is er ook nog nooit doorheen gekomen
lijkt me zo'n eng idee de overige 22 uur ofzo dat je er niet bent......
leuke foto's trouwens van dragan en guus
uniek smeerde m vroeger ook echt altijd en overal, maar bij mij thuis staat er goed stroom op en nooit meer wat gebeurd
idem met Dj
en Glamour heeft ook een paar keer stroom gehad (heb ik gezien) en die is er ook nog nooit doorheen gekomen
lijkt me zo'n eng idee de overige 22 uur ofzo dat je er niet bent......
leuke foto's trouwens van dragan en guus

Mama van: ♥ Jennifer Marion 12-09-2011 ♥ en ♥ Damian 13-05-2013 ♥
Ik denk dat wij veel te veel draad hebben voor 1 accu. Maar goed, moet nog maar even zo, mijn spulletje ook niet he. En de laatste ontsnapping had ik de stroom er net af gedaan. Klinkt heel wat maar ze heeft eigenlijk nog maar 2x de benen genomen en ik verwacht dat het nu met nieuwe accu wel eerst weer gedaan is. En de laatste keer had ik dus de stroom er al af. Wilde water geven en da's wel zo handige met de stroom eraf
. Ach, heb haar neusje even tegen de draad geduwd met stroom en toen kwam de boodschap wel over hoop ik
. Vandaag heeft ze het wel goed gemaakt hoor. Redelijk braaf bij de hoefsmid. Ze sprong 1x naar voren, wel net op mijn tenen, dat dan weer wel, maar ze heeft zich keurig gedragen verder en keurig vastgestaan toen Nisko gedaan werd. Ze kan zo mee op Prinsjesdag, compleet rook-proof
hahaha.

Met een accu red ik het ook niet.
Daar loopt Guuske ook zo doorheen.
Sandrien heeft stroom via het lichtnet en daar heeft hij wel ontzag voor.
maar ik kan ook niet anders dan met een accu.
Daar loopt Guuske ook zo doorheen.
Sandrien heeft stroom via het lichtnet en daar heeft hij wel ontzag voor.
maar ik kan ook niet anders dan met een accu.
Alco, voor altijd in mijn hart!!(18 juli 2011)
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Zortin Z1 KNHS.
Guuske , uber puber!!!
Obilix 8-6-2014.
Nee, kan bij ons ook niet anders. Maar Jose heeft met verzekerd dat zij er een goede tik op hebben staan dus hopelijk gata het daar ook goed. Hihi, die tik op de draad bij Sandrien zal ontsnappers wel leren ja
.

Dat vind ik ook hoor Charret! En wij missen Guussie ook ontzettend. Maar ik vind het echt erg fijn dat ze elkaar hebben.
Daulann lijkt wel weer gegroeid!
Blijft Gjendra nu toch bij jullie Annemarie?
Gwynna is leuk! en stoer dat je het al in 2 lagen geknipt hebt Reinou!
Daulann lijkt wel weer gegroeid!
Blijft Gjendra nu toch bij jullie Annemarie?
Gwynna is leuk! en stoer dat je het al in 2 lagen geknipt hebt Reinou!
Blue Shadow (IncoxYerxes)
D-Gaefur (DrafurxInco)
D-Gaefur (DrafurxInco)